Hus, rör etc
Önskar kunna få till skänks eller till billig peng hus, rör och andra roliga, kuliga saker till möss i plast…
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Hus i plast gör jag egna av big packlådor. De får dessutom platta tak att ställa matskålarna på :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Om det är lättrengjorda saker du vill ha så kan porslin/glas fungera utmärkt med. Finns ofta mycket billigt på second hand :) Mina möss hade ett stort latteglas i en av burarna och de bodde mer där än i alla korgar, tunnlar, hus och vad de nu hade utöver det.
Paulina
Allt är av intresse, bara det ej är trä..
#1 Mkt sällan jag har BigPack glass, jag är ju mer för RockyRoad glassen *Ler*
Nu är det ju liten risk att musfolk slänger sådant men en vante är utslängd att här finns det en som tar emot..
Jag kikar lite överallt efter grejer..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Gör som jag med lite roligare krukor :) mina älskar desse husen och de är lätta att få rena :)

Rör köper jag såna man har till t.ex. plancher (tjockare kartong). Man kan ha de rätt länge utan att de luktar men måste såklart bytas ut emellanåt :) Lätta att binda bast i taket på burarna och så :)
#4 Men så sött! Hur har du fått till "dörren"? Den ser ju så jämn och planerad ut menar jag :P
Paulina

Jag ritade ut och slipade upp med en bådfil sen slipa till de vassa kanterna med en vanlig handfil^^ tar 5 min lixom och de älskar dom :)
Det är så enkelt alltså ^^ Då borde jag verkligen ta mig i kragen och testa själv! Har ju muttrat över att jag hade velat ha dem ståendes uppochner men då kommer ju inga musar in så då har jag struntat i det. Tack för tipset! :)
Paulina

#7 Är det verkligen så lätt att göra en dörr i en mugg? Nu blev jag verkligen inspirerad! Tack för tipset! :)

asså det vet jag inte^^ detta är en kruka i form av mugg så leran gick det superbra i :)