Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 2598 ggr
MP160
0

Oktobermusen

Posta bidrag

- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -

i denna tråd

till och med 25/9!!!

Mouse of the month; October!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until September 25!

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/9. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Herman är från min andra kull och lillebror till Purple Rain som var med i september-musen. I och med att jag behöll två pojkar ur förra kullen skulle jag absolut bara behålla tjejer ur den här kullen. Ja, eller hur….Flört

Hade Herman och hans tre bröder till salu länge….men hittade inte det perfekta hemmet. Till slut hittade jag ett bra hem som ville ha alla fyra syskonen men då fanns det inte en chans i världen att Herman eller hans bror Anders skulle få flytta. Och så blev det.

Herman har världens gosigaste, krulliga mage som man bara måste kittla på när han visar den. Och jag svär på att han fnittrar när jag gör det. Han är supermysig och gosig, precis som sina bröder. Och han kommer som ett skott så fort jag närmar mig terrariet.

Man kan ju låtsas och tro att han är ute efter kel och gos, men hans första prioritet är alltid….pannkakor! Han är som sin matte helt enkelt.Skrattande

StillaSinnet
0

Lilla Shanti är en satin texel vit med smutsfläckar på rumpan (beige?). Hon bor tillsammans med sin mamma, syster och en väninna. När hon märker att jag kommer in i rummet sätter hon sig beredd vid skutglaset till terrariet hon bor i för hon vill hoppa upp på skjutglaslisten och komma upp i handen så fort jag öppnar och hon vill vara först! Iden här underbara gruppen trängs för att få komma ut. När Shanti väl har hoppat upp och klivit över till handen kurar hon ihop sig som en liten bomullsboll och myser så länge hon får. På bilden tittade hon hela tiden efter mig och undrade vad det var för påhitt när hon skulle sitta ensam på en filt för fotograferande. Tokiga matte!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
0

Det här är Webes, en söt liten krullbulle som jag blev förälskad i här på mus iFokus när Veronica la ut bilder på sina bebisar (så förälskad man nu kan bli av en bild..)

Försökte övertala mig själv om att jag inte behövde en till hane (och särskilt inte en som bodde i Gävle…lite långt från mig..)

Men jag kunde inte glömma han och så kom det nya bilder på honom och då bestämde jag mig!!

Och jag har inte ångrat mig en sekund, han är precis så rar och snäll som han ser ut att vara!!!

Och han tittar så mycket på mig och det jag gör, ser ut som om han liksom begrundar allt runt omkring sig. Han ser verkligen ut som om han funderar och tänker på olika saker hela tiden!

Vad jag än gör med honom så tar han det med ro, jaha nu ska vi vara ute…och nu ska jag bli fotad igen….o.s.v

Varje morgon och kväll då jag matar mössen så hoppar Webes upp i min hand, alltid lika glad när han får komma upp och pussas lite!

Grodan
0

Jag vill presentera Tiramusu, en Cinnamon Even Longhair dam uppfödd av amaira som bor hos mig sedan SM 2009. Tiramusu var den honan som sa hej och gärna flyttade hem till mig, av de honor jag fick välja bland. Valet av namn fick jag hjälp med här på mus-ifokus, då hon var "namnlös" när jag köpte henne.

Tiramusu är en pigg och vaken tjej. Hon är mycket kontaktsökande och när jag sätter ner handen i buren hoppar hon alltid upp i den. Hon vill inte alltid sitta still, utan utforska världen. Det är sådan hon är, precis som amairas möss brukar vara. Fast när jag sätter henne på ett ställe och ska ta foton sitter hon faktiskt stilla. Ibland när det passar tar hon en tur bland burarna. Tiramusu är en av mina två rymmarmöss. Den andra är hennes dotter Smultron. Skrattande

Jag hade inte tänkt att avla på henne förrän jag fick för ont om bra mushonor att avla på. Tiramusu var egentligen bara ögongodis, då jag inte skall hålla på med varken even eller långhår. Men eftersom hon är en så trevlig liten godis ville jag ändå låta hennes gener gå vidare. Hon var en utomordentlig mor, även mot andras ungar - därför har hon fått vara dagmamma åt ungtjejer. Det är alltid riskfritt att sätta ihop Tiramusu med andra möss, oavsett ålder, och det är något jag uppskattar mycket.

Tiramusu har bott på Ekerö, i Sköndal, i Malmö och nu i Södertälje! Flört Dessutom har hon bott i diverse burar och som jag skrev ovan, hon går lite in och ut som hon vill… En gång var det läskigt när jag glömt illergrinden till mus-& råttrummet. Iller spatserade in och var mycket intresserad av en pet box innehållandes bubbelplast. Plötsligt insåg jag att Tiramusu bodde där och fick snabbt undan iller. Mycket riktigt. I bubbelplasten hade Tiramusu byggt ett bo och låg och sov…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer