Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 392 ggr
mandymoo
0

Godmorgon söndag 4 mars

God morgon, två skuggor som ler
God morgon, de tror att ingen ser
God morgon, när deras händer rör varann i ljuset som vaknar kan allting bli sant
God morgon, inte sovit en blund
God morgon, nu är staden så ung

Ja så var det söndag igen… kan bara säga så fort dagarna går…  vaknade även idag o hörda fågelkvitter - det känns bra o jag blir glad av det lätet… det liksom lovar vår *Ler*

Hoppas ni alla får en bra dag.

Elyria
0

God morgon! Inatt har jag sovit dåligt… B-kullen har bott inne hos mig några nätter och inatt blev killarna galna. I alla fall en av dem och det var den som jag minst trodde skulle bli det. Snälla goa Blunder jagade sina bröder så de skrek. Jag satt och tittade på dem flera gånger och såg hur han sökte bråk hela tiden. De andra fattade ingenting, nosade på honom och undrade vad han sysslade med… Det började vid 11-tiden och halv två gav jag upp. Då satte jag Blunder i egen bur och det blev lugnt. Men vaknade redan vid sex-tiden av att de tre som var kvar i mitt rum jagade varann. Nu är det lugnt - hoppas det varar…

I övrigt i dag gick jag ut med hunden vid halv åtta-tiden och stod länge "vid bänken" och pratade med en gubbe med hund. Har fyllt diskhon med gårkvällens diskt och tagit med frukosten till datorn.

I eftermiddag ska vi in till stan och sonen ska få testa simhopp på riktigt. En före detta cirkusartist ska börja träna simhoppare i vår stad och alla är inbjudna några söndagar. Jag tycker att etersom sonen ändå hoppar mycket och gärna (bakåtvolt från femman och sånt…) så kan han lika gärna lära sig hur man gör på riktigt…

Sen ska vi köra sista Stronghold-behandlingen i dag. Skönt!

mandymoo
0

Va synd att dina killar inte går att ha tillsammans längre… jag har också märkt att det ofta är den man minst tror ska vara den som gör att det blir oro i buren som är anledningen till att det blir det… jag har funderat på om det beror på att den hanen kanske är lite senare i sin utveckling än dom andra o det kommer när han är lite mer mogen o börjar känna sig lite tuffare… ja jag vet inte bara en tanke jag haft.

Jag hade 3 st där en var så liten o snäll… som sen var en liten pest … när han var som värst fick han flytta ett tag till en petbox… sen provade jag att sätta ihop dom igen. Fungerade ett tag till sen var det dax igen… om igen med petboxen… gjorde så 4-5 ggr sen fungerade det jätte bra o dom bodde ihop så snällt…  sen flyttade en o jag trodde att nu skulle det sätta igång igen men det var lite lite knorr ett tag… sen inget…

Mr.Nibbles
0

Det var månförmörkelse inatt, så jag var uppe och tittade! ^^

Muszimba
0

God morgon eller god förmiddag.

Sitter med Vasaloppet på TV:n sedan 7:45. Lite intressant iaf med det.

Mymlan
0

Godmorgon. Bella är lite piggare idag. R har åkt in till Stockholm, finns ett jour öppet apotek där. För hämta Bella´s medicin, Baytril. Idag så ska vi borra upp hyllorna. Jag får göra så gott det går idag då jag var igång så mkt igår så har jag väldigt ont i kroppen idag och inga värk tabl har jag.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

Jaha, gomorron på er alla. Eller go middag är det väl snart.Skrattande

Vilken tur du har Mymlan, som har Roger som alltid hjälper dig med så oerhört mycket. Hur skulle du (och djuren) klara dig annars?

Fibromyalgi är inga roliga saker.

Muszimba
0

Ja, jag håller med dig amaira. Alltså om att Mymlan har tur som har Roger till hands när värken sätter in. Min kille gör inte alls lika mycket för mig när min Fibromyalgi-värk sätter in. Den sitter i hela vintern när det är kallare än 6 plusgrader ute.

