Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 1032 ggr
Pemsan
0

Egenblandat

Var på Ica kvantum i dag och hittade där "blanda din egna ekologiska blandning". Där va quinoa, pumpakärnor, hits, vildris, fyra korn blandning, mm, mm, mm! Allt vad en hälsomedveten människa vill ha:) jag köpte en liten påse, till musisen! Storstädat buren i kväll och strödde ut lite mix i buren. Mycket mycket uppskattat!!! Sixten brukar bli lite sur när jag städat, men inte idag:)

[YlvaP]
0

Vad kul att dom börjat med sånt. Ja det tror jag är uppskattat. SKulle vilja ha något sånt jag med här. Men Åland är nog för litet för det.

enbartmalin
0

Det har vi haft på "mitt" ica så länge jag kan minnas och det är verkligen super :)
Dock ganska dyrt :P

Hälsningar Malin

Pemsan
0

Jo visst kostar det en del. Det blir nog dyrt om man har många möss. Men till en är det klart värt det. Har inte sett tidigare att han fixat och donat med maten som han gjort i går och i dag. Ätit massor :b

Mumma!!

ivanhoe81
0

vad avis jag blir på er som har självplock själv har jag enbart på förpackning, vill ha på lösvikt med så att man kan ta det man vill och inte lika stora förpackningar som det finns utan det man behöver

enbartmalin
0

Blev lite osäker nu så måste fråga, det är väl "risenta" vi pratar om?
Man blandar sin egen musli? :)

Hälsningar Malin

Pemsan
0

Nej jag tror inte att det är Risentas. Tror att det är ICAs egna märke detta. Men det spelar nog ingen större roll. Populärt är det i allafall.

StillaSinnet
0

Just nu har ica hos mig utförsäljning på sina Go Green så jag hamstrade lite bovetekross, psyllium, linfrön och Quinoa.

Tyvärr anar jag att varorna försvinner ur sortimentet eftersom de säjs ut…synd!

I övrigt hämtar jag sädblandning hos Granngården från deras silo varannan månad ungefär. Där tillsätter jag sedan lite av det jag har hemma och köpte till lite annat. Jag köpte en säck undulatblandning i somras för 400.- och i en back sädblandning häller jag i en foderskopa undulatblandning ungefär så den säcken räcker länge. Nu har jag köpt viltfågelblandning när det har varit så billigt men de innehåller himla mycket hampa och solrosfrön så det måste jag begränsa.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Ratata
0

#7 Är viltfågelblandning bra mat? Jag vill minnas att på råttforumet ratades fågelblandningarna där det sas att det är dålig kvalitet på fröna (gamla frön tex). Detta var iofs för ett antal år sedan då jag hade råttor, så det kanske är bättre med det nu?

StillaSinnet
0

#8 *hellre gammal och kvalster fri än färsk och kvalsterberikad*

Den blandningen är säkert inte bra näringsmässigt. jag har det absolut inte som bas!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Ratata
0

Jaså, du tänker så ;) Då är jag med!

ivanhoe81
0

har för mig att en sorts mjölbaggar kommer väl från gamla solrosfrön eller??

hade köpt solrosfrö för ungefär 1,5 år sedan när jag kollade ner i den burken sedan så kryllade det av kryp och en del fågelmat bla vildfågel innehåller ju just solrosfrö

köpte för att ha som godis och få dem att komma upp i handen på mig