Klas Klättermus
Är numer boendes i en labb bur… han har lyckats gnaga sig ur allt möjligt o omöjligt så det vart till slut en labb bur som bo för honom… o där har han nu suttit ett tag *ler* Och jag hoppas att han sitter kvar där också…
Han är ju så sällskaplig att man nästan tycker lite synd om honom *ler*
Här har ni då Mandymoo´s Klas Klättermus Svensson

Så söt han är, den lille Klas Klättermus.

Ja han är charmig så man har blivit lite fäst vid honom *ler*
Sötnos, definitivt! Har du fler (och kanske lite tydligare
) foton på honom? Önskar se huvud i profil och undersida.
Har för mig att du skrivit "skogsmus" tidigare, men undrar om det inte är en tvättäkta husmus som du har…
Hur ser undersidan ut? Vit eller brun?

Undersidan har varit lite olika på dom som funnits här inne… allt från nästan vita till samma färg som kroppen. Klas är nog ganska samma färg tror jag …
Ska försöka fotografera honom mer sen när dottern tar upp honom när jag byter i buren o ger mat o vatten.
Jag har nog mest kallat honom vildmus - i motsats till tammus… sen vad han är exakt har jag nog inte tänkt på så mycket *ler* han är ialla fall inte en tammus.

Nu när har inte är en tammus så är han…..en Tam vildmus!!!!

Inte är det där en skogsmus då bakbenen är för tjocka, och färgen är fel. Men söt det är han!

Sötnos!

#5 Japp det stämmer en tam vildmus *ler*
För jag har ingen aning om vad han är mer än att han inte är en tammus o att hans föräldrar kommer utifrån *ler* Men det spelar inte så stor roll bara han nu håller sig i sin bur ;)

Gud vilka bedjande små mörka ögon han har 
"Släpp ut fångarna, det är VÅÅÅR!!!" 
Kramen!

#14 Ja den var bra … han ser verkligen ut så… han är ur irriterad på att den här buren inte går att gnaga sig ur *Ler*…. han glor på oss med inte alls så nöjda ögon …
den ser väldigt "råttig" ut, vildmusen…
vem är denna vildmus och varför har ni den i en bur? är ni inte rädd för smittor?

Det är den som bott i vårat hus sen han föddes i december….
Han var en liten bebis som vi inte klarade av att fånga i fällan när det vart lite mycket med alla som dog o dom små som fällan slog igen "fel" på så att dom skrek som bara den… o inte dog på engång…
Han bor i bur för att han inte ska springa runt o äta på saker o bajsa över allt där jag måste flytta tunga möbler för att städa… o för att han gärna vill inte till dom andra mössen då framför allt hanar som har burar som han kommer åt… o dom är elaka o biter honom i hans små söta fötter så att han blöder… och jag har honom helst i en bur så att jag vet var jag har honom.
Och nej jag är inte rädd för smitta… för då hade jag märkt något för länge länge sen antar jag med tanke på att han funnits här i 3 mån…
)