Tama mushonor till kel!
2-3 ungar, honor till salu.
De är tama och goa :)
De är ej för avel då deras mor är född med korta morrhår, som dock var normala när hon blev vuxen. Hela kullen hade normala morrhår.
Pappa är en choklad engelsk (Vibys Äkta Cacao) och mamman är sv/eng champange argente satin.
Födda 12 augusti.
Färgen har de jag frågat sagt mig att de är choklad men blekta. Ibland när jag tittar på deras foto så tycker jag personligen att de ser nästan tickade ut.
Deras bur är stor och har en massa grenar mm och kompisar, så de ska inte ha för liten bur i nästa hem.
De finns i mitten av Skåne.
Vad menar du med att hon är född med korta morrhår??
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Att hon hade korta morrhår som unge, inte när hon föddes :)
#2 Alltså morrhårstuggare i kullen?
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Nej. Inte morrhårstuggare. Uppfödaren berättade att hennes morrhår var kortare som unge, inte tuggade utan helt normala men kortare och att därför var hon inte lämpad till avel då det kanske kan ärvas och möss ska inte ha små morrhår. Hon hade inget sådant varken i sin kull eller i släkten, det var mer som en säkerhetsgrej. När hon blev vuxen, ja redan innan så växte morrhåren i kapp henne. Då hon är en av mina favorithonor så ville jag gärna ändå ha ungar efter henne i alla fall, jag sparar 2-3 st och min kompis fick 2 st. Men alla kan jag inte spara. Då jag tog detta beslut för egen del och på egen risk så får jag ju givetvis sälja ungarna till kel så klart. Ungarna blev lika underbara i psyket som sin mor, ja några ännu goare till och med :)
Därför skrev jag till kel.
Jag har tydligen haft en enorm tur, har jag fattat efter att ha läst på olika kommentarer i olika trådar här, att inte en enda av mina har tuggat morrhår. Jag har inte sett det på mus, men på katt och man ser ju direkt om de är tuggade eller normala som en fin solfjäder. Måste ju vara en tråkig sak för just en liten mus.
Helt ljuvliga! blev alldeles kär!
#4 jag har inte heller haft morrhårstugg här hemma, har däremot fått hem ett flertal som var helt morrhårslösa då det kom, men efter ett tag hade dem vuxit ut, och inte visat minsta tendens till det igen, inte heller deras avkommor. Min teori är fortfarande att det är ett stereotypiskt beteende som eventuellt kan lösas genom miljöberikning såtillvida beteendet inte har blivit helt befäst.
Hmm, det där med att man inte ska avla på dom för att dom har korta morrhår som ungar har jag faktiskt aldrig hört förut. En musbebis ser ju helt annorlunda ut än en vuxen, päls, morrhår, öron mm mm måste ju utvecklas, det är ju inte direkt så att dom föds med morrhår i full längd.. Nån expert som vet, jag kanske är helt ute och cyklar här..?
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Nu är det helt upp till dig om du vill sälja till avel eller ej, det är ditt beslut och ingen annans.
Men om du vill sälja till avel så ska inte detta hindra dig.
Hälsningar Malin
Jag tycker att det är jättebra att du skrev att modern till kullen hade korta morrhår som ung, mardahl.
Det kan betyda att hon bodde med någon morrhårstuggare när hon var väldigt liten… Och för många uppfödare är ju detta en viktig information. 
Nu är de tingade!
Tack för alla kommentarer!