Misstänker dräktighet
Köpte några mustjejer för inte så långe sen och har märkt att den ena blivit tjockare för var dag som gått.
Päronformad och går som ett dräktigt djur med vida bakben och vankar fram.
Så jag är ganska säker att hon är dräktig!!
har panik jag vet inget om musavel. Ska jag sätta henne i egen bur hur går allt till? Ska jag lämna ifred henne vad gör man??? Helt vilsen. Ska jag byta foder åt henne och ge mer av något speciellt? Vad ska ungarna äta? När ska man separera dom hona/hane för sig?
Någon som har koll och kan hjälpa mig de ser ut som hon kommer kläcka den närmaste veckan när som helst.
enligt mig så ska hon inte sitta ensam för de andra hjälper till att vaktar och värmer ungarna
det finns väldigt bra Artiklar här på sidan som man kan läsa om möss och ungar
de blir könsmogna mellan 4,5-5 veckor om jag minns helt rätt så vid 4 veckors ålder är det dax att dela på dem
hur länge sedan är det du köpte dem??
"Första hjälpen": ge äggskal, ärtor, avocado, en bit kött eller kyckling, till ditt ordinarie frö- och sädfoder.
Låt dem fortsätta gå ihop, det stressar henne minst. Låt henne vara i fred - återigen, det stressar henne minst, och hon sköter sin födsel alldeles utmärkt själv. (99 gånger av 100)
När hon får sina ungar, brukar hon "försvinna" ett par dagar. Då håller hon till hos ungarna och kommer bara ut för att äta (när du inte ser, oftast).
Möss brukar ha lätta förlossningar, och de brukar vara duktiga mödrar. De andra mössen brukar vara duktiga "mostrar"
och medhjälpare.
Om de är vettiga i temperament och stresstålighet, ska det ehla inte vara några problem. En stressad hona, eller en som är nedsatt i kondistion av någon anledning (ohyra, bekterie, virus, eller något), eller om det helt enkelt "bara" är något fel på ungarna, kan äta upp dem. Då får du inga ungar.
Men allt det där sköter din mushona om själv, med hjälp av sina kompisar. Det ger sig!
Ge mamma mus äggskal och kött eller kycklig (eller en bit lax), ett par ärtor eller avocado. Sedan läser du på i artiklarna som finns här på MusiFokus. Och så frågar du mera allteftersom du undrar.
I övrigt: Slappna av, och NJUT av att bli "musmamma". 
(du kan ändå inte göra något åt det som händer)

Du kan ju ta kontakt med personen du köpte mössen av och försöka ta reda på en pappa.
Tycker det är otroligt dåligt att sälja djur som är dräktiga. Hur gamla är tjejerna?
Hur har det gått? Hör du muspip ifrån buren?

Hon har ätit upp de små knotten tråkigt nog. Men de är nog inte så konstigt, nytt hem nya lukter och stressen de gick igenom i och åka bil.
Ganska lättande för mig så jag slapp besluta hur de skulle bli med ungarna då jag kan tänka mig att de är svårt och hitta sällskapshem åt möss.