Nej fy! ;(
Bosse mår hur dåligt som helst! Han ena öga är helt stängt av var,han haltar med båda benen,hans mage bultar jättefort,han kan knappt röra sig! Men mamma och pappa vill inte åka in till läkaren och låta han somna in vi får bara vänta och se vad som händer…det är hemskt jag ser hur mycket han lider jag vill inte att han ska lida mer! ush…föräldrar kan vara hemska…får se hur mycket längre han klarar av ;(((((((((((((
kan du inte låta honom somna in själv istället för att ta honom till veterinären??
jo, jag låter han ju somna in…jag tror bara han inte vill somna in eftersom han fortfarande försöker…
om han lider är det bäst att hjälpa honom
Det är inte onaturligt för oss alla levande varelser att dö på egen hand. Ge honom något gott att äta, värme och tillsyn. Kanske vill han ligga lite i din famn en stund innan han ger upp?
Tack för tipset grodan, han har det väldigt varmt på rummet han har fått det hans älskar mest…ost.Han har druckit en massa vatten…jag vågar knappt röra han för hans mage slår volter och han är väldigt ynklig just nu.
Bosse är fortfarande vid liv.Han ligger i sitt hörn & andas så fort.Han måste somna in snart så han slipper lida annars vet jag inte vad jag ska göra.Men,han är min lilla kämpe.
#6 ett veterin'rbesök för medicinering hade kanske varit något? Alla sjukdomar leder ju inte till döden. Man kan ju faktiskt få dem friska igen :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
det är nog omöjligt vid det här laget eftersom hela hans kropp utan huvud & armar är förlamade…
låter som att det är dax att låta honom somna in, vet att det är jobbigt men jag har fått gjort det själv på möss som lågit på sidan och sprattlat som en fisk på torra land
Jag förstår inte hur man kan stå se på då ett djur kämpar för överleva medans kroppen lägger av, att stå se på.. Nu menar jag inget elakt åt TS utan det är rent allmänt..
Jag kan ej heller förstå hur föräldrar bara kan säga nej till ta ett sjukt djur till veterinären, bara för det är en mus ett djur som kanske inte har något värde i deras ögon.. Föräldrar har huvudansvar oavsett vad.. Varför göra skillnad ett djur är ett djur oavsett storlek och har rätt till veterinärvård den dagen den behöver. Inte tusan gör vi så mot våra två benta då de behöver sjukvård.. OBS det är ej TS jag blir putt på, så hon ska inte ta åt sig.. Hade det rört henne hade jag tagit det i PM åt henne.. Jag vet jag kan låta hård då jag skriver..
Jag vet det gör ont då ens djur far över regnbågsbron, alla vi som har djur kommer stå där en dag med ett gråtande hjärta, så även jag och det gör djävligt ont varje gång. Men jag skulle inte kunna stå se på medans djuret lider innan de far bort, jag tar dem till veterinären. Nu är ju jag vuxen och har ingen som bestämmer åt mig. Så jag vet det är tufft för er minderåriga.. Men varför tar ni inte erat djur tar er själva till veterinären och låter de ta bort dem? man behöver inte målsmans tillstånd.. Ni har antingen veckopeng/studiebidrag/månadspeng spar 100-200:-/månad så har ni pengar den dagen djuret behöver t ex tas bort.. Allt handlar oxå om att prioritera, kanske den där extra chips påsen, godispåsen kan undvaras, eller är ett ev nikotin intag viktigt? ja, välj själv vad ni har som kan prioriteras bort.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#10 du har helt rätt alla djur har sin rätt oavsett storlek!fattar inte hur mamma & pappa inte låter mig åka in med han. Vet att man ska strunta i kläder,godis,chips osv…och spara till djursjukvård…men just nu är det lite sent. Jag har inga pengar alls! Önskar jag skulle sparat tidigare 
håller med mymlan, jag har själv tagit beslutet långt innan det gått så här långt
#11 Kläder behöver vi ha på oss så det är viktigt.. Och jag vet hur kläder är viktiga för tonåringar, har tonårsdotter banne mig man blir stypt om man skulle handla fel byxor..
