Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1131 ggr
tobben
0

burmått/ avstånd på galler

hej har en dvärghamsterbur som är ca: bredd 55 djup 40 höjd 55 avståndet mella gallren är 1 cm funkar det att ha möss i?

och i så fall hur många hade eventuellt tänkt mig 2 honor.

/tobbe

Muszimba
0

Det är en bra bur i både storlek och mellanrum i gallerväg. Lagom för 3-4 möss.

ivanhoe81
0

bör det inte vara runt 0.7 cm mellan gallret men jag kan ha fel

tobben
0

okej, nu säger ni 2 olika saker :P någon 3:e som kan lägga en kommentar eller 2? skulle gärna vilja ha möss men vill ju inte att dom smiter ur buren när dom ska va i den :)

SimplyLuck
0

jag har också för mig att det borde vara 0,7 cm..

// Elin B.

SimplyLuck
0

men sen beror det väl lite på musen/mössen också.. vissa är ju mer rymningsbenägna än andra..

// Elin B.

[Kamillah]
0

#4 samma här. Hört att 0,5 cm är att föredra däremot

tobben
0

okej så ni tror inte jag kommer kunna ha möss i den buren?

kommer stå på en byrå jämte min säng, byrån är 110 cm hög och 65 cm högre än sängen.

[Kamillah]
0

#7 jo det kan du nog, finns ju tom dom som har öppna burar just för att möss brukar vara försiktiga och inte hoppar ner.

SimplyLuck
0

visst kan du det, men de kan komma ut om de vill, men de lär inte hoppa ner från byrån. Enda saken är ju om byrån är hal och mössen inte kan få fäste så kan en nyfiken liten mus ramla ner.. men det är bara att lägga en duk eller liknande på byrån i sånafall. ^^

// Elin B.

tobben
0

okej tack, får väl se vad dom säger där jag eventuellt ska kolla på mössen..

SimplyLuck
0

får jag fråga var du ska kolla på dem? *nyfiiiken*Oskyldig

// Elin B.

Emmiiz
0

7mm är om man har bebisar. dom tar sig ut. men vuxna klarar inte 10mm

ivanhoe81
0

det beror väl på typen, mena svensktypade honor kan sticka upp huvudet genom ett galler med avstånd på 1 cm men de engelsktypade klarar det inte

men så är inte mina honor så rymningsbenägna av sig (inte de jag har kvar iallafall) så där går det bra med 10mm men jag har ett finmaskigt nät över gallret ändå för säkerhetsskull

Grodan
0

nästan 7 månader senare… hur gick det tobben?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️