Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 867 ggr
goodbyehiitler
0

2 nya honor :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag köpte jag 2 nya honor :) väldigt fina och tillgivna :) ska ta bättre bilder sen när de fått hälsa lite mer på kompisarna :)

goodbyehiitler
0

och denna är lite skyggare av sig för min hona jag hade sen innan men jätte kelen och så när hon är uppe :) så kommer fina bilder sen :)

enbartmalin
0

Var kommer dom ifrån? :)

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

djuraffären i kävlinge :) väldigt fina dom hade där :)

ska passa på att fråga dig, vet du var en helsvart med vit/grå tan heter, och de svarta kan inte vara satin va? de är väl den typen i sig sj?

o en som är en blandning mellan blue och nån brun, med vit tan, vad det är?^^ har inte koll på sånt men vill lära mig^^ försökte ta nya bilder men kameran är osjusst^^ så ska försöka fixa det senare :)

enbartmalin
0

#3 Du tänker på mössen KävlingeZoo har inne nu?
Där är en dålig satin och den är Agouti vittecknad.
Dom andra är inte satin.
Om han inte fått fler.

Om en svart har ljusar mage är den antingen fox eller tan, fox har vit mage, tan röd. Dock kan tan vara dåliga/blekta, alltså mer beiga.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Just det, vill tillägga att dom honorna med större säkerhet är dräktiga, dom har gått med hanar ett bra tag.
Låt dom gå ensama i 27 dagar och kolla om dom får ungar eller ej innan du parar.

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

okey :)

båda ser ut att vara satin men väldigt osäker, och jag tror dessa var ganska nyinkommna för de jag tog var valdigt små medans de hade några äldre med.

hon är nog lite mer beiga, men jag har svårt att se sånt^^ hehe

yes, tänkte det med eftersom de gått med hanar, så jag får se^^

väldigt snälla och gillar att vara uppe och hälsa iaf :)

goodbyehiitler
0

undrar om det inte kan vara min ena som är agouti vittecknad, funderade på det innen men lite osäker^^

enbartmalin
0

Lite fler bildet så kan vi nog få reda på vad det är du besitter.
Jag var hos Fredrik senast igår kväll och könsbestämde kaniner och då hade han inga nya möss.
Kollar alltid igenom djuren när jag är där. :)

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

tagit lite som jag ska lägga in, men inga bra^^ har ingen bra kamera^^

okok, ja jag vet inte^^ tänkte bara att de kanske var yngre och därför nya^^ väldigt trevliga iaf :)

enbartmalin
0

#9 Tror inte det är den bästa uppfödaren, alltså små i växten pga dålig mat dess värre :/

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

Här har vi på henne man såg dåligt innan :)

Kan detta bara en Agouti? :)

enbartmalin
0

Nja, det vet jag inte.

Dock inte den jag syftade på, den jag syftade på var tecknad.

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

okok^^

enbartmalin
0

Färger är inte min starka sida när det gäller möss, säkert någon annan som kan hjälpa till på det området :P

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

okey ^^

ska fråga med, var bor du och föder du upp? eftersom du känner till butikerna här vid mig :P

enbartmalin
0

#15 Jag bor ca 6km från Kävlinge, mot eslöv.
Har haft väldigt mycket djur och där av handlat vääääldigt mycket vilket gör att skapar en bra kontakt med butikerna. :P
Favorit butiken är helt klart Kävlingezoo, Fredrik tar åt sig av min kritik, jag känner att jag har lite inflytande om djuren vilket känns bra.
Sakta men säkert blir deras djur hållning bättre och bättre men långt ifrån 100% än.
Dom beställer vad man än ber om bara det finns hos dom som dom i sin tur beställer ifrån och dom har även bättre priser. :)

Zooab i lödde har stort sortiment men är lite dyrare. Dock har dom svårt att ta kritik och får lätt attityd problem om man "klagar"/påpekar något.
Dom är inte lika personliga och ber man dom beställa något och dom lovar att ringa upp.. ja då hör du oftast inte av dom igen.
Men som sagt, väldigt stort sortiment och trevliga så länge du inte har något att klaga på ;)

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

ok, det kan jag hålla med om faktist, Gillar med kävlingeZoo, mest för priserna, men sen som du sa att de beställer hem vilket de gjort till en kompis som var med mig idag :) Sj har jag aldrig bett om något varken där eller Zooab

Zooab har väldigt mycket ja, men de är extremt dyra om man jämför med kävlinge så hädanefter blir det någ mest där+ att de har mkt finar och mer mat att välja bland än zooab :)

goodbyehiitler
0

Ny lite bättre bild på den ljuse :)

MP160
0

#18 Choklad är min gissning :P

goodbyehiitler
0

okok :) tack :D

enbartmalin
0

Pratade med Sara idag, hon sa du tog hem en svart och en choklad :)

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

ok, då stämmer det, för det var en svart och en jag misstänkte choklad eller agouti^^ :)

[Theriss]
0

Ingen superkvalitet på bilderna direkt.. ;) Men ser ut som en choklad.

goodbyehiitler
0

mm, vet :/ måste skaffa en ny kamera men det kommer^^ hehe

enbartmalin
0

Ni tog hem 2(?) till va?

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

min kompis tog hem 2 honor och en hane :P jag tog hem dessa 2 :)

enbartmalin
0

#26 Aha ja :) Ska hon avla på dom?

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

yes, jag tror det, men inte än, de är fortfarande små^^

sj hade jag inte planerat att köpa dom, vill ha albino, men de var jättefina så jag var tvungen^^ men har plats till mina 3 albinohonor jag ska ha med, ska bara hitta dom först^^

enbartmalin
0

#28 Dom hon köpt är säkerligen besläktade. :)

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

mm jag tror det med XD men ja vet faktidt inte om hon planerat att avla på dom eller hur, vet att hon har nån annan hona med så kanske är köpt till att avla på henne. Ska träffa henne imorgon o snacka så ja ska kolla vad hon tänkt :) vet att jag antagligen kommer låna hanen till ena honan jag hade sen innan :)

enbartmalin
0

Vare sig hon ska eller ej är det i alla fall bra att veta :)
Mössen kommer från Åkello

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

ja :) men hon har fött upp tidigare så jag tror hon förstår det^^ det borde hon iaf göra^^

okok :)

Du… du vet inte vart man kan få tag på albino? :)

enbartmalin
0

#32 Ja alltså jag säger inte att hon inte ska avla på dom, bara vad hon besitter :)

Du kan alltid be kävlinge be om att få in 3 albino honor. Det är ju inte säkert dom kan fixa det, det beror ju på vad Åkello har. Men höra sig för skadar inte.

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

ne, men det är ju lite dumt att göra det till inavel när man kan förhindra det om man misstänker att de t.ex. är syskon^^

okok, ska kolla med dom nån dag då :)

enbartmalin
0

Mina är halv syskon och jag avlar på dom. :)
Det beror lite på vad man prioriterar.
Det finns många stora uppfödare som inavlar för att få fram något speciellt hos mössen. :)

Nu säger jag inte man ska inavla hejvilt och det är ju bra om hon inte gör det på Åkello möss.

Det är bara och ringa dom, du behöver inte åka dit för det :)
Kävlingezoo 046 732350

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

okok, det visste jag faktist inte, är det inte som många andra djur då?

vet tex. att om man tar inavel på hundar så första gången blir ungarna som vanligt, gör du det igen så blir de missbildade. vet inte varför men ska tydligen vara så^^

det är lugnt^^ pluggar 20m bort från kävlingeZoo^^