Triops

Såna har jag 
Berätta
Den som vill prova att kläcka fram triopser får gärna höra av sig! 
Jag blev avtackad med tre påsar sådana ägg efter ett akvariesamarbete för ett par år sedan. Om jag har förstått rätt tål äggen att ligga torra i åtskilliga år, men det blir nog inte av att jag kläcker dem själv. Vill någon ha dem skickar jag dem gratis!
Olle
vilket udda djur.. men alltså, ursäkta att jag frågar- men vad har man dom till? tänkte ifall de fyller någon speciell funktion, att man kan mata något djur med dem eller..? för dom går väl inte kela med? 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Nej, några keldjur är de knappast.
Däremot är de underliga djur som är intressanta att studera i ett litet akvarium.
Olle
Hur länge lever de? Hur stora blir de? Vad äter de? Parar de sig och lägger nya frön under sin livstid?

På bara ett dygn kläcks äggen och djuren börjar snabbt växa i storlek tills de blir 3-5 cm långa. Därefter lever de lyckliga liv på ungefär 20-90 dagar

Precis, det har jag också läst på coolstuffs hemsida, men vill ju veta mer från "experter"… 
Tyvärr vet jag inte mycket mer om dem än vad som står på coolstuff, t ex om man kan få dem att para sig och lägga ägg i akvarium. Mat för deras korta liv ska ingå i mina påsar (som är oöppnade) men jag vet inte vad det är för något. Hoppas någon vet mer!
Olle
oki, man får väl söka på nätet då.