övertagit möss
hejsan! jag har potensiellt 2 dräktiga honor. den ena är Iallafall garanterat dräktigt. den andra ser man inte precis om den är det men jag anar det.
var ska jag göra av ungarna när de är vuxna nog att flytta!? jag menar det blir ju hur många som helst eftersom båda är dräktiga :O
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vart finns du någonstans? Kanske finns någon som kan hjälpa dig eller så, eller lämna till någon djuraffär om du måste få bort dem fort eller så :)
nä fort behöver det ju inte gå, ja jag vet en djuraffär som jag ringt till som gärna tar emot alla… men jag vet inte, jag vill gärna inte lämna till djuraffär :/
Nej det förstår jag. Men kan vara en bra sista utväg :)
Vart finns du om du ville ha privat hjälp?
i skåne. ystad
ja det känns som en sista utväg och det är ändå rätt skönt att ha det :P
Okej, då var det lite långt för mig "/

Om det inte är brottom bort med dem kan du väl läsa på och be om tips, ställa frågor och ta reda på hur du ska agera så bra som möjligt sedan lägga ut annons på iFokus och blocket kanske ? Då lär de ju försvinna succesivt vilket är mycket bättre än att sälja till djuraffär (usch och fy.
)
Mvh Ellenfyrkant
Viktigt är dock att du särar på hanarna när dom är ca 4 veckor, så du inte råkar få ännu fler kullar :P
jo det är sant. men jag har haft möss förr så jag vet ganska mycket om dem. har varit och är väl fortfarande en musfantast.
jag tog över dem från en som hade hur många möss som helst i ett terrarium och i princip alla honor var dräktiga. jag kände att ja, jag kan ju hjälpa till genom att ta iaf två möss så de får det bättre. H*n skulle sälja av dem ganska omgående då de blivit för många. så det var ju bra. det var dock ett stort terrarie men ändå liksom.
trodde bara inte det fanns någon "marknad" för möss på blocket ^^
för att inte vara tämjda så är de väldigt pigga och nyfikna. de verkar trivas i en stor bur bara två st nu iallafall! :) också har jag bytat deras gamla mat nu mot vanlig pellets. de hade gnagarblandning innan. lagt in två ärtor och de var tydligen popolärt!
tror den ena är black and tan, (den stora dräktiga) minns inte om det heter så i musvärlden men hon är iallafall svart med brun mage och den andra (den lilla) är grå.
min kamera fungerar inte så kan inte fota!
Wow, Noa-Nisse! Grattis till mössen och välkommen tillbaka!
Jag bor i Malmö just nu, så kan hjälpa till, dock har jag ingen bil och hm… *host* gillar inte att åka runt här i Skåne riktigt… MEN du får gärna komma hit.
hihih tack grodan ;) ja det är roligt att vara tillbaka! verkligen :D ja jag kan isf komma till dig, det är lugnt.
jaha så du har hittat till skåne ^^ kul! hoppas du trivs.
WOHOOOO!!! :D
tillökning! det var alltså närmare än vad jag trodde. de måste ha fötts natten till idag. hon såg inte så värst dräktig ut men det kan ju vara för att det bara blev två stycken. MEN det blev två väldigt stora och välnärda ungar ;) stora mjölkfyllda magar kan man verkligen säga.
mamma mus springer omkring i buren och äter en massa nu. hennes lilla väninna ligger och tar hand om ungarna.
skönt att det inte blev så många. men jag tror att det kommer bli tan-möss, svarta. för hon är det och hanen som sprang runt i buren var också tan. (förra hemmet)
#11 Myysigt med bebbar! Och skönt att det bara vart två :)
Grattis!

Åh, grattis! =D Med bara två så kommer de ju verkligen bli välgödda, de små liven.
ja verkligen skönt med bara två ungar!
ja det lär ju bli välgödda och stora ;)
Jag vill gärna ha ett par om de skulle bli tan =) Letar sällskapsmöss.
Och bor i Skåne. Helsingborg. Har bil så transpport är ju inget problem.
#15, nä men så passande! ja jag hade bara blivit glad över att du tar dem. men vi får nog vänta och se så det verkligen blir två tanisar ^^ och två damer :)
Ja, absolut. Man vet ju aldrig. =) Men jag är flexibel. Kan tänka mig ta även andra färger. Första mössen. Och blir det väldigt många kan jag tänka mig ta fler. Bara de kan bo ihop. =)
ja det har ju bara blivit två st… men jag ger gärna bort båda två.
vad jag kan se nu och det är väl ganska tidigt så verkr iallafall en av dem bli black and tan, den andra verkar bli något annat. men jag kommer hålla dig upprättad såklart. men vill bara göra dig medveten om att det inte är några stamtavlemöss. utan helt vanliga möss, eller hur man säger.
Det spelar mig absolut ingen roll. Har bara fastnat lite för den teckningen. Men som sagt är det sällskapsmöss jag söker. =)
Grattis och vad skönt att det inte blev så många. Om det är två hanar, vad gör du då?
#20, ja verkligen skönt. jadu, det var en bra fråga. jag får helt enkelt verkligen hoppas på två honor. men något säger mig att jag aom är oturen själv kommer sluta med två hanar :/
Var inte den andra honan oxå dräktig?

Är väl bättre då med två hanar än en av varje kön?
#22 jo det är den förmodligen. jag är inte helt säker…
#23 jag vet inte. tycker nog det är bättre med två honor.
kom på att de föddes ju fredagen den 13 :O och det är jag med ^^ så snacka om otur ;)
Kan du se könen på dem nu?
Var förresten bägge honor dräktiga?
Är det 2 honor kan don ju gå kvar med sin mamma, det är ju ett alternativ :)
Hälsningar Malin
måste tyvärr berätta att båda ungarna låg utanför boet för några dagar sedan… döda/ihjälbitna. glömt berätta det här. jag tyckte att ena ungen uppförde sig lite konstigt kvällen innan. vet inte hur jag ska förklara det. men inget jag tänkte mer på…men på morgonen dagen efter var de döda :/
den andra har inte fått några än iallafall. vet inte om det kommer några heller… tråkigt :/
Men usch, beklagar :(