Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 375 ggr
Terato
0

Ögonkontakt

Min kille tittar ofta i mitt ansikte när han är ute och springer. Särskilt om han ska göra något som han är lite extra osäker inför. då tittar han på mig länge innan han provar. Det bästa brukar då vara att göra ingenting. Då vågar han. Och då får han ett uppmuntrande mjukt svar efteråt.

Han har alltid varit lite osäker av sig men efter att jag har märkt detta ser jag att han utvecklas jättebra genom att titta på mig.

Söker era möss också ögonkontakt?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pehpsii
0

ja. ofta om jag gåt fram och står nära deras burareller som du sa när de inte riktigt vågar. Fast de måste nästan ha en putt i baken innan de faktiskt vågar klättra nerför den livsfarliga (hrmn) nyinköpta stegen

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Alexia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tjeja, hon vill jämt ha Ögonkontakt, kan detta bero på att hon är Nervös? har börjat undra detta, för på fotot jag skikar med här kolade hon så osäkert på mig, jag tyckte faktist riktigt synd om henne.

Terato
0

De måste vara väldigt intelligenta i alla fall. Jag har aldrig t.ex märkt att en hamster har tittat mig i ansiktet. Han verkar försöka läsa av ansiktet om man är lugn osv. Jag vet inte om det bara har med osäkerhet att göra. Tror det många gånger är ett kontaktsökande.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Grodan
0

Jag föredrar ju djur som man får ögonkontakt med, därför har jag möss, hund och råttor (samt iller). Skrattande

Dock får man inte ögonkontakt med alla individer…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

Jag får lätt ögonkontakt med mina möss som gärna tittar rakt in i mina ögon. Man känner sig så glad när man märker att de söker ögonkontakt även om man kanske inte har haft dem så länge, tänker då på min mushona Blossom(egentligen heter hon Eclair) som ganska tidigt tog ögonkontakt med mig för 1 år sedan när jag köpte henne och kompisen Bubblan som oxå tog ögonkontakt.

Som sagt, mina möss tar ögonkontakt.