Mus iFokus

Mus

Etikettfilmer
Läst 2287 ggr
Grodan
0

djurplågeri?

Här ett exempel på en film på youtube som folk tycker är skoj och cool. Tyvärr tycker jag inte att det är så jäkla skoj för MÖSSEN!!! Undrar om alla verkligen klarade sig med livet och hälsan i behåll…

LÄNK <---- VARNING för känsliga tittare!!! (det är inget blod eller så, men om jag känner folk rätt kan det bli heta diskussioner om detta och därför vill jag varna!)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0

Nej, fy f*n sägar jag bara! Stackars krakar, dom ser ju helt livrädda ut…ja, djurplågeri tycker jag!!

sussa08
0

na jag vet inte, visst ser de inte ut att ha superkul då men det är väl inte annat än att se t.ex hundar surfa? Hade de varit livrädda så har de inga problem att hoppa av och simma i land, de är inga dåliga simmare så… Det ser man ju exempel på (simmandet alltså)

Men visst, inget man borde göra enligt mig men djurplågeri tycker jag inte att det är! :) inte mer än det är att få andra djur att surfa i alla fall

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Digitalis
0

Djurplågeri om det var ett infall ja, men här verkar det som att ägaren faktiskt har tränat dem under en längre tid. "To all you brave mice out there at home who think this sounds like a groovy idea, please do not try this. We are trained proffessionals and have endured a lenghty process learning how to swim and how to balance on a board."

Undrar just vad de har för supermöss i Australien som blir 3-4 år. Dessa fyra i filmen har tydligen surfat i 3 år.

Radical Rodents MySpace

Jag kan nog inte säga att jag tycker att det är djurplågeri att låta mössen göra något man har tränat dem för att klara av. Men.. Sen kan jag givetvis ifrågasätta visdomen i att utsätta dem för vatten, vågor och surfingbrädor från början.

//frida

Terato
0

Ja, och att de mössen är 3 år gamla betvivlar jag starkt!

Bara det är lite knasigt..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pimu
0

bågus .. var alldeless för stora för att vara möss .. Tungan ute

jossehhh
0

Jag tycker inte det är så farligt. den enda "skadan" dom utsätts för är ju vågorna?

Digitalis
0

#5 Gå in och kolla på MySpace-sidan. Där finns en bild på Shane och en av mössen.

//frida

Grodan
0

Jovisst syns det att de är lite tränade - de sitter faktiskt kvar på brädan… men de kan ju inte välja… någon har satt dem på brädan… och möss gillar inte vatten. Inte att bli tvingade av oss och bli satta i en sådan konstig situation. Helt plötsligt kommer en våg och dränker dem lixom… det ser fasiken inte juste ut!

Att möss (och råttor) självmant i naturen väljer att simma och på så sätt jaga föda eller ta sig till en plats är nödvändigt ont - och något de själva väljer.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MP160
0

jag undrar mest över HUR han tränade dom att sitta kvar på brädan, om det inte var riktigt villiga möss så har jag svårt att tro att dom gärna satt kvar och blev genomblöta för lite godis :s

Faxlin
0

Fast om man tittar noga på videoklippen ser man att de gånger brädan kommer så pass nära land att de ser botten så hoppar de avbrädan och tar sig i land. Så om de har roligtdet betvivlar jag på. Mer självbevarelsedrift, dumt att hoppa i vattnet när man inte ens ser botten.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gulzebra
0

De lär väl inte bli så hälsosamma av det där heller? Vatten i lungorna är ju inte nyttigt direkt, tänk bara kallsuparna när en våg sköljer upp över brädorna… Ont gör det ju också :(

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

CUPCAK3
0

Jag tycker grymt synd om dom :(

BMEXX
0

Tycker också det är för stora för att vara möss.. är det inte råttor då? Men synd om dem ivf

// Pabblo

[nataschaj]
0

Tycker dem ser ut som råttor ja…. om de inte finns större möss vill säga..

StillaSinnet
0

Nä…INTE ok Skrikandes!

#14 Några tror jag var råttor, ja.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

BarbieBrownHair
0

Vad jag har förstått så gillar inte smådjur vatten? Eller jag vet inte :O

Djurplågeri…kanske, om dom håller på jätteofta med detta då måste dom vara helt slut!

[nataschaj]
0

15 jaa… ja tyckte alla såg så himla stora ut, men de kanske beror på hur dem har filmat de, kan ju hända dem har filmat så de ska se större ut än va dem e…

Men ne, djur surfar inte, de gör männsikan sp dum som vi är…