Vågiga småttingar
Den 17 juli föddes 4 småttingar härhemma. Föräldrarna är
Mamma är alltså Enya (fd. Engelska) från Kent.
Reggad som: Black banded tan astrex.
Pappa är Ragge (fd Raggae) även han från Kent.
Reggad som: Black tan långhår.
Dock har ju Enya bara lite vitt på kroppen i nå små fläckar. Pappa Ragge har ju som ett "rutmönster" på ryggen. 2 tunna band med en vit ål.
Har haft datastrul så har inga bilder tilgängliga på föräldrar elle bäbisar som små. Men här kommer 3 bilder på dem från häromdagen. Först ut hela högen.
Jättefina bebisar
och pappa Ragge är jättefin!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️

Har har vi komöss som heter duga! Härligt att de har riktigt stora fläckar och inga mesiga miniprickar mitt i det hela som "förstör" komönstret. Fruktansvärt söta, ge mig! 
Mm, skoj att alla blev fläckiga i denna. Hade gärna sett ännu mer vitt dock, jag är mest förtjust i dem :)
De två svart/vita ska säljas när de vuxit till sig. Är velig angående den ljusa. Får se vad som händer när den växer :)
#1 den är säkert en blekt svart med c(e)-gener. Liknar min stonehona som blev revers siamese, så beige är nog en bra beskrivning. Grå skvallrar om blått…
Jag gillar den färgen hur mycket folk än baktalar extreme dilutioner…
svåra att handskas med kanske, men de ger ljuvligt mjuka pastellfäreger 
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Jo troligtvis är det så. Som med Clayface ur förra kullen. Då var det ju med svarta och svart/vita och så en beige. Nu vart det ju med samma. svart/vita och 1 beige :P
Ta är ju dessa med. Tycker faktiskt det va läckert med tanfärgen på den beigea ungen. Den såg så himla orange ut mot det krämiga beigea.
Jag som förut inte gillade de färgerna så mkt gör det bara mer och mer nu när jag får sånna ungar att sitta och titta på ^^
#19 Titta, nu ser man vad han är för något! En Dove Tan "Tecknad" - detta är alltid lika skoj… vad ska han gå som? Even? eller bara Dove Tan? Eller är han månne Bandad? Jag har inte sett så många bilder på honom så jag kan inte säkert säja.
Jaadu det är det jag funderar på själv. Har fotat mer idag men orkar inte lägga in bilderna nu. Har bakat muffins istället :P Petar in dem imorrn. Han har ju inga hela band runt maggen. Utan bara fläckvis vitt. Som du ser på bilden så ser det ut på andra sidan med ungefär. Så jag vet inte om det är en dålig bandad eller om det är even/broken. Men som sagt, petar upp bilder på allihop imorrn!
Ah muffins!!! Såg en jättebra slogan igår… "Make muffins, not war!" hehe
Hmm kan inte hlal mig. HÅller på o tankar över bilderna. Ska bar minska dem i paint så petar jag upp dem!
hlal? 
Hmm, hålla skulle de stå. Det blev bråttom till ugnen, hade (nästan) glömt muffinsen :P
nejdå, jag blir inte suktad… nope…
Söta yrväder 
Tja, näe han går inte som Banded. Han är ev en pannfläcks berkshire om han har vitt påmagen. Dessutom visst har de vita magar med enbart tan på sidan av kroppen där ryggfärgen möts?
Oj, inser att det var länge sedan jag pysslade med tecknade möss… men Even, Dutch och Broken har alltid vita magar enligt mitt minne. Kan ha någon skönhetsfläck här och där. Speciellt hanar brukar vilja ha en vid snoppen… hihi
Pojke 1: Black Tan Even Astrex/Texel (vet ej pälslängd)
Pojke 2: Black Tan Pannfläcks Berkshire/Banded
Hmm men berkshire, ska de inte ha vitt ansikte?
Jo alla är vita på magen med bara lite tan på sidorna som du säger.
Vi gick ju igenom lite på kursen hos Elin innan Gävlemässan men jag tycker det är svårt när de blir så brokiga. Även om jag tycker de är himal söta när de är så :P
Ja just nu är det rörigt i huvet. Minns inte vilket som är långhårigt lockigt, astrex eller texel? För alla ungarna har långhåriga och de 3 svart/vita är även krusiga i pälsen.
Pojke 3: Black Tan Pannfläcks Berkshire
Pojke 4: Dove Tan Pannfläcks Berkshire
Observera att de inte är Standardenliga och ligger lite på gränsen till allt möjligt, men deras teckning orsakas av s-genen även kallad dutch-genen och Piebald.
Ne enligt standard vet jag ju ingen är. Frågan är ju vad de mest liknar :P
Berkshire har jag dålig koll. Måste nog läsa på. Ska se om jag kan ta några magbilder på de små rackarna nån dag
#42 Ja, magar kan vara skoj att få se. 