Jag vet inte var etc du bor men bor ni på landet kanske en granne kan hjälpa ta bort..
Jag bor inte på landet …
Vil bara påpeka också att det faktiskt är lag på att ta sitt sjuka djur till veterinären.
/Anneli
hon vill ju ta honom dit det är föräldrarna som säger nej
#16 Det är föräldrarna som bryter mot lagen, då TS är minderårig så är det föräldrarna som Alltid har huvudansvaret. Men vad ska TS göra? föräldrarna säger promt nej..
Har du ringt och kollat hos olika veterinärer vad dom tar för att avliva en mus? Nu har jag ju ingen aning om var du bor och hur många olika veterinärer ni har.
Anledningen att jag frågar är att "min" veterinär tar bara 100 kr och om du kanske har en privatpraktiserande veterinär där du bor och inte bara stora djursjukhus så kanske du har tur med en veterinär som inte är så jättedyr!
Och 100 kr tror jag nog att dina föräldrar kan gå med på.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
på hennes profil står det odensbacken utanför örebro
#19 Okej, då borde det gå att få tag på en billig veterinär.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Veterinär i Märsta de tar 200:-/mus.. Min jag går till här tar ca 50:-/mus

Alla har inte månadspeng, eller pengar så. Har aldrig haft det själv. Jag fick be om pengar när jag ville ha nåt istället. Och det är hemskt att lägga ansvar så på ett barn, 16 eller 6 år gammal, även om jag vet att du bara menar väl. Jag minns själv hur jag led när min schäfer bara blev tunnare och tunnare och till slut fick tas bort för något som hade kunnat behandlas. Jag var livrädd för veterinärer, tyckte all sjukvårdspersonal var hemsk (och tycker det fortfarande till hög grad), och hade inga egna pengar. När jag var olycklig över att hunden var död och avskydde pappa för det fnyste min farmor bara åt mig och sa att jag minsann kunnat ta hunden till veterinär då.
Jag hoppas att dina föräldrar tar sitt förnuft till fånga BarbieBrown. <={ För din och musens skull.
#22 En 16 åring ska kunna ta mer ansvar än vad en på 6 år kan göra.. Man måste någon gång börja lära sig ta ansvar.. Men detta rör ju nu inte TS dåliga mus.
Jag får 200 kr i månaden…men får inte förnst den 27:e och jag önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden så jag hade börjat spara…men jag kan inte det. Nu är det försent,Bosse ligger i fosterställning snart är tiden inne att ge upp.
#24 Nu klagade jag inte på dig, det jag sa var rent allmänt mina tankar.. Jag vet att ni ungdomar har det tufft etc..
#24 ja, jag insåg heller inte att du var så ung och så beroende av dina föräldrars medgivande när jag föreslog medicinering. det hade de säkert inte heller gått med på.
Jag bor i Degerfors, bara 4-5 mil från Örebro. Om du kommer på att du någon gång vill ha en ny mus så får du gärna höra av dig. Jag tror du kommer vara lite mer beredd nästa gång, för alla djur blir gamla och ska dö en dag, det är den krassa verkligheten och då måste man kunna ge dem den hjälp de är värda.
Vi som bor i området har även lite funderingar på en musträff under våren 2011. Då kan man ju bara träffas och prata om vårt gemensamma intresse, fika lite och ha en trevlig dag. Det kanske vore något?
Du kan ju fundera när sorgen har lagt sig. just nu förstår jag att du inte vill tänka tanken på en ny mus *kram*
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#10 Instämmer till 100%
TS hoppas allt går bra, eller vad vi nu ska kalla det
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Anser du. Jag tänker nöja mig med att säga att jag inte håller med i det minsta.
#27 infon hur det gått finns i en annan tråd men pappan hittade musen död i buren om jag minns rätt