Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 574 ggr
ivanhoe81
0

trodde hoppet var ute

för ca 1,2 vecka sedan smet 2 av mina hanar ut ur sin bur pga att jag glömde stänga och låsa terrariumet

har haft en hink med en ramp upp så att jag kunde fånga in dem ingen var i hinken
i förrgår smet katten in och fick syn på en av dem och jag han inte reagera innan en av bröderna var borta
trodde att hoppet var ute för den andra med

men i morse när jag kom in i djurrummet ser jag något som klättrar på baksidan av råttburen
det var min lilla grabb som jag hade tappat hoppet för att hitta vid liv efter denna tid

nu sitter han ensam i sin bur och ser ledsen ut, tror att han saknar sin bror just nu för de var väldigt nära varandra

har 2 katter den ena har jaktinstinkt så det skriker om det, den andra bryr sig inte om mössen, han har nosat på dem sedan gått därifrån

försöker komma på enlösning om hur jag ska göra så att katterna inte ska smita in när jag öppnar dörren till gnagarrummet

UlrikaD
0

Gör en avspärrning av en skiva som du sätter framför dörren. 90cm hög kanske. Katten kan ju hoppa över om du lämnar dörren öppen såklart men ska du bara in och ut genom dörren och har kroppen emellan så kommer inte katten med.

ivanhoe81
0

tack f;r tipset