Mus i närbild
Vi tänkte börja med mus i närbild, där en mus presenteras mer ingående.
Vad vill vi veta och hur vill vi ha utformandet? Skall det vara frågor som en intervju eller bara fri löpande text berättat av ägaren?
Vad för vägledande frågor bör ställas?

Stamtavla
info om mor och far samt syskon. Är musen lite äldre finns kanske mer info om sjukdomar och dyl hos mor, far och syskon, som tex hur gammal mor och far blev. Även far och mor föräldrars ålder kan vara intressant, samt även deras vikt o dyl
Vikt
Något speciellt skönhetsfel
genotyp, om känd
favoritsysselsättning
favoritsovplats
Det här var svårt det 
Japp.
favoritmat
- stamtavla
…ska man skriva hela stamtavlan där eller bara typ, Ja,det finns?
Jag vill gärna presentera några möss men det är ganska mycket info om föräldrar sådant jag inte vet om jag inte fött upp mössen själv… men jag gör ett försök under helgen.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#6 Jag tycker att en stamtavla säger en del om musen, så man bör antingen bifoga den till presentationen eller infoga den som text.
Ta t ex presentation av vackra härliga avelsdjur. Det är ju jätteskoj att få veta stammen.
Men så mycket att skriva! Ja, ja…jag tar det när jag får tid :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#8 asså, jag spånade ju bara… det är sådant JAG vill veta om en mus… om jag dömer temperament och karaktär live på en mus gör jag andra saker… kollar om den lyssnar på mig, om den kommer fram och hälsar, om den duttar med sin lilla lilla nos på mig, om den gillar beröring eller i a f tolererar beröring… om jag får klappa den på huvudet utan att den buffar upp huvudet… osv osv
MEN inte en jäkel har ju svarat på denna tråd så då spånar jag… blev faktiskt väldigt besviken över att folk inte verkar vilja ha någon mus i närbild…

#9 Naww. Nu får jag dåligt samvete. ='{ Jag har ju gått och sneglat i den här tråden och inte orkat skriva något. Jag skulle i alla fall tycka det var jätteintressant att se om andras möss, även om jag känner mig för flamsig just nu för att skriva nåt själv. =)