Söker nya kompisar
Har gått i mustankar ett tag nu och bestämt mig för att skaffa tammöss igen. Har kollat runt på diverse sidor men inte lyckats hitta någon i Göteborgstrakten som har muskullar på G (eller vuxna möss heller för den delen) så jag tänkte pröva lyckan här. Transport från Helsingborg kan ev också ordnas.
Jag är egentligen ganska öppen för förslag, ser helst att det är 2-3 honor som flyttar hit men en hanne skulle nog kunna fungera också (är lite rädd för lukten, men då han ska bo i terrarium kanske det kan funka ändå). Färg och typ spelar inte jättestor roll utan jag vill framför allt ha kontaktsökande sociala möss med fint temperament!
Så finns det någon på forumet som sitter på någon/några möss de kan avvara så är det bara att höra av sig :)
#0 Ajanki nere i GBG har muskullar nu.. En trevlig tjej med fina möss och underbara jyckar..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag har två Siamese Blue Point Satin Astrex killar som snart kommer att vara leveransklara, och som jag gärna vill hitta sällskapshem till. Dock bor jag i Stockholm.
#1 Tack
Och ja det stämmer att jag bor nära Göteborg, bor i Vårgårda (så 6 mil ungefär)
Och jag har 3 kullar nu som är 2 veckor ungefär.
Skriv pm om du är intresserad så får du veta mer om föräldrarna, ungarna och så kan jag skicka bilder.
Här är en liten agouti, fotad i morse.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️

Tack för tipsen!
#2 Det var ena riktigt söta små krulltottar! Tror däremot att det kan bli problem med att hitta transport från Sthlm då varken jag eller någon bekant planerar att åka dit nu vad jag vet 
#3 Skickade ett PM!
#4 Killarna i kullen kommer att bli mycket vackra och supergoa. Och tåg mellan 08 och 031 går ju hela tiden så jag ser inga större problem med transport.

#5 Har redan en "deal" med ajanki, men jag är säker på att de där snyggingarna kommer få nya hem. De är ju jättefina (och lär bli jättefina som vuxna med).
Ska bli kul att bli musmamma igen! ;)
#6 jupp, jag vet, men jag ville lura hit dig o skrev därför lite i din tråd… 

Håhå, jag hänger ju här tokmycket, även om jag inte skriver så ofta ;)
Är det sant? Gah! Vad ska krävas för att du ska skriva lite mer då? (även en fråga för att veta hur jag får igång andra som också bara läser)
Att man har nåt vettigt att säga. 
/Anneli

Haha, precis! Känner jag att jag har något (kunskap, tips erfarenheter) att bidra med, ja då skriver jag, annars läser jag väl mest eller tittar på söta bilder :)
Frågade inte dig, avmaskningsmedlet!
Och när det gäller dig så vet jag att du är som jag, du skriver när du har lust eller är uttråkad… 
Hej,
Tänkte att det kan vara bra att ha ett litet nätverk för oss musvänner i Göteborg. Vi har haft möss i många år och just nu består familjen av fyra vuxna samt en alldeles ny kull på nio småttingar.

Ja, göteborgarna verkar ligga lågt på musfronten tyvärr. Jag har faktiskt fått tag på 3 små underbara flickor som flyttade hit från Ajanki för snart 2 veckor sedan. Det kanske kan vara lika bra att låsa tråden då jag inte efterlyser fler möss för tillfället?
Steinbeck, du får lägga upp bilder på de små, alla blir så glada av bebisbiler ;)