Mymlan
0

Jaha, vad svarar jag på detta? Jag väntar bara på få egen bostad så jag fortast möjliga kan dra här ifrån. Visst R är snäll som hjälper men det finns så mkt mer så mkt mer. Amaira får det att låta som R gör allt för jag med min värk klarar ej av djuren, eller har jag missförstått nu? R tar bara det tyngsta som bära ut gammalt bottenmatrial, bär upp spånbalar/hö. Tar burskåpet.

Varför flytta där man får hjälp kanske ngn undrar? jag kan ej leva med ständig konflikt, vetskap om vad han är dömd för och avtjänat sitt straff i mina ögon alldeles för kort straff. Inget han gjort mot mig. Jag orkar ej leva med en som stjäl min energi.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Elyria
0

#8 - Hoppas du hittar en bra bostad snart. Jättjobbigt att bo med nån som stjäl ens energi…. Då är det bättre att ha allt jobbet själv…

#2 - Så du menar att det kan funka om vi sätter ihop dem igen? Hur länge väntade du innan du gjorde nytt försök?

mandymoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag övertygad om att amaira inte alls menar så Mymlan… utan bara att du har tur. Det finns flera av oss som inte har någon hjälp alls… och det finns dom som har underbara partners (som tex Muszimba, Vattnadals osv) som ändå får klara sig själva… deras hobby får dom ta själva.. det man vill ha får man ta hand om själv…

Och då tycker nog alla att du har en otrolig tur som har R o att det är sånt man verkligen får ta vara på o skatta sig lycklig över.. Man får verkigen uppskatta all den hjälp man får oavsett från vem *ler*

Och det kommer man ju inte ifrån att har man ont, inte kan lyfta tunga saker osv så får man anpassa vilka djur o hur många man har till det… det är ju inget för bara dig utan något som gäller oss alla…

Jag tex skulle så gärna vilja ha en afghan … men som det är nu så kan jag  inte gå dom promenaderna som en så stor hund behöver. Mitt knä klarar inte det - så jag får avstå…

Och än har jag dottern som bor hemma o hjälper mig med mössen - den dagen hon flyttar så får jag nog dra ner på antalet burar. För min rygg klarar inte det lyftande som blir… sånt måste man tänka på så att man inte står där sen o kroppen inte fixar det… man vill ju inte bli sämre.

Sen vet vi ju alla att för att bo ihop så ska många flera saker klaffa *ler*… o ibland så gör det inte det o då går man åt varit håll.. inte något konstigt med det *ler*

[mjuue]
0

God morgon Glad Kollade på månförmörkelsen jag med! Jättehäftigt! Såg hela :) Den var så röd så! Coolt! Idag ska jag planera *hehe* Angående burar och kostnad och blablablabla :P Och kolla på några filmer! Sista lovdagen idag …. :( Buhuu

Kan ju lägga till att jag sköter mina möss helt själv. Iof har inge problem med det alls ;) Alla är olika helt enkelt. Vissa kan behöva hjälp och andra klarar sej bra utan.

mandymoo
0

#3 jag med *Ler*

Sushifish
0

God morgon. Jag gick och la mig vid tre igår.. Idag ska jag nog hälsa på min nya kusin.

Jag tar också hand om mina möss själv, ok min kille kanske hjälper till med något enstaka men annars är det jag som sköter burstädning osv.
Cool

dreamiz
0

O jag hade inte en aning om att det var månförmörkelse…

Idag firar mina råtts Cheva o Dodge ett år så de ska få lite extra gott. Annars ska jag bara ta det lugnt.

mandymoo
0

#14 då får du gratta dom lite från mig med *ler*

cosmonita
0

God Morgon alla, både glada och mindre tillfreds med livet!

Det är konstigt att alla mina god morgon-inlägg kommer på eftermiddagen Generad

Idag vaknade jag före 12 minsann men det är inte alltid jag knäpper på datorn direkt.