OT - Ditt användarnamn ?
I den här tråden ska man förklara varför man har valt sitt användarnamn. Hur det kommer sig att man heter just som jag gör lixx.
Jag heter Ellenfyrkant för att mitt förnamn är Ellen och jag är ett fan av den tecknade figuren svampbob fyrkant.
Mvh Ellenfyrkant
MP160, för min skrivare heter typ Canon Pixma MP160 eller nånting i den stilen :P

#2 Hahaha, jag googlade faktiskt på ditt namn igår tror jag det var, kanske i förregår. Det enda som kom upp var en skrivare. Ja bah wtf !? x)
Mvh Ellenfyrkant
#3 Hahahah! xD
maj näijm is luka… i livv ånn dö säkånd flår…
jag kallas grodan, har kallats grodan hela livet, och heter det på de flesta communitys jag är på (utom foopets)
Malin är upptaget på dom flesta ställen, så jag funderade ett tag på olika saker med Malin i, funderade på BaraMalin men sen slutade med EnbartMalin.
Hälsningar Malin
Det är ju så att jag heter Liselott…och Lotta är alltid upptaget. Lottis också så på de flesta forum heter jag Lottiz med "z", det har därför blivit mitt onlinenamn. Tyvärr tabbade jag mig i jan 2009 när jag reggade mig. Lyckades regga Lottiz i en felaktig e-postadress som jag sedan inte kunde nå och jag glömde även lösenordet…har man inte vare sig lösenord eller e-postadress så är det tji! därför fick jag regga om i annat namn på det här forumet :)
Artlink är mitt gamla företagsnamn när jag hade egen illustrationsbyrå 1995. Artlink skulle vara länken mellan säljare och köpare eller informationen och mottagaren, alltså illustrationen som förstärker reklamen eller budskapet i texter.
När jag startade med leopardgeckos så kallar man dem living art iom att man kan fixa och trixa en hel del med färger där också. Så artlink fick hänga med. Det blev då Artlink Geckos, men vi är ju hela familjen som hjälps åt på mässor och vid datorerna så jag lade till Team. Team Artlink Geckos -TAG. Nu står jag i startgroparna för att ev regga uppfödarnamn (under våren 2011) och kommer då fortsätta i samma tema; Team Artlink Mousery- TAM
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Hihi. Joo det är en lite lång historia. Det började med att vi repade med bandet i skolan, jag och en kompis. Så skulle jag prova att spela trummor - något som kompisen annars gjorde - och då började hon skratta något alldeles förskräckligt. Jag hade tydligen suttit och guppat fram och tillbaka med huvudet medan jag spelade, som hennes sköldpaddor brukade göra. Efter det började hon kalla mig för sköldpaddan, eller Turtle. Något jag hatade först. =/ Men sen förstod jag att det inte var illa ment, som jag hade känt och så blev det bara som ett andra namn. =3 Så sen 2004 har hon kallat mig Turtle.
Sen är jag ju intresserad av mytologi, asien, det ockulta och sånt - så en dag för inte så länge sen snubblade jag över myten om de fyra konungadjuren. Fyra kinesiska mytologiska varelser som representerar de fyra väderstrecken, elementen, årstiderna, planeter osv. En av dem är 'The Black Tortoise' eller 'Den svarta landsköldpaddan', som representeras av en orm och en sköldpadda.
Eftersom jag mest klär mig i svart, kände igen mig i annat han representerade, ormar är supercoola (<3) och jag dessutom kallas för 'Turtle' så passade det perfekt! =D
Hans riktiga namn var Xuan Wu, vilket inte kändes rätt. I Japan, som jag mest intresserar mig för, hette han Genbu. Det kändes som en hjort. x_x Men i Korea kallades han Hyeonmu, vilket lät lite gulligt. =3 Så det blev det. Så blev det också då en 'tribute' till en annan vän på samma gång - hon är nämligen helt besatt av Korea, så till den grad att hon anser sig vara Korean.
Jupp. Låång historia. XD
Mitt kommer från en karaktär i en fantasybok.
Jag heter helt enkelt Evelyn
schysst att ha ett ovanligt namn ibland då det sällan är upptaget!