Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 829 ggr
[mardahl]
0

Musbebbar säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en kull musbebbar som inte är riktigt säljklara ännu. Men tiden går fort. De är födda 22/9.

Mamman, Vibys Gilmer (ser vit ut) är engelsk sö-cream, precis som mormor, morfar, morfarmor och morfarfar. Hennes alla syskon var däremot rö-cream.

Pappan, Fläcken ska vara engelsk men ser svensk ut satin agouti "joker". Farmor är choklad/vit och farfar är argente/vit. Det är allt jag vet om honom.

Säljes ej registrerade men jag kan lämna med en stamtavla om man vill.

Bifogar även bild på de två syskonen i skumma blekta färger som jag ska behålla.

[mardahl]
0

Svart bandad hane.

[mardahl]
0

Agouti bandad hane.

[mardahl]
0

Rö cream hane. Tamast i kullen :)

[mardahl]
0

Agouti hane.

[mardahl]
0

Agouti hane sotad, ser nästan svart ut på ryggen :)

[mardahl]
0

Svart bandad hona.

[mardahl]
0

Beige bandad hona :)

[mardahl]
0

Honan längst fram här har en skum blekt färg, hon stannar, vill bara visa henne ändå :)

[mardahl]
0

Min älskling! Hane som stannar. Han har en skum blekt färg.

[mardahl]
0

Här är skumma hanen igen, så man ser underpälsen. Det ser ju mörkare ut där nere. Men han ser mer blålila ut än på bilden här.

[mardahl]
0

Glömde skriva att de finns i mitten av Skåne ;)

Frakt kan ibland ordnas genom marsvinsutställningarna.

Grodan
0

#3 Himalayan el Siamese

#4 Beige Bandad är Colorpoint Beige Dutch

Alla som du beskriver som Banded är Dutch

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[mardahl]
0

Oj Grodan (#12)! Jag satte banded då hela pappans kull är banded (enl uppf).

Jag kollade på trådarna här och utefter dem så ska en dutch ha färgade fält runt ögonen och det vita gå som en vit bläs ner till nosen. Medan bilderna på de bandade på er tråd här ser ut som dessa i olika grad. Vad gör mina till dutch? Så att jag vet rätt. Väntar smått vilken sekund som helst nu efter samma pappa.

#3 Fräckt att den är Himalaya el siamaese! Eftersom dens mors hela stam är cream så tog jag för givet att han var cream! Han ser ut som den senaste Vibycreamen jag köpte som är i samma nyans. Så det hade jag aldrig gissat!

Då ändrar jag allt på hemsidan och hänvisar till dig som källa! Tack!

Grodan
0

#13 ss genen som ger Dutch är recessiv så den krävs från bägge föräldrar för att ungarna skall bli det. Föräldrarna kan alltså ha anlag utan att det syns…

Modern är förmodligen aacc(e) och fadern förmodligen Cc(h), då blir ju några ungar cc(h) och cc(e)… dvs Himalaya och Colorpoint Beige…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[mardahl]
0

#14  Fy vad häftigt! Skrattande Vilken djungel! Förvånad

Men varför är mina inte bandade? Jag vet inte ett dugg om musgenetiken, så när jag nu tycker mina ser bandade ut och de inte är det, hur kan jag (som inte kan!) se att mina INTE är bandade? Som t.ex #6, den jag trodde var svart bandad hona? Obestämd

Har du någon gissning på färg på min "skumma" älskling och hans syrra? (#8 #9 #10)

Tack så jättemycket för tecken och färghjälpen!!!Kyss

Jag hade hoppats på att satsa på typ färgavel i liten skala, men nu förstår jag att jag nog ska hålla mig till att gilla att det dyker upp roliga färger överallt här o där i stället. Så får jag visa dem här för att få dem färgbestämda!

[mardahl]
0

#1, #2, #3, #4 och #5 är nu tingade till samma hem till kel. De har haft möss förr :D