Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 555 ggr
Sammetskatt
0

kostnader för möss?

Hej,

Jag har läst lite om skötsel av möss och läst att de ska äta mycket och vara rätt dyra, men tycker att det låter konstigt att det skulle vara så. Hur mycket kostar egentligen en liten mus per månad i mat och burströ mm

Grodan
0

Visst låter det konstigt. Men fuska med mat och skötsel och du får dyra veterinärkostnader istället, så i slutändan jämnar det ut sig. Fast musägare går inte så ofta till veterinären, för de hinner inte alltid.

Jag propsar för att man ger mössen det bästa. Själv ger jag mina en matblandning som kostar 40-60 kr per kilo och har dem på strö som kostar ca 30 kr per liter. Och jag dyrare än så kan det inte bli. Däremot behöver jag sällan anlita veterinär för sjukdom.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sammetskatt
0

#1 Hur mycket äter en mus av den blandningen då?

Kan man ge mössen torrfoder för hundar eller katter med mycket spannmål som en del av kosten?

Ellenfyrkant
0

Jag har inga egna möss så den biten får andra svara på. Dock kan man ju alltid välja billigare alternativ fast sakerna håller minst lika bra klass. Mat ska vara bra och ett lämpligt underlag bör man ju absolut ha. Men med fantasi och kreativitet kan ju burinredning och t.o.m. bur bli riktigt billigt. Jag gör mycket själv till mina hamstrar, för jag tycker det är så kul. Glad

Mvh Ellenfyrkant