R.I.P Spöket
I fredags dog min lilla Spöket. Hon dog av ålder och sjukdom. Hon drog sitt sista andetag i min hand, där hon somnat. Hon har länge varit sjuk men jag har ingen aning om vad för sjukdom det kan ha varit, hon magrade ordentligt de sista veckorna och har haft flera olika tecken på att hon har varit allvarligt sjuk och antagligen har haft väldigt ont. Jag funderade ofta på att göra slut på hennes lidande men klarade det inte. Vilket jag har haft väldigt dåligt samvete för.
Spöket var anledningen till att jag först skaffade möss och hon ledde till att jag tog hem två av hennes systrar Tufsan och Trassel, samtidigt som henne själv men som nu också har gått bort. Det finns dock en mus kvar, Tessi som jag adopterade senare eftersom hennes förra ägare inte kunde ha kvar henne. Jag upptäckte tyvärr häromdagen att Tessi har fått en cancerknöl på halsen. Så snart har jag inga möss alls kvar.
Av de möss jag har haft hittills är Spöket den mest speciella på alla sätt. Alla mina möss var tama men ingen var som hon. Spöket kom alltid när jag ropade på henne och stack aldrig iväg även om hon gick fritt utomhus. Man ska inte favorisera djur men hon var min absoluta favorit.
Beklagar. 
/Anneli

Åh, jag beklagar verkligen. ={ Vila i frid Spöket.