Hämtade de små idag =)
Jag skulle ha valt ett tätare nät över akvariet då en mus kommer igenom kyckling/hönsnät på 1 röd sekund.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#2 Låt henne få vandra över regnbågsbron.. Du säger ju själv hon har svårt att gå pga knölarna..
JA hon haltar lite men springer i hjulet bra. hur funkar den andra ensam? måste ju endå hitta en till och det kan ju ta någon vecka.
Någon här som har en tjej till salu? är mycket intreserad av en Tanad, fox eller siames.
#6 Det där nätet ger vika bara en katt hoppar upp på det. Bara så du är medveten om det.. Kommer en katt ej åt dem från glaset så provar de ovanifrån. Underskatta aldrig en katt. Jag har själv katter hur snälla de än är så är de rovdjur.
Jättestor och trevlig bostad för några söta mushonor.
Jag skulle tipsa om att du bygger träramar som passar in i varje del av akvariets ovansida, som du sätter smårutigt nät på. Ett lämpligt nät är 5mm i diameter.
#11 Kommer säkerligen finnas små sötisar till salu där.. Dock inte av mig då jag legat mkt lågt med musaveln ett tag..
#11 Ajanki här på MIF kommer säkerligen ha små bebisar till salu.
Till dem kom en påse musslie, en påse gnagarpellets, en påse gnagarblandning, en plastburk med hemmablandning baserat på muslin med lite frön och anant i.
Fick som ni kan se på bilden alpflis med och även något papperremsor jag inte haft förut. Tycker det luktar lite perfym men är inte säker. Samt en påse vanlig toalett.
Botten på burne är som äganren hadde den då ho städade presis inan vi hämtade dem. så vid nästa städnign sak jag nog göra om mer.
Vad tycker ni om detta inehåll?
Dom har även en toalätt osom hon lagt några papperspällets i. Jag har sand till min hamster vad har ni när ni har toahörna?
Du har ju gott om plats på höjden så när du fixat lock kan du ge dom mer klätter möjligheter med grenar och annat kul :)
Hälsningar Malin
#15 Ja jag vart inspirerad av de terarier som är fyllda med grenar och växter. finns de några blommor osm kan stå där inne? elelr är det plast som gäller?
Måste bar fråga hur många småttingar är okej att ha där inne? kul att veta. själv tror jag att jag täner 2-4 möss tillsamnas. Första hadn sällskap och utställing men skulle senre kanske tästa på avel. Har då en duna stående i förådet som funkar som extrahem.
Hemtrevnad är en blomma som uppskattas mycket.
/Anneli
/Anneli
Gud vilka knölar! 
Min lilla Roy hade en knöl under hakan i 3 mån…sen försvann den..sen kom den tillbaka & han blev jättesjuk & slutade med att han dog :(
Ja, katter kan äta ampellilja, men jag har ingen aning om hur det är för möss.
/Anneli
#20 ja jag tycker dom var enorma, när jag ringde så pratade hon om att hon hadde ine litne knöl fram på benet men nu när jag kom hem och släppte ut dom och kollade mer noga så ser man ju jättetydligt att hon har en rejäl knöl under bakbenet med.
förra ägenaren var mycket sjuk och kunde inte ta hand om dom så antar att hon inte pysslat med dom så hon missat det.
#21 ja får se om någon anan vet om den funkar elerl andra ba växter =)
Jag köper plastväxter på rusta, MYCKET billigare än i djuraffär.
Då köper jag dom långa rankorna som jag hänger lite huller om buller(gärna i taket) så mössen kan klättra.
Det är även uppskattat som bädd material, så även om det är plast så håller det inte i all evighet :P
Hälsningar Malin
Ja, den är jättesöt. Försvinner rätt fort fock.
/Anneli
Här hittar du massor med plast blommor:
Rusta blommor
Hälsningar Malin

Har också haft möss med tumörer, de växer jättefort. När de blir så stora så är mössen ordentligt besvärade av dem. De är ju vana att klättra och skutta omkring obehindrat. En sån knöl är ju väldigt mycket ivägen för dem.
Kommer de från djuraffär eller uppfödare? Ifall de kommer från uppfödare kan de vara bra att ta kontakt med dem för att tala om det. Ifall det förekommer hos många i linjen kanske de inte ska avlas vidare på.
Ja dom är från uppfördare kommer från kerstin L här på iFokus från början.

#16 Ormbunkar funkar bra att ha i terrarium, men som alla andra växter blir den massakerad förr eller senare (snarare det förstnämnda). Har för mig att vissa har använt ljung också, det hade ju varit fint. Ganska stadigt att klättra i och så :)