Frukost
Vad åt ni och mössen till frukost idag?
Själv äter jag sen frukost och det blev potatissallad och kötbullar (weeeird kombination, jag vet. Men det smakade helt okej XD) för jag är för lat för att laga något…
Mössen ska också få lite köttbullar, kanske också quiché från igår. Hm… Men jag undrar om karamellfärgen kan vara dålig för dem. =/
vad sjutton är quiche? 

http://lmgtfy.com/?q=quich%C3%A9 xP
Jag är så elak som alltid kör med den där - men den roar mig! XD Nej men quiché är typ vanlig matpaj, det bara känns så konstigt att skriva matpaj och paj blir ju som en efterätt. x_X Jah har en grööön paj med ost, broccoli och tomat. Mmmm. X3
Haha, epic länk xD Aokej, I see :D
Jag åt ett äpple & Bosse fick smaka en bit :)

#4 Vad nyttiga ni var! ^^' Jag känner mig oooonyttig.
Det blev Fil med hemma gjord musli.
Mössen får samma musli fast med massa extra i.
Gör min musli och deras mat blandning samtidigt :P Stor kok liksom :P
Sen tar jag basen lite av basen till mig och blandar i resten som jag inte vill ha men som mössen älskar.
Hälsningar Malin

#6 Vad smart! =D Det kanske man borde göra själv också. Så slipper man käka köttbullar till frukost. =/
Haha jag passar på att fixa allt samtidigt, smidigt :P
Köttbullar är ju inte ens gott ^^ Yuck :P
Hälsningar Malin

#8 Jag gillar köttbullar. x3 Det enda från grisen som är gott! Men om jag inte vore så lat skulle jag göra 'mandelbullar' istället. Sååå… Gott. T_T
Haha, älskar LMGTFY 
/Anneli

#10 Jag meeed - Kärlek! X3
Jag åt grekisk jågört med nötter å sånt jag hitta i skåpet… även vaniljextrakt, hånung å blåbär… vill att det smakar GOTT!!!!!!!!!!!!!!!!
djuren fick ingen frulle… bara korven, han fick antibiotika och något skoj i skogen som han åt fort fast jag sa att han inte fick…

#12 Ohh. Det lät gott. Har du blåbär undanstoppade? Smaskens!
Eww. x_x Vill inte ens tänka på vad det kan ha varit…
Idag fick dom nybakade frukost bullar :)
Hälsningar Malin

#14 Vad ni alla äter mumsig frukost! X_X

Jag äter alltid samma, the, 5-10 dl, och 3 hembakta limpmackor, oftast med bara bregott, ibland ost eller tartex.
Mössen får torrfoderblanding 3-4 gånger i veckan, sen färskmat eller annat då och då. De får inte frukost, typ…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tartex var intressant! =D Fick googla på det.
Det får egentligen inte mina heller.
Bara Fatso för att han sitter precis vid min fotölj.
#13 i frysen

#18 Egentligen borde man vara smart och plocka lite blåbär och frysa in… även om det går att köpa - i naturen är det ju gratis.
#19 och sjuukt mycket godare….
jag bodde i malmö när det var plocka-blåbärs-säsong, annars hade jag självklart gjort det… brukar leva på blåbär juli och augusti

Jag åt nästan inga blåbär i år- hey wait! Jag plockade en gång i sommar, vilket var i Halland och gjorde paj. Falkenberg - det är ju nära Malmö…. kinda. XD Din ursäkt är krossad Grodis!
är den itne alls, jag bodde mitt i stan i malmö o var djupt deprimerad o ville inte ens leva så att uppsöka blåbärsland fanns inte

Nå det var en annan sak. Men blåbärsland fanns iaf att uppsöka. 
annars så säger ju skåningar att det inte finns blåbär i skåne

De vill bara att vi inte ska komma dit och stjäla dem. >_>
om det växer några blåbär i skåne så lär de ju inte alls vara lika goda som 08-landets stora blåbäsingar!!!

Sant… och då ska vi inte nämna blåbären i Norge vid vår gamla släktgård! Jag svär att de är stora som krusbär! o.o;;
Just i E-tuna finns också bamseblåbär

Aw… Jag såg bara ett enda liiitet när vi var där… för det var väl… eskilstuna SM var i? o_o;;

#25, ja är ju skåning rakt igenom o vet flera som plockar massa svamp och bär i alla dess skogar här nere men aldrig hört någon som plockat det här heller^^
jag såg sånnadär monsterblåbär i affärn idag, frysta visserligen men ändå 

#31 Exakt. Ni vill bara inte att vi ska stjäla dem av er. ;p
#32 Det finns ju helt enorma färska i affären också, men de verkar vara vindruvshybrider. o.o Smakar asskumt.
Hm, fick en småskum bild av en vindruva som försöker stöta på ett blåbär… Eh 

X'D Hahahah. Och så blåbäret: O_O::
en önskefrulle är rostat bröd med 2 cm lager Nutella
#36 KÄRLEK!!!

