Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1169 ggr
dragonstar
0

Hämtade de små idag =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått mina första möss idag. Dom som anonserade s här bor nu hoss mig.

Dick söker jag en mustjej då den ena har knölar och jag ska ner med hene till veterinären och se hur länge hon får leva.

Vad torr ni utav bildera?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
0

Deras hem som ska inredas bättre snart tippsa gärbna =)

dragonstar
0

Till bild på knölanra upptäkte när jag kom hem med dem att hon har lite svårt att gå pågrund av knölen i rumpan som släpar i spånet.. Så synd om henne.

Mymlan
0

Jag skulle ha valt ett tätare nät över akvariet då en mus kommer igenom kyckling/hönsnät på 1 röd sekund.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

dragonstar
0

Här är den nadra musen hon är lite rund om magen så får se om jag måste ändra kosten lite här. =)

Mymlan
0

#2 Låt henne få vandra över regnbågsbron.. Du säger ju själv hon har svårt att gå pga knölarna..

dragonstar
0

#3 jag vet. är tillfällegt så att katten inte komemr i. förra ägenren hadde inget ovanpå och dom smet inte ut enligt henne. Ska skaffa tjockare rutnät och klippa till ilagom storlek under veckan.

dragonstar
0

JA hon haltar lite men springer i hjulet bra. hur funkar den andra ensam? måste ju endå hitta en till och det kan ju ta någon vecka.

Någon här som har en tjej till salu? är mycket intreserad av en Tanad, fox eller siames.

Mymlan
0

#6 Det där nätet ger vika bara en katt hoppar upp på det. Bara så du är medveten om det.. Kommer en katt ej åt dem från glaset så provar de ovanifrån. Underskatta aldrig en katt. Jag har själv katter hur snälla de än är så är de rovdjur.

Grodan
0

Jättestor och trevlig bostad för några söta mushonor.

Jag skulle tipsa om att du bygger träramar som passar in i varje del av akvariets ovansida, som du sätter smårutigt nät på. Ett lämpligt nät är 5mm i diameter.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

dragonstar
0

JA något nät i ramvarient är tanken. Katten är inet här inen ensam utna jag sitter helatidne och holelr koll på henne nu. Stänger in till vardagsrummet nattetid.

Men tack för varnignen många tänker inte på riskerna.

dragonstar
0

Jag funderar på att åka på SVEMUS utställnign om någon tror sig ha en hona til lsalu då? Kollar specielt efter en Tanad med svart rygg.

Mymlan
0

#11 Kommer säkerligen finnas små sötisar till salu där.. Dock inte av mig då jag legat mkt lågt med musaveln ett tag..

Mymlan
0

#11  Ajanki här på MIF kommer säkerligen ha små bebisar till salu.

dragonstar
0

Till dem kom en påse musslie, en påse gnagarpellets, en påse gnagarblandning, en plastburk med hemmablandning baserat på muslin med lite frön och anant i.

Fick som ni kan se på bilden alpflis med och även något papperremsor jag inte haft förut. Tycker det luktar lite perfym men är inte säker. Samt en påse vanlig toalett.

Botten på burne är som äganren hadde den då ho städade presis inan vi hämtade dem. så vid nästa städnign sak jag nog göra om mer.

Vad tycker ni om detta inehåll?

Dom har även en toalätt osom hon lagt några papperspällets i. Jag har sand till min hamster vad har ni när ni har toahörna?

enbartmalin
0

Du har ju gott om plats på höjden så när du fixat lock kan du ge dom mer klätter möjligheter med grenar och annat kul :)

Hälsningar Malin

dragonstar
0

#15 Ja jag vart inspirerad av de terarier som är fyllda med grenar och växter. finns de några blommor osm kan stå där inne? elelr är det plast som gäller?

Måste bar fråga hur många småttingar är okej att ha där inne? kul att veta. själv tror jag att jag täner 2-4 möss tillsamnas. Första hadn sällskap och utställing men skulle senre kanske tästa på avel. Har då en duna stående i förådet som funkar som extrahem.

axilur
0

Hemtrevnad är en blomma som uppskattas mycket.

/Anneli

dragonstar
0

Okej..hur ser den ut Oskyldig

JAg har ampelillja Som jag funderade på om den kan sättas in. har för mig att katter bukar kunan äta den som kattgräs?

axilur
0
BarbieBrownHair
0

Gud vilka knölar! Förvånad

Min lilla Roy hade en knöl under hakan i 3 mån…sen försvann den..sen kom den tillbaka & han blev jättesjuk & slutade med att han dog :(

axilur
0

Ja, katter kan äta ampellilja, men jag har ingen aning om hur det är för möss.

/Anneli

dragonstar
0

#20  ja jag tycker dom var enorma, när jag ringde så pratade hon om att hon hadde ine litne knöl fram på benet men nu när jag kom hem och släppte ut dom och kollade mer noga så ser man ju jättetydligt att hon har en rejäl knöl under bakbenet med.

förra ägenaren var mycket sjuk och kunde inte ta hand om dom så antar att hon inte pysslat med dom så hon missat det.

#21 ja får se om någon anan vet om den funkar elerl andra ba växter =)

dragonstar
0

Vilken söt liten blomma. den skulel man ju kunna ha som gräsmatta nästan =) måste kolla om jag kan hitta den nästa gång jag åker och handlar =)

enbartmalin
0

Jag köper plastväxter på rusta, MYCKET billigare än i djuraffär.
Då köper jag dom långa rankorna som jag hänger lite huller om buller(gärna i taket) så mössen kan klättra.
Det är även uppskattat som bädd material, så även om det är plast så håller det inte i all evighet :P

Hälsningar Malin

axilur
0

Ja, den är jättesöt. Försvinner rätt fort fock.

/Anneli

enbartmalin
0

Här hittar du massor med plast blommor:
Rusta blommor

Hälsningar Malin

dragonstar
0

#26 Tack för tippset ser utt att bli en biltur ditsnart =) sak ju endå kålla nät så.

UlrikaD
0

Har också haft möss med tumörer, de växer jättefort. När de blir så stora så är mössen ordentligt besvärade av dem. De är ju vana att klättra och skutta omkring obehindrat. En sån knöl är ju väldigt mycket ivägen för dem.

Kommer de från djuraffär eller uppfödare? Ifall de kommer från uppfödare kan de vara bra att ta kontakt med dem för att tala om det. Ifall det förekommer hos många i linjen kanske de inte ska avlas vidare på.

dragonstar
0

Ja dom är från uppfördare kommer från kerstin L här på iFokus från början.

Ratata
0

#16 Ormbunkar funkar bra att ha i terrarium, men som alla andra växter blir den massakerad förr eller senare (snarare det förstnämnda). Har för mig att vissa har använt ljung också, det hade ju varit fint. Ganska stadigt att klättra i och så :)