Burar
Nu har jag 2 frågor angående burar!
1.Vad har ni för burar?
2.Kan man bygga en bra stabil bur själv?
Här är en bild på min bur----------------->
Det är en plast bur formad nästan som en guldfisk skål…Den är bra så att sötisen inte kan rymma sen är det många roliga färger..det ingick matskål,hus & hjul en perfekt bur för ca 350 kronor köpte jag den för…nu ska jag snart åka och kanske välja en hamster eller musungar men har lite ont om pengar så vill ha tips på hur man kan bygga en bra bur! (dock är jag inte bra på att snickra)
Jag har bara använt dunaburar och akvarium till mina möss. Dunaburen fann jag betydligt lättare att städa men akvariumet var roligare att inreda och man såg mössen mycket mer.
Man kan säkert bygga en bra musbur själv men jag skulle inte köra på träbur då, hellre nånting i rostfritt stål eller nått så att mössen inte kan gnaga sönder buren. Trä suger åt sig himla mycket urin också så det skulle inte bli en så lång livslängd. Eller så gör man ett eget akvarium eller terrarie.
Söt bur du har BarbieBrownHair 
Ja, det är svårt att bestämma vad man ska ha verkligen…det slutar säkert med att jag köper bur 
Tack så mycket! :)
Jag använder mig av Terrarium. Har både testat gallerbur, dunabur, akvarium och låda men terrarium funkar bäst för mig.
Gallerbur tycker jag luktar fort och svårt att få bort lukten på, akvarium är inte så högt som jag önskat och även duna bur tycker jag har för lågt i tak.
Finns annars billiga akvarium på hornbach om du har det nära :), blir nog billigare än att göra en egen bur.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Okej tack!
Akvarium men som en sa dunaburarna är lättare att rengöra. Jag kommer senare ta upp ett stort akvarium dock så måste jag lägga lite glasskiva/aletrnativ fickspeglar över två hål då fd ägaren anv ytterpump..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
okej