Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1129 ggr
Hyeonmu
0

Dum dum dum...

Blää. Det är ett helvete att vara allergisk mot sina raringar. Idag hittade jag inte diskhandskarna eller några plasthandskar, så alla byttor och flaskor blev diskade med bara händer. Gissa om jag ångrar det nu. Svullna fingrar, klåda och sveda upp på hela armarna. Att man kan vara så dum! =/

Ratata
0

Allergi är en förbannelse :(

enbartmalin
0

Usch och fy! Stackare.

Hälsningar Malin

MP160
0

Usch vad jobbigt! Skrikandes Stackare!

Grodan
0

Men oj, vilken hemsk allergi. Jag är så glad att jag bara nyser av dammigt spån. Skrattande

Dock kan händerna bli röda och nariga om jag diskar för många burar dagligen…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

Hyena… *fniss* Tungan ute så tråkigt att höra att du är allergisk mot mössen… detta kommer ju att begränsa dig en aning i ditt museri, eller?

Hyeonmu
0

#1 Ja, verkligen. T_T

#2 + #3 Tack Skäms Men jag är ju så fasligt dum som alltid säger "äsch" och så slutar det i allergi. x_x

#4 Aj änvi joo! Men jag är glad att jag slipper rinnande näsa och ögon som många allergiker har. ^_^

#5 Nej då. =D Jag upptäckte att jag var allergisk mot möss när jag var 7-8 år, så det är nåt jag bestämt mig för att leva med. Då kunde jag inte alls ta upp dem utan att få klåda, så det blir ju bättre och bättre. Jag har för många allergier för att ta hänsyn till dem. XD

MP160
0

Mina råttor klättrade på mig igår med oklippta klor så jag fick rivmärken som svullnade upp och kliade… Kan det vara allergi det? Mamma blir sådär när nån katt rivit henne och hon är allergisk… Foten i munnen

Ratata
0

Jag blir svullen om en människa river mig också, inte bara djur. Svullnade och kliade en massa när mina råttor klättrade på mig också (dem är jag däremot allergisk mot).Tror inte man måste vara allergisk för att reagera så utan huden blir inflammerad på grund av alla elaka bacillusker som försöker ta sig in genom "repan" i huden.

MP160
0

#8 hoppas hoppas, har ingen lust alls att bli allergisk mot dom små kräken

Ellenfyrkant
0

Men tål du att hantera mössen utan handskr ?

Mvh Ellenfyrkant

Grodan
0

Bra fråga ellen… undrar ju givetvis också, fast jag sett dig hantera möss utan handskar… Tungan ute

gällande råttklor så, jag får också lite röd hud och det svullnar till precis där rivmärkena är… och det kan svida/klia lite kanske… och jag är INTE allergisk för något utom guld… det är urinet som gör detta… rena klor skall alltså inte ge sådan reaktion

Hyeonmu
0

#10 + #11 Jadå, det var det jag menade med att det blivit bättre. Förut kunde jag inte hålla i dem utan att få klåda och sveda men nu är det inga problem. Vissa möss kan jag få lite rodnad av, men inget som stör mig.

Ellenfyrkant
0

#12 Skönt det iaf. Glad

Mvh Ellenfyrkant