#36 + #37
Ew… x_x Hasselnötter. *Ryser* Neej. Klassisk frukost är ju rostat bröd med apelsinmarmelad och varm choklaaaad. x3
kokt grillkorv med ketschup inrullad i gårdagens våffla fick jag imorse
mössen fick smörgås som jag smält ost på (givetvis avkyld och inte varm)
här är det standard med fil, socker, kanel och skivad banan på vardagarna, men det fick gå i dag också. Annars festar vi till det med rostat bröd, marmelad och ost på helgen. MUMS!
Jag måste bara tillägga att jag GÄRNA äter havregrynsgröt med lingon och mjölk också, och sedan jag började köpa fullkornsvälling till mössen så värmer jag ibland en kopp till mig med när jag ändå fixar deras frukost :)
Men vad jag än äter så är KAFFE ett absolut måste. Det kan faktiskt även bli det enda jag tar till frukost om jag har bråttom.
Bilden är från sommarstugan igår :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#41 självklart, inget kaffe ingen dag lixom

Idag vaknade jag sent och mössen fick middag istället för frulle. Det blev rå blodpudding mosad med grädde, och 'första hjälpen' pulver för lilla tjejen med förmodad tumör.
Mumsigt. =3
Aldrig testat fil och kanel, men kanel får ju nästan allt att smaka toppen. =D
Ahaa? Ingen kanel på gröten alltså. Det som är så mumsigt. x3
Haha, jag har hittills undsluppit kaffe-förbannelsen. Kanske pga att jag levt ett liv av sömnbrist? XD
Kanel och fil smakar helskumt,haha :P Min förra pojkvän sa att han ALLTID hade kanel i sin fil och jag hade aldrig hört något liknande så var ju tvungen att testa, men aldrig mer! XD
#44 din förra… åh, du har en ny? *nyfis*
#45 Haha, nej gud nej 

#44 Jag tänkte att det kanske kunde vara lite skumt..
#46 lol at "gud nej". XD Naej, vad ska man med dem till. Har iofs aldrig riktigt testat - men jag har på känn att det skulle sluta med just "gud nej".
hehe är de rika är de väl bra å ha

#48 Mycket sant. Som 5-6 åring, efter att som 3-åring bestömt att jag skulle bli rik som ett troll, la jag fram min plan för mina föräldrar: "Jag ska gifta mig med en rik snubbe…" det fortsatte ett litet tag senare med, "och sen döda honom!" nyanserades till, "han ska vara gammal och dö av sig själv," och fullbordades med, "men först ska jag ha kapital så att jag kan plastikoperera mig vacker så han vill ha mig."
Innocent kids my ass… >.>;;

I vilket fall föredrar jag rika pappor. Mindre krav på en tillbaka för pengarna. X3
#49 fast nu när jag har tillgång till tv o sett hollywoodfruar lite slött sådär så vette fasiken om pengar är intressant…
#50 jag lyckades inte få min stork att flyga till ett rikt hem

Äsch, man ska bara veta hur man använder dem. =3
Inte jag heller, direkt.
Min stork måste ha varit sadist. "Linnéa jag har pengar igen- oops. Sorry, jag köpte ett slott, två yachter och femton bilar för pengarna. … naj… nu måste jag ju sälja dem för att köpa mat! =O" Ups and downs…
Han var faktiskt rik! Skämde bort mig värre än typ… gud vet vad. usch vilka skuldkänslor jag har som aldrig kunde ge tillbaka nånting 
då var han inte tillräckligt rik… är de äckligt snuskigt rika så skäms man inte, för de smulor man snor åt sig… de märker ju inget ändå
#54 HAHAHA 

#53 Skuld… känslor? o_o No hablo.
#54 Precis!!!! Min pappa kunde glömma tusenlappar i kläder som låg i botten på en tvättkorg i MÅNADER. När mamma hittade det mindes han knappt var pengarna kom ifrån. En gång hittade hon 50.000 i en jeansficka som han aldrig ens saknat. Like.. what!?! o.o Så jag snappade åt mig av de pengar som han slängde omkring sig som han ändå inte saknade. ;) Så ska det vara MP
men pengar är inget att ha ändå… kul med inkomst, och att slippa kronofogd o oroa sig över vad man ska äta, men man blir ju inte så lycklig… man kan inte köpa sig ett liv, självkänsla, självförtroende, ork, glädje, lust och driv… fast man kan köpa en livscoach som peppar dig att leva visserligen… hm…

