Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 1531 ggr
Grodan
0

Novembermusen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Posta bidrag

- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -

i denna tråd

till och med 25/10!!!

Mouse of the month; November!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until October 25th!

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/10. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Charlie2006
0

Vallmo är en kontaktsökande tjej, som är en black tan, texel. När hon hör att jag är i rummet så hoppar hon upp på terrarium kanten, och väntar på att jag ska öppna dörren. Är dock inte så förtjust i andra människor och vill helst vara hos matte.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

BarbieBrownHair
0

Det här är min lilla mus Bosse!

Han är 1 år , 2 månader & 4 dagar!

Jag köpte honom i en Zoo affär tillsammans med hans bror…vet inte ras eller så men han är vit med gråa fläckar & en rosa söt liten nos. Han är verkligen en mammas pojke. Han älskar att pussas & klättra. Men hans favorit sysselsättning är defelnitivt att äta hihi!

Glad

goodbyehiitler
0

Lilla Gertrud, hon bor i sin bur tsm med (vad jag misstänker) sin syster, hon är en PEW och mycket lugnare i psyket än sin syster.

Hon är köpt i en Zoobutik av "enbartmalin" men mig i åtanke då hon tidigare läst att jag var ute efter PEW möss, underbart snällt gjort och är evigt tacksam.

Gertrud är väldigt trevlig och ställer sig och nosar ut mellan gallret så fort jag kommer och väl uppe i handen så sitter hon antingen snällt o bara tittar eller klättrar upp på axlen lite försiktigt :)

hennes största "erfarenhet" är nog att kasta upp allt spån över den nyfyllda matskålen och favoritmaten är ju advokado som hon får lite emellanåt :)

enbartmalin
0

#3 :D

Hälsningar Malin

goodbyehiitler
0

#4 min kära bebis gertrud tack vare dig :D

KerstinL
0

Säg hej till Folke allesamman, Folke är en stor lugn kille och han är en av husses favoriter. Han tycker om att vara med och få uppmärksamhet, sitta på axeln är en klar favoritsyssla. Folke är 5 månader gammal och en skönhet.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

StillaSinnet
0

Chillout's Pie, skulle kanske ha varit anmäld som septembermus eftersom det var då hon gjorde den långa resan från Tyskland och hem hit till Sverige, men hon får presenteras här, nu en månad efter hemkomsten. En liten blyg mus som tassdarrar i handen och vill vara till lags. Hon har en enorm charm, den här lilla tösen och hon bor ihop med sin väninna Drop som hon älskar :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
0

Det här är Vibys Örvar, en klädsamt fyllig herre på drygt 10 månader. Jag kontaktade Lena och frågade om hon hade nån äldre hane att sälja och fick svar att ja, jag har en tjockis här som heter Örvar…

Ja, han är väl ingen smalis kanske men sååå tjock är han ju inte!

Han fick flytta in i en ganska stor bur för jag tänkte att han behöver ju röra på sig så mycket som möjligt. Jag möblerade buren ungefär som jag brukar, huset i den ena änden och mat & vatten i den andra, men varje morgon då jag skulle ge mössen mat så hade Örvar släpat huset till matskålen, så han kunde sticka ut huvudet direkt från huset och äta!

Nu har han fått flytta till en lite mindre bur, tyckte att nån som utnyttjade buren mer behövde den bättre!

Och nu är han faktiskt framme mer och visar sig, inta bara när han ska äta…

Örvar är otroligt snäll och lugn, han kan vara med nästan överallt för han går ingenstans, men det där med att motionera är inte det roligaste han vet. Men nu har jag upptäckt att får han komma ut på nya ställen så tycker han att det är jättespännande och då får vi även se han springa!

sarae
0

Får bidra med en liten Amaretto, han är inte mer än 2 månader men vill ändå vara med! Föll ganska så handlöst för honom redan när han var en ännu mindre liten skrutt och han var bara tvungen att stanna. Myser gärna å tassdarrar i handen även om han ännu har ganska mycket skutt i benen och inte är helt överens med mig angående det här med bungyjump utan lina…

Grodan
0

Lite mer än ett dygn kvar, att lägga upp foto och berättelse om en speciell mus, innan omröstning.

Littlem
0

Den här månaden får mina nya favorit härhemma vara med!  En pojk från trollkarlskullen, döpt till det bökiga namnet Pallando :P

Den här killen har charmat mig totalt. Han är lugnast och gosigast av de 4 bröderna. Alla bröder är väldigt kontaksökande och de kommer fram till en direkt man kommer fram till burarna. När man plockar upp honom sitter han bara och myser, och han tycker om att pussas. Med sin mjuka texelpäls, söta vita nos och nyfikna pepperkaksögon är han klart oemotståndlig!

Grodan
0

1½ h kvar

MP160
0

50 minuter kvar Tungan ute

Grodan
0

LOL… fixar du?

MP160
0

yes, håller på redan nu :P

Grodan
0

ah… kanske ska slänga upp en bild en minut innan tiden går ut bara för å jäklas… hehe Tungan ute

MP160
0

Flört

Grodan
0

Nädå.. jag ska stänga av datorn o gå lägga mig tror jag

MP160
0

Låter lockande :P

Evelyn
0

Och här kommer mitt sista-minuten-bidrag (som vanligt Flört)

Denna musa finns tyvärr inte i livet längre, hon hann inte ens få sig ett namn..
Jag blev så lycklig när jag fick tag på henne, som jag letat blå möss!! Träffade henne när hon var ca 3 veckor gammal och blev helkär, hon var så otroligt trevlig, trots att hon var så liten! Lugn och sansad och otroligt go och kelvänlig!
När jag fick hem henne ca 2 månader senare var jag så nöjd, hon var fortfarande trevlig och jag började göra upp avelsplaner för henne! Men så tog jag upp henne för fotografering en dag (då detta foto togs) och ser då att musan barberat sig själv.. kraftigt!! Så gott som hela magen var kal, liksom både bak och framtassar! (man kan ana barberingen av tassarna på bilden) Så otroligt sorgligt, och så dåligt musan måste må!! Lät det gå ett tag och testade göra buren roligare för att se om det var det som var problemet (så att jag kanske kunde behålla henne som ögongodis åtminståne!), men tyvärr.. barberandet upphörde aldrig, så tyvärr fick denna dam då somna in.. :´(

Inlägget är låst för nya kommentarer