Stackars lilla Julia
Döttrarna hittade henne i akvariet i morse. Hon hade ena bakbenet efter sig och hon rörde knappt den andra heller.
Ringde till veterinären och vi har fått en tid till kl 12. Tror inte vi kommer hem med henne. Kan vara ryggen som blivit paj eller nåt sånt.
Anklagar mig själv att det kan vara så att dom inte fick någon färsk mat igår. Glömde helt enkelt bort det och sen var kl så mycket när jag kom på det. Mannen tyckte att det inte gjorde en dag att vara utan. Tänk om det är så att dom bråkade om torrfodret som fanns i spånet. Dom hade hällt ut allt nämligen.
Klandra absolut inte dig själv! Mina får blötmat ibland, men inte varje dag.
Jag tycker Julia ser insjunken ut i ansiktet och undrar om hon kanske har dragits med en sjukdom som ni inte har sett. Det är inte alltid de blir rossliga, men tungandade och snabb avmagring med dödsfall är inte helt ovanliga.
Känn utefter hennes ryggrad. Känns den tydligt? Känn utefter hennes svans, känns den kotig och tunn? Sådant kan gå fort men det kommer inte över en natt.
ledsamt….
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Jo jag tycker också att ansiktet ser konstig ut. Mannen tycker att han såg henne så där redan igår innan han gick och la sig. En annan mus (Alexandra) har varit på henne hela tiden och Julia har pipit när hon varit på hennes bak.
Nämen gud så synd hoppas det är nått som går att bota
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Vi valde att göra något åt det själv. Hon är nu i mushimlen. Kommer inte berätta hur vi gjorde.

R.I.P Julia. Många tröstande kramar från mig, mina himlamöss som tar hand om lilla Julia i mushimlen.
#4 att vara liemannen är inte kul, men det var en välgärning *styrkekramar*
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Ja det är hemskt att få göra detta beslut. Hon gick eller drog sig fram i cirklar.
Mannen ville spara lite pengar på att göra det själv.
r.i.p :(
Mannen sparade inte bara pengar, utan även lidande för Julia själv. Resa till vetrinär och spruta i magen kunde hon vara utan i hennes läge. Bra beslut, när det finns de som kan "göra det".
I övrigt beklagar jag förstås, det är aldrig roligt när sånt här händer, men tyvärr gör det det emellanåt.
Han mår inge vidare utav det och om det skulle bli så igen så kanske det blit vetten iaf.
Ja nu slipper stackars Julia lida även om hon inte sa ett pip. Hon kämpade in i det sista. 
Jag tycker du verkar ha mkt bra syn för dina djur, så du skall inte klandra dig själv.
Din karl måste ändå trösta sig med att han lät ett djur slippa lida. Det är guld värt!
Jag beklagar, usch vad hemskt det är när dom blir dåliga… Men som sagt, ni besparade henne nog mycket lidande
Tack alla som kommenterat. <3