Jag vet inte… jag mådde mycket bättre när jag slapp ångest över att ha råd att äta ute nån gång, betala räkningar, köpa saker jag ville ha m.m. Såklart, stenrik behöver man ju inte vara.
#56 lyllo dääääii :(
#57Skojar du, pengar är underbart! Man kan inte köpa lycka nej, men man kommer en bra bit på vägen 

#59 Lyllo oss alla om han tar sig dit igen. XD Jag är mycket frikostig. Yay! Då ska jag fixa lyxiga luncher till alla som är medlemmar i svemus och är med på utställningarna. =D Och musresor till andra länder. W00T! Blir rik, gubbe. O_O
#60 XD! Hihi, min far är min bank, det skulle jag vilja ha på en ugg eller nånting 

LOL! XD Vi kan göra knappar med det på!
Oh noes! I just noticed! Teh spam-trio is gathered! =O
#62 stackars, stackars mus.ifokus, vad har det blivit av denna underbara sajt xD
min farsa var bara bank så länge han var tvungen att betala underhåll… och det var lääääääääääääääääääääääääääääääänge sedan…
men det är så patetiskt å drömma om snabba pengar… bra det jag menar… visst skulle väl ett gäng miljoner alltid lösa några problem, men…
#64 Jo, poäng :P

I will never give up my dream. O_O Fast jag har ju iofs tidigare bevis på att det… öh… han fungerar. Mwahahahah. X3
vi är så bortskämda… vi måste tänka på de svältande i u-länder…

Urm… öh… de kan också få lunch! Naj då. Just nu har jag inget över att ge till svältande. Får jag mer pengar har jag möjlighet att göra det. =3
Jag ska gifta mig rikt med någon som jobbar typ hela tiden så jag slipper se fanskapet, så ska jag spara alla slantar jag får, lämna honom och köpa en rätt stor lägenhet på Söder. När jag tröttnat på stadslivet några år senare säljer jag lyan dyrare än jag köpt den och köper en liten stuga på landet och bygger en utegård till katterna.
/Anneli

*Applåderar* Mycket, mycket bra idé!

Funderar på att göra mig en härlig frukostburrito snart. Mmm… Taco-manii. X3 Jösses, jag lever på tacos, pizza och pommes med bearnaisesås. Damn you PMS-cravings! … tur att jag aldrig tänker bli med barn - in till stan mitt i natten för att köpa tonfiskpizza med tacokrydda eller nåt. o_o;;
#71 jag brukar köpa sånna billiga pizzor i butiken o lägga på tonfisk o kryddor jag vill ha (gäller även hämtpizzor då jag annars alltid får betala så jäkla mkt för dem även om jag tar bort 2 saker o tar 2 andra saker - o ändå blir aldrig pizzan så god som när jag gör den själv)

Ohh. Smart. x3 Så gör jag också med en del grejer. Typ ananas - jag kan lägga på min egen ananas och inte betala 5 spänn extra fast jag både tagit bort lök och paprika - tvm… Varför gör de så? o_0 Man borde ju få byta en sak mot en annan. Är det såå svårt för deras hjärnor att anpassa sig till det nya receptet att de ska ha 5 spänn extra för det…?
Var glad att dom överhuvudtaget tar bort nånting från pizzan när du ber om det, ber jag dom att ta bort löken så lägger dom på extra :P
#73 för att det är jobbigt antagligen… var så god och va en jobbig kund, men betala för fasiken för det
#74 lol

Det är sant. Men de borde ha en engångsavgift. Jobbiga kunder som vill byta saker mot andra saker - det blir 10 spänn. Istället för att man får betala 5 spänn för varje sak man byter ut. x_x
Men så kan mina också vara!!! =O Men då betalar inte jag. >_< Då får de åka och hämta en ny pizza eller bjuda på den jag fick. De vill gärna göra så med paprika också. Jag + paprika = besök på sjukhus. Trying to kill me, I swear… those son of a bitches. >_>

Idag blev det mosad avocado, tomat och sallad. Själv åt jag tacos. =3
jag tvingade i mig ett ägg, till det njöt jag 2 stora koppar kaffe
djuren fick gegga sent igår kväll… jag matar mina djur främst kvällstid