Mus iFokus

Mus

Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 1080 ggr
BarbieBrownHair
0

Nått fel?

Hej alla, Min lilla mus Bosse har blivit så konstig! Förvånad

Han vill inte gosa eller klättra längre han vill bara sitta i ett hörn…han sover knappt längre han ligger bara i ett hörn helt stilla och stirrar…han hör knappt ljud längre som ex när jag tappade en stor tavla på golvet reagerade han inte ens och han låter konstigt när han andas det känns som att nått är fel eller är det bara åldern? (han är 1 år 2 månader & 10 dagar)

Stephanie
0

Låter som att han är sjuk… Hur låter det när han andas? Är det ett rosslande läte? Hur ser han ut i övrigt - är pälsen glansig och ligger tätt mot kroppen, eller är den tufsig och uppburrad? Är ögonen klara och öppna, eller kladdiga?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

BarbieBrownHair
0

Det är låter lite rossligt, pälsen har faktiskt blivit rätt rufsig plus han tuggar av lite päls ibland, ett av ögonen är lite kladdigt :/

MP160
0

Ta honom till en veterinär så fort du kan, när möss väl visar att dom är sjuka så är det ofta för sent att göra något åt det tyvärr…

BarbieBrownHair
0

#3 Mina föräldrar vill inte åka till vet, dom tror inte att det är så mkt som går att göra :/

Grodan
0

Han behöver antibiotika, så tyvärr är en vända till veterinär nödvändig. Alternativt att du låter avliva honom fortast möjligast om du inte kan hjälpa honom på annat sätt - detta för att i möjligaste mån följa lagen om att inte utsätta sina djur för lidande.

Beskriv gärna vad du redan gjort och gett honom för mat och hur reaktionen från honom blivit, om du orkar och har lust.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
0

#4 Föräldrar är väldigt dumma så. =/ Särskilt när de inte vet så mycket. Du kan testa att förklara att antibiotikabehandlingar, dropp och t.o.m. kejsarsnitt (!) har räddat musliv. =) Så en veterinär kan göra väldigt mycket. Om det är en bra veterinär. Och en bra veterinär kan du hitta här via forum och på svemus hemsida. =)

BarbieBrownHair
0

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra alla…han är lixom pigg enligt mig värkar han bara lite gammal…men jag har inte så stor erfarenhet av möss…vet verkligen inte vad jag ska göra! Gråter

Grodan
0

Se till att han får varmt, genom att flytta hans bur till ett varmt ställe, lägg en värmedyna el dyl under en del av buren eller ha en bordslampa ovan en del av buren - välj det som passar dig. Se till musen kan ha en del av buren utan värme och se även till att det inte blir för varmt.

Badda ögat som är kladdigt.

Ansträng dig att ge honom god och nyttig färsk mat. Ärtor, majs, broccoli, lax, kött, välling, gröt mm.

Ta upp honom, prata med honom och se till att han inte känner sig ensam.

BarbieBrownHair
0

Tack så mycket, jag ska försöka göra så mycket jag kan…:/

MP160
0

hur går det med plutten?

BarbieBrownHair
0

#10 Han mår faktiskt bättre idag!

Min pappa fick igång elementet…så värme är det i rummet nu. Han är fortfarande lite skygg och är nästan rädd att gå till ställen eller springa i hjulet han är väldigt undandragen..jag vet inte vad det är som har fått han att bli såhär men jag är glad att han måt bättre(:

Han lät lite rosslig imorse men det är bättre nu…han har inget problem med foten längre…

Mymlan
0

#11 Skulle du inte kunna ha en värmematta såna där de har till reptiler under buren ifall elementet kajkar igen så slipper han frysa.. Tror inte de minsta mattorna kostar så fasligt mycket..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

BarbieBrownHair
0

Men det är jätte varmt på rummet nu tack vare elementet…och bosse mår rätt bra så jag ska försöka ha det som det är nu

Mymlan
0

#13 Jag menade värmemattan i reserv om elementet skulle gå sönder..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

BarbieBrownHair
0

aha, okej

Grodan
0

Hur är det med matningen?

BarbieBrownHair
0

Jodå han får lite anorlunda matträtter nu