Vad fina, gillade speciellt Dove-killen!
har själv en berkshire här hemma som kommer från elin och han är inte vit i ansiktet
#45 näe, alla har inte lust med det… 
Så om magarna är vita är de snarare bershire istället för någe annat t.ex. bandad? Varför är det så? *nyfiken*
#47 Näe, inte riktigt så. Berkshire är typ en prick på magen eller en vit fläck. Banded är ett band som går hela vägen runt. Fox då är den vit på hela magen, insidan av benen och under hakan. Snabbt o enkelt förklarat.
Even & Broken brukar vara vita på magen med undantag för en skönhetsfläck någonstans - ej önskvärt dock - och lite tan på kroppssidan där ryggfärgen möter magfärgen. Dock kan säkert even med mycket färg som dina, ha mera färg på magen - därför jag ville se magbilder.
Ok, jag är ju så ny och försöker få ihop allt. Och det blir ju lite bök med massa tecknade-icke standard mässiga :P ska se om jag får till några bilder idag. Glömde ju bort att jag hade möte igår. Tiden räcker inte till!
Åh! Vilka söta magar! 
#50 & #51 är bara för cool, han har ju nästan samma fyrkant på rygg som på mage
#53 GAH! Vilken cool
bild!
Jag skulle säga att killarna med tanke på deras magteckningar är blandningar mellan Berkshire och Banded. Nu inte säkert att andra gener än dutch-genen är inblandad, men faktum är faktiskt att det finns MASSOR med tecknade gener som påminner mycket om dutch-genen så jag är faktiskt lite förvirrad. Vilka teckningsgener har vi på våra möss i Sverige?
Jaa, det var kul o fota genom glas! Ska ta o putsa en ruta ordentligt nångång och fota ännu mera. Och lite av de andra djuren med tror jag. Va himla skoj med en ny vinkel =)
Ok, ja, jag är tacksam för hjälp av att bestämma teckning så jag kan fylla i regpappren så bra som möjligt :)
#59 tack för att du tog dig tid att fotta deras magar, jag älskar dem! 
musmagar är bara för söta
OJojoj. Jar ju vart borta sen förra onsdan på semester. Och vad stora mina pojkar blivit när jag kom hem idag! De har blivvit så härligt fluffiga i ansitket och växt til lsig rejält. Måste komma på nå bra namn åt dem så de kanreggas så jag kan lägga ut dem på annons :)

#62 Du får inte rerta vår nyfikenhet sådär utan att lägga upp bilder! 
#62 Och du måste lägga upp foton på alla dina andra fina möss!
Bilder på muspojkarna är i datorn men orkar inte lägga upp dem förrän sambon laddat ner ps åt mig. Är less på att fixa med bilderna i paint. SKa se om jag kan ta bilder på de andra. Har ju fortfarande 2 pojkar och 1 flicka ur gamla kullen som vill ha nya hem.
Så ska försöka ta lite nya bilder på hela gänget ikväll!!
Det där med nya bilder gick inge bra. Insåg att en ormunge rymt, för andra gången idag! Sambon hittade den först fräsandes och huggandes galet not katten som tyckte dendär lilla saken var mycket rolig. Sen tänkte han sig inte för o stoppa tillbaka den i lådan där den rymt ifrån, så den gjorde samm ask igen. Men nu hittar jag den inte….
Bilderna jag tog sist var visst suddiga nästan allihop, men ni kan få några iaf!
Först ut Dove pojken
Och en nosbild på han som har minst teckning. Det är ju så typiskt, hade ju tänkt sälja honom för jag inte tyckte han hade å skoj teckning. Men han är ju den gosigaste av alla 4. Han är först fram, sitter still när man tar upp honom, och han älskar att pussas =)
Och vem kan undvika att pussa på den här söta nosen?
Jag tycker att alla dessa killar ser mkt pussvänliga och goa ut faktiskt!