tan möss! =)
HejHej!
jag undrar om det finns någon här som föderupp tan möss eller hur man säger?
MVH emelie
Evelyn vet jag föder upp tan-möss, alltså möss med orange-röd mage
Hoppas hon ser din tråd!
jag har tittat på hennes hemsida och mejlat henne för ett tag sen men får inget svar…
du vet ingen annan?
MVH emelie
Vibys har jag för mig har tan men är inte hundra… Men att du inte fått svar från evelyn, prova hör av dig igen? :o
Jodå, jag föder upp tan-möss!
Tyvärr så har jag fått in någon typ av smitta bland mina möss då de har otroligt svårt att bli dräktiga, och när de väl blir det så får de väldigt små kullar (senaste bestod av endast 2 st..).
Därför håller jag nu mina möss isolerade (varken köper in/säljer eller åker på utställningar hädanefter) tills dess att jag tillsammans med SVA och min veterinär rätt ut vad det rör sig om och hittat medicinering som fungerar!
Så, då har jag fått det sagt också och nu vet ni största anledningen till att jag varken kommer till drive-in-utställningen eller minnesutställningen nu i oktober.
Vi får se när jag kommer tillbaka, vill först vara säker på att mina (och ev. andras!) möss är helt smittofria!
Emelie, fick mail av dig igår som jag svarade på kl 05 imorse ;)
Oj! Lova att du berättar vad det var för nånting när du får reda på det och hur behandlingen funkar osv! Beklagar att du fått in nått, det är förjäkligt jobbigt…
#6 Ja, det är skitsurt.. har en älsklingsgubbe som jag verkligen vill ha en kull efter, men frågan är om det blir för sent nu 
Har varit hos vet och tagit prover och skickat till SVA, men de har inte visat något tyvärr.. så nästa steg blir isf att skicka in ett djur för obduktion, men det har jag tyvärr inte råd med just nu.. Hoppas därför på att andra uppfödares provresultat ska ge något, så att vi får veta vad det är som verkar gå (det är inte bara jag som haft problem).
Ska ringa och prata med SVA så länge och höra om dom har några idéer. Får se om dom har några teorier om vad det kan vara, så kan man testa för det och förhoppningsvis få bukt med problemet till slut!
#7 Håller tummar och tassar!
Jag har också Tan, dock inte lika snygga :P
Hälsningar Malin

(OT Då outar jag mig oxå, samma problem hos mig, och jag kommer inte heller på någon utställning det här året.)
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hej!!
Jag väntar en kull med förhoppningsvis några någorlunda bra tanmöss. Du kan ju alltid ta en titt på hemsidan.. och hör gärna av dig om du tror att det kan vara nåt av intresse. =)
#4 Nej men gud vad jobbigt.. Du får dela med dig sen om vad ni kommer fram till =(
Det framgår inte vart emelie-96 menar med "här". Kan inte du skriva ut på din sida vart du bor emelie?
Blir ju lättare att hitta möss då om inte annat. 
Jag har bättrat på rubriken och flyttat inlägget till mer lämplig kategori.