Mus iFokus

Mus

Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 6486 ggr
Mymlan
0

Djur utöver möss&råttor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för djur mer än möss och råttor?

Jag har: Katter, Hundar, Marsvin, Hamstrar, Akvarie.

Katterna är: Norsk Skogkatt & Perser

Hundarna är: Lhasa Apso & MellanPudel

Bifogar bild på min Lhasa.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mandymoo
0

Så jätte söt din lhasa var. Här är det malteser o dammråttor som är husdjuren förutom mössen *ler*

Skulle vilja ha katt… då en perser eller en rex av något slag…

Men det har funnits en del olika djur. Något jag haft o vill ha igen är en leguan

Mymlan
0

Malteser är fina de med.. Reptiler har jag oxå haft och skulle gärna ha igen men har en katt som är livrädd för orm men även för ödlor, han går inte in i det rum terrariet står. Hade 2 majsormar o 3 gecko ödlor -04 men de placerades om för kissen vande sig aldrig.

MalinE
0

Jag har tre hundar och åtta jättelandsnäckor förutom alla mössen. Har en norsk skogskatt också men den är ute på foder

mandymoo
0

Det lustiga är att jag är livrädd för orm *ler* så det skullejag aldrig kunna ha…. att leguan kom in i famlijen beror på att mitt ex o stora dottern ville ha orm….. dom släpade med mig till ett djurexpo… jag sa nej till orm men tittade på leguanbebisar och jag vågade till o med hålla i en *ler* så då vart det 2 st - som visade sig vara 2 hanar - vilket det inte skulle vara utan en av varje - så dom började slåss och våra vänner tog den ena.

Men helt underbara djur.

Katter är ganska fega djur egentligen *ler* vi hade en kanin en gång som våra katter var livrädd för ….

TacoBelle
0

Hos mig bor 1 hund (chihuahua), 2 katter (en siames och en russian blue), 5 råttor, 4 möss, fiskar och 2 klogrodor.

Råttan Cujo på bilden.

dreamiz
0

Jag har tio möss, fyra råttor, fem gerbiler, två hamstrar o två marsvin. Alla underbara djur men får nog erkänna att möss o råttor är de absoluta favoriterna!

Förr har jag alltid haft hund men har nu varit utan i snart tre år men hoppas kunna skaffa en igen nån gång. Whippet kanske.

Grodan
0

här e mitt familjcollage

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Det collaget var jätte fint *ler*

Grodan
0

och tänk det är INTE gjort i Adobe Photoshop!!! Förvånad

mandymoo
0

Nej du använde något annat program*ler* men tänk det kan blir lika fint ändå… bara man vet hur man ska göra…. Flört

Elyria
0

Vi har:

1 hund - hanne som nyss fyllt 6 år. Korsning mellan cavaljer king charles spaniel och cairn terrier.

10 möss - fyra killar, fem tjejer och en pytteunge.

3 akvarier med diverse fiskar. Ett akvarium planeras att förvandlas till musterrarium.

2 undulathannar.

TacoBelle
0

Ett familjecollage var en bra idé, så jag gjorde ett jag med. Inte heller i photoshop Glad

Det är jag, hunden Chilli, katterna Bums och Ozzy, råttorna Magnus, Brasse, Balboa, Cujo och Stig-Boppe och mössen Sot, Snö, Tö och Söt.

Grodan
0

åh, vad sött belle!

kul! gör fotocollage på dig och dina djur DU med!!! ja just DU!!! D U

TacoBelle
0

Tack, vad glad jag blir Skrattande

cosmonita
0

Jag radar bara upp oss rätt och slätt då jag inte orkar att göra bild just nu…

Människorna är jag, Frida och två tonårspojkar som bor hos mig varannan vecka.

Djuren: whippet Assar 3 år, whippet Hjalmar 2 år, katt Dante 6 år, katt Virus 5 år, katt Albert, 4 år, kanin Malte 2 år.

På bilden mina pusshundar

Amin
1

hm… förutom råttan och mössen så har jag en duva, Indisk påfågel, som väl är snart två år, och så ett antal fiskar i alla möjliga sorter…

det är Laure som får komma på bild. gissa vilket av djuren han är ;)

Amin
0

och här har vi mössen Tacchini och Darphin…

cosmonita
0

Amin: vilken vacker fågel!!

Mymlan
0

Amin: Vacker fågel.

smurfan-13
0

Här bor det 3 hundar utöver mina möss.

Degusar står på planeringen & hoppas hitta några trevliga sunda ungar helst i sommar eller till hösten.

[Theriss]
0

Jag har en underbar vovve, cavalier king charles spaniel, gerbiler, marsvin, fiskar och en orm förutom mössen.

Vanessa på bilden.

TacoBelle
0

Theriss Har du inte någon bild på ditt akvarium? Skulle va kul att se.Glad

Shantimatilda
0

2 hundar,4 katter, 1 kanin…hmm…kanske var allt…Skrattande

dreamiz
0

cosmonita: vilka underbara hundar! Jag har haft borzoi för många år sedan o älskar vinthundar!

Vattnadal
0

Här hemma bor det förutom mig, maken och mössen, 6 hundar (1 golden, 1 siberian husky och 4 alaskan husky), 2 gerbiler (hanar, snart 4 år gamla), 8 råttor, 2 kanariefåglar, 2 kinesiska dvärgvaktlar, 2 degus, 1 jättelandsnäcka, 4 väsande kackerlackor, 1 eldsalamander, 2 guld-lövgrodor, en rödögd trädgroda, 2 skäggagamer, 1 agapadda, 2 landlevande salamandrar, en grönfläckig padda, ett 11 L akvarium med 3 killis, några algätande räkor och snäckor, ett stort aqua-terrarium med salamandrar, och div fiskar, ute i dammen bor 5 koikarpar.

Stoppar med ett foto på världens vackraste groda!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Noa-Nisse
0

har en liten sööt pudel,,(dvärg)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0

precis nyvaken på fotot..han ligger alltid i trappan och sover.. fattar inte varför..!! jag vill ju att han ska ligga inne på mitt rum i min säng!!!!!.Cool

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jaha-jaa
0

snygga familjecollage Glad

vilket prog använde ni då?

om det inte va photoshop ?

*nyfiken*!

Amin
0

#18 och 19

Tack :)

[Theriss]
0

TacoBelle den här bilden är på mitt 120 liters när det var nystartat för åtta månader sen.

[Theriss]
0

Och den här är på mitt 220 liters för vääääääldigt många år sen…

Grodan
0

Jaha_jaa, jag använde Paint Shop Pro

ThereseW
0

Jag har mina pudelgrabbar jag, de är de enda lurviga hos mig just nu…

ThereseW
0

Jag har mina pudelgrabbar jag, de är de enda lurviga hos mig just nu…

Bellona
0

jag har en Shetland sheepdog tik på 7 år som jag köpte nrä jag var 14. Sedan har jag en nymfparakit på 4år, en morhuvad papegoja på lite över 2år. och så en dvärgvädurflicka på 3år.

Fairytail
0

Hemma hos mig finns det förutom mössen, 4 svarta jaktlabradorer. (vi har uppfödning)

Och även 20 gerbiler, 14 guldhamstrar 3 Afrikanska zebramöss + 2 ungar. Sist men inte minst Nevele Pride, ZEBRAMUS!

Fairytail
0

Skrev fel, 3 Afrikanska Dvärgmöss, inte zebramöss. Hade lite bråttom.

maddemusen
0

Jag har marsvin, undulater,fiskar, hundar och råttor både sådana som intelligenta och dammiga;-)

Gnagern
0

Har ca 80 mus, 20 dverghamster, 5 syrisk gullhamster med 12 unger.  20 marsvin to kull på vei, 1 hund, 1 katt, aquarie, 4 ørkenrotter mulig ett kull på vei.

Mange av små gnagerne er salgsdyr.

