Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 1030 ggr
Ratata
0

Mina flickor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har de bott här i lite mer än två veckor och jag har haft fullt upp med att bekanta mig med dem… Och nu är det äntligen dags att presentera mina tre små gullepluttar! De tre små damerna har fått namn efter drinkar och det hela började med det första namnet: Snowball. Att hon skulle heta just Snowball kändes ganska självklart då hon är en vit, sockersöt liten fluff. En rar liten tjej som var lite blyg till en början men nu kommer hon gärna fram och umgås. En underbar egenskap är att hon har lite temperament och kan bli lite sur på mig om jag tar ut henne mot hennes vilja. Då kan hon bestämma sig för att inte hoppa upp i handen på mig resten av dagen - den ni, detta är en tjej som vet vad hon vill!

Ratata
0

Efter ett tag kom jag på att Snowball då även är en drink och då jag är ett stort fan av temanamn så fick de två andra damerna drinknamn också.

Näst ut är Calypso. En äventyrslystern liten augoti som älskar att utforska nya områden. Medan de andra nöjer sig med ett lekbord med kartonger och annat skojs att göra vad de vill med, tröttnar Calypso och väntar på att man ska ta henne till en ny plats som hon kan undersöka. Hon hade en bruten tå när hon kom hit, tror det iaf då den var väldigt svullen och nu, när svullnaden gått ner är helt krokig. Nu när jag vet hur hon är, så förvånar det mig inte jättemycket som sagt. Man får hålla ett öga på henne framöver ;)

Ratata
0

Sist men inte minst har vi Mai Tai. Riskerade att få heta Pipen i början, då hon gillade att protestera när man skulle ta upp henne. Ännu är hon lite blyg, men pipandet har upphört och håller man henne i handen så känner man ett härligt tassdarr. Det kommer nog bli en liten myspys av henne också så småningom då hon gärna gömmer sig innanför tröjan och till slut somnar där, alltid lika mysigt. Hon verkar vara den som boar mest och är noga med att putsa sina kompisar, min goa lilla tjej.

Mai Tai har riktigt härlig färg och teckning, men oj vad svår hon var att fota!

Ratata
0

Här kanske hon syns lite bättre…

UlrikaD
0

Vilka sötnosar. Fast Snowball blev sötare på lite närmare håll.Skrattande

Ratata
0

Hehe, ja, det har du rätt i. Jag är så n00big av mig att jag bara har paint på datorn och att behandla bilder i det programmet är inte lika framgångsrikt som att bara rita roliga bilder…

Ratata
0

Får lära mig att komma ihåg att klistra in bilderna i inläggen.. ser mycket trevligare ut än att bara bifoga. I framtiden kommer jag förhoppningsvis ihåg det Oskyldig

UlrikaD
0

Jag gjorde det i paint. Allt jag har på min dator.

Ratata
0

Jaha, då får jag framstå som dålig då helt enkelt ;)

MP160
0

Tog mig friheten att lägga in bilderna i inläggen åt dig, jättesöta flickor! Skrattande

[YlvaP]
0

Jättesöta

Ratata
0

#9 Tack för hjälpen, det ser lite snyggare ut när bilden syns i inlägget.

Jag ska vidarebefordra allt beröm de fått, hoppas de förstår det och känner sig smickrade ;)

ajanki
0

Åh, sötflickornaKyss

Pussa dom från gammelmatte!

Ratata
0

#12 Det ska jag göra Glad