Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 492 ggr
amaira
1

tips på akvarium

Ett bra sätt att få tag i billiga - ja till och med gratis - akvarium, är att börja fråga runt omkring sig.

"Har ni något gammalt akvarium som ligger och skrotar och tar plats? Jag tar gärna emot det. Smutsigt eller läckande spelar ingen roll."

Jag har 3 bra akvarier i olika storlek som jag fått på det viset.

Fråga grannar, arbetskamrater, kompisar och deras föräldrar, folk ni pratar med. Eller sätt ut en annons på Eniro (gratis), eller lapp i affären, att ni tar emot och hämtar gamla akvarier i ert område.

Det är ju synd att betala dyra pengar för akvarier, när folk faktiskt ofta har sådana liggandes och tar plats i förrådet. Ofta ska de iväg till sopstationen och blir glad om någon hämtar, och om det komemr till användning.

mandymoo
0

Det här var en mycket bra ide. För som du skriver så blir folk glada om dom slipper att själva köra iväg dom. ;)

Muszimba
0

Ska nog sätta upp lappar själv här i mitt bostadsområde för att kolla upp det hela. Får se om jag får napp. Det verkar ju lättare med ett akvarie än med stora gallerburar.

Sushifish
0

Jag har frågat min kompis och hon hade hemma, hon skulle bara höra med sin pappa osv :)

maggan
0

Akvarium : längd 75cm, höjd 36cm, bredd 41cm. 200kr. finns i täby

OlleA
0

En del akvarier hamnar också i second hand-butiker, där man kan få dem för nästan ingenting. Och ibland kan man göra riktiga fynd på köp-och-säljsidorna på akvariesidor som www.zoopet.com och www.djurportalen.nu. Men som så ofta håller jag med dig, Amaira. Många har tomma akvarier i sina källare, och får de veta att man är intresserad händer det inte alltför sällan att de hör av sig. Det enda tomma jag själv har nu är ett 20-liters som är sprucket i botten.

Olle

Grodan
0

Jag har själv fått alla akvarier jag har på så sätt. Terrarier och burar har jag köpt till beg. pris av kompisar.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Highlandertess
0

Bra idé ja :-) Ett läckande akvarium går inte att ha fiskar i, men det funkar till möss. Vi hade ett akvarium som läckte. Det var inte hål eller så, det var bara en knappt märkbar spricka i isoleringen. Vattnet rann sakta men säkert ut. Fast vid det tillfället hade jag inte skaffat möss än :-)

Pehpsii
0

Jag köper och har såna kar till fiskar. behövs bara en rejäl rengöring och nytt silikon. (= Bara man är lite händig så kan man få saker väldans billigt.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Erika-74
0

Jag frågade runt bland vänner och till slut fick jag tag på ett stort terrarium till våra möss. 90*40cm :) Han vill bara bli av med et så han va glad.

amaira
0

Härligt Erika! Visst är det toppen!

Pehpsii
0

Jag har snart ett tomt 150liters, när jag får mitt nya akvarium.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Erika-74
0

Ja det är underbart tycker jag. Men nu har man så mycket man vill skaffa till dom små liven som när man går ute o ser grenar m.m säger jag "en sån skulle dom ha" Min man bara suckar hihiFlört

Elyria
0

Vi har just nu fyra musakvarier. Enda problemet är när det ska städas. Jag envisas med att ta in alla burar och akvarier i duschen vid varje städning. Burarna går ju bra, men jag är så rädd att jag ska ha sönder akvarierna när jag släpar runt dem (har fått en spricka i ett…).

Våra största musakvarier är på cirka 70 liter och det går ju att bära. Det största fiskakvariet vi har är på 155 liter och det kan jag bära till duschen själv - men det gör jag ju bara en gång om året och inte varje vecka…

Men ni som har stora akvarier till mössen hur gör ni? Torkar ni bara ur dem där de står eller?

Erika-74
0

jag ska städa vårat i morgon, men vet inte hur jag ska gå till väga. Torkar nog bara ur dom med såpa eller vim så det lbir rent o fint.