Heda
0

Hihi jag har en häst,en kanin,två möss och en hund;D

Musan
0

Här bor Bosco som är en hund av rasen Cavalier King Charles Spaniel (www.bosco.blogg.se), en katt som heter Pip-Larsson och som efter att ha blivit påkommen när han låg på den ena musburen har fått tillträdesförbud till dotterns rum, och naturligtvis så bor här ett antal möss, närmare bestämt 6 stycken. Dessutom är två till på väg.

Akvariet försvann ur huset när barnens kusin råkade spräcka ena rutan och jag insåg hur mycket vatten 69 liter blir då det hamnar på golvet.

Mymlan
0

#41 hoppas ingen späcker glaset på mitt 200L massa vatten :-(  nu finns det tilläggsförsäkring att ta på sin hemförsäkring ifall ett akvarium springer läck. Mina andra 3 är ett på 54 L och en på 90L dessa 2 ska jag vid tillfälle byta ut till ett enda på max 250L

mandymoo
0

Ja en sak är säker och det är att man märker helt klar hur mycket vatten det är i akvariumen när dom går sönder *ler*…..

Mymlan
0

#43 Jag trodde mitt 200L hade sprungit läck för ngn månad sedan för jag fick helt plötsligt bada fötterna på golvet. Hur jag än kände efter kanterna på 200L så var det torrt överallt.

Boven var ett 21L jag hade på skrivbordet, yngelkar som nyligen blivit rengjort där pumpen av ngn andledning drog åt fel håll, den spottade ut vatten via en slang som går från pumpen som ska hänga utanför akvariet. De var som tur var snabbt fixat.

[Theriss]
0

Jag vet en som precis hade renoverat sitt vardagsrum, lagt in ny parkett och allt, och två veckor senare brast deras 500 liters… Snacka om drygt!

.Mia.
0

Jeg har 2 hunder (cavalier), 1 katt (huskatt), 1 kanin (løvehode), 3 möss og 1 fettsvansmus :)

Katten på bildet er min Mildur ^^

.Mia.
0

Oi, jeg glemte visst av at jeg også har et 85 l akvarie med diverse fisker (:

[mjuue]
0

Jag har en kanin också:) Inte bara möss. Han heter Zlatan och han är en japanteckand Gul/svart dvärgvädurskanin!!!

lothus1
0

Just nu bor mina möss Lilith, Freja, Kantarell och mina katter Findus och Lotus hos mig =o)

Eeh, jag har fixat minneskortet nu, MEN dumma jag som köpte en dockningsstation för laddningsbara batterier. Nu måste jag vänta i minst 6 timmar innan batterierna är fulladdade =o/

Kunde ju ha köpt två vanliga oxå så länge o använda, men, men, e man snurrig så e man =oP

mandymoo
0

Men men…. ja jag väntar väll i 6 timmar då Flört

lothus1
0

Jag kommer att i natt försöka trycka in lite bilder här. Alla ni vet nog vid det här laget att lilla Sara aldrig sover ;oP

mocchino
0

Jag har 1 hund (blandis mellan papillon, dv. spets och chihuahua), 3 katter, 1 kanin, 2 hamstrar och 11 råttor..
Fast råttorna flyttar på lördag..

Har nämligen en människovalp på gång som är beräknad att föddas om ca 2 månader..

Innan jag fick reda på att jag väntade den var det dock planerat att jag skulle ha skaffat möss, men nu får det vänta ett tag.. Under tiden sitter jag här och lär mig så mkt som möjligt under tiden och drömmer mig bort bland alla fina bilder.. ;)

// Nathalie

Sushifish
0

Jag har två katter, varav en är hittekatt. En underbar hund, staffordshire bull terrier på två år. :)

Odette
0

Förutom mössen har jag två akvarier, ett med fisk och ett med en axolotl. Paddis heter hon, hon e rätt söt :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Odette
0

en till bild på henne.. hon var alldeles rosa när jag köpte henne för ett år sedan men nu har hon blivit fläckig :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Grodan
0

uuuh, söt? iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih Förvånad

TacoBelle
0

Å jag tycker axoloten är jättesöt, skulle vilja ha en sådan någon gång men har aldrig hittat någon.

Pehpsii
0

Kanin, 4 akvarium och har alltid haft häst, men just nu är jag "mellan hästar" (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/