Orka med problem
Hur behåller man sitt djurintresse när ens djur ideligen drabbas av sjukdom?
Hur orkar man fortsätta avla på söta möss när det bara uppstår problem med avelsdjuren?

Håller verkligen me dej.. Har haft en del sjuka djur.. Det är jättejobbig. Man är orolig och dessutom väldigt kostsamt. Man får väl fundera ordentligt om man tycker att det är värt det.
*kram*
Jag tror att man måste räkna med att alla djur någon gång under sin livstid blir sjuka, tyvärr.
Frågan hur man orkar kämpa, t ex om man är uppfödare…

Jo.. du har ju betydligt mer djur än jag.. Det är mest min katt som råkat ut för otur. Och det har varit så hemskt, för han är min stora kärlek här i livet.
Men om du orkar fortsätta eller inte kan ju bara du själv svara på… Inspirationen ligger väl i att du har ju iaf lyckats otroligt bra i din avel
Äh.. ja e inte så bra på å ge råd.. 
hihi… jag orkar… det var en hypotetisk fråga… ställd pga att en mycket engagerad musuppfödare haft otur och nu överväger att sluta… eller tappat sugen… en liten pepptråd alltså!!!
pepp pepp

hehe.. tänkte väl ja me 
men alla råd är bra, tror jag…
stackars kissen din… men det gick bra å gipsa?

Joo… han är en ganska duktig kisse. Men d va ju jobigt för han. 6 veckor me det där att släpa på. Men han skuttade bra med det :)
det är ju fördelen med att ha katt eller hund, veterinärerna kan hjälpa dem på ett helt annat sätt…
Jag tror som fijja att inspirationen att fortsätta ligger i att man faktiskt lyckas bra också. Man får ta motgångarna med framgångarna. Man får tänka på alla mysig stunder med djuren när det tar emot…
Grodan! du verkar ha erfarenhet!!! kan du läsa mitt inlägg är du snäll. Min musmamma dog idag och jag vet inte vad jag ska göra.Ungarna är nu på lördag 3 veckor.Min rubrik på mitt inlägg är: min musmamma dog idag.Hälsningar jeanette