Vilka vill köpa möss?
Vill du köpa mus/möss? Hona/honor eller hane/hanar? Till avel eller sällskap?
Är det något speciellt du letar efter?

Jag tänker skaffa en kompis till min mushona Kristall. Det ska vara en hona.
Söker siames hane till mina 2 siames honor, en är satin.
Silverag hona som passar till Morakullans Nolettmus.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag ska införskaffa 3-5 möss i maj/juni .. dessa kommer att vara till avel :) Både honor och hanar sökes! Vill ha tecknade! Even, broken och tan/bandad. Om nån utav dessa varianter finns till salu då.. om jag hittar några even till exempel då avlar jag på even.. inte dom andra.
Jag är på jakt efter ett par fina engelsktypade honor, kanske en hane, men då ska han va extra speciell. De ska såklart ha bra temperament och friska gener bakom sig. Helst inte agouti, annars är jag rätt öppen. Ska ha dem till min avel.

Är på jakt efter 1-2 mushonor sen. Helst tecknade eller black tan. Men andra färger går med ..
De som jag skulle ha på fredag blev tydligen inte av …. hon svarar inte så jag antar att hon hittat ngn annan köpare ..
Ska ha mössen till sällskap

Letar fortfarande efter berkshires för avel, särskilt honor.

jag är intresserad av att skaffa möss. Är dock inte hundra om jag kommer göra det, men vill verklgien. Måste egentligen bara hitta någon bra musvakt för de helger man är borta.
Jag gillar.. åå dammit är skit dålig på färger å teckningar. Gillar allt möjligt. Chokladfärgade méd gul mage e sött å liknade sånna teckningar, svart/vitafläckiga, blåa, gråa.. långhåriga.
- gillar väldigt mkt ;)

Svart tan dam… *dreglar*
Jag ska köpa ett litet gäng honor till mitt akvarium jag har. Men det får dröja ett tag då det redan bor nån där nu. Är dålig på färger och sånt, men tycker att dom som är typ ljusgrå är jätte söta så nån sån blir det nog. Och nån i nån annan pälstyp än kh. Ska "bara" ha dom till kel.

På önskelistan står en riktigt fin siameshona. Och en perfekt evenhona. Men det är inte bråttom. Till sommaren kanske…

#8 du får ta dig hit sen o pussa på min mammamus Diva (black tan) o hennes 8 bebisar - alla blak tan *Ler*

Hmm jag då .. vad vill jag ev ha… ingen brådska - nja tror nog att jag har det jag vill ha *ler* Black tan… blue (tan o fox) och massa andra fina ögongodis… det jag skulle vilja ha (förutom då sånt som vi inte får tag på här i sverige… ) är extrem black o en black banded….

hihi vad roligt! ja, en hona, en avelshona…
andra drömmisar är extrem black och siames (ej rödögd)… 
Jag vill ha en riktigt härlig o snäll o snygg blå texel hane med skitsnygg stamtavla! 

#13 siamer är rödögda…
Skulle även kunna tänka mig en burmese hane till mina siames honor.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ett par små honor att utöka flocken med, vi får se. Vissa dagar tänker jag att de har det ju så bra som det är, mina två småtöser - men de flesta så längtar jag efter fler småmuslingar, för tänk så roligt de skulle ha (om de skulle gå ihop och så såklart) och så goa de är.
(Flexibel med färger är jag även om jag definitivt har favoriter - bara inte fler black tan, för då skulle jag ha problem med att skilja dem åt gissar jag, det räcker med två.
)
Till sällskap och kel och kanske någon utställning är det som gäller här, ingen avel.

Jag är sugen på en blacktan korthår hona och en fawn hona. :D

#14 Du får titta på mina små pojkar så - dom är ju efter Jolly så kan det bi bättre ;)
Jag söker efter någon lämplig hane till mina små bone- och colorpointhonor.
Någon hane som bär på gener som kan ge colorpoint… Så siames tex. Antar att burmese skulle funka också? Hmm.
//Lina

Jag har ev en hane då…. inte helt säker vi får se vad han blir *Ler*
#21 Var det riktat till mig? Kul i sådana fall!
Visserligen hade det ju varit ypperligt att få tag på någon äldre hane, men det verkar vara svårt redan att få tag på någon siames eller annan med sådana gener och dessutom en äldre sådan.
//Lina
Har just köpt 2 st argente honor 
Ett tips till er som letar hanar. Kolla med uppfödare vad de har för hanar och låna en till avel om ni inte vill köpa en hane själva eller ta över en äldre hane… Man kan även söka via SVEMUS stambok Holger (den dagen stamboken finns ute) eller via pdf-filen på möss som registrerats under året (kolla på SVEMUS hemsida).
OBSERVERA! Att det inte är säkert att alla uppfödare lånar ut hanar.
#24 Men som jag förstod det är det ju typ ingen som lånar ut sina hanar, för det är sådant krångel. Annars hade det varit det mest passande för min del nu. Låna någons siamesgubbe eller så.
//Lina
Jo, det är ju risk för smittor så är man petig kan det vara en del krångel. En värdefull hane får du sällan låna hem, utan du får lämna honan till uppfödaren. Skall hon sitta i karantän först kan du räkna med ett par veckor…
#26 Aha, men jag skulle vara Ok med att lämna bort någon av mina under en tid om det nu är det som krävs för att de ska få träffa en fin hane.
Ställer du upp, Grodan? 
//Lina
Om jag har plats så ställer jag upp. Just nu är det dock knökfullt med musburar…
#28 Kanoners! Är ju ingen tokbrådska direkt, förutom att jag helt enkelt är sugen… Vanaheim blir halvåret nu i mars så. =)
Men ja, vi ska ju typ mötas IRL, så det behöver ju inte pratas mer om det här. 
//Lina

min syter har blivit så kär i min Pin men honom får hon INTE (= Så jag spanar lite efter en pojke till henne. Hon älskar djur och mamma också så det skulle bli en väldans massa kelande. Mat blandar jag och tar in hö i balar + att jag är där iaf en gång i veckan så jag kan kolla till + hjälpa till med allt de inte vet/kan.
Sen letar jag fortfarande efter en hona med någon teckning i ansiktet (pannfläck hälst). Färg/typ spelar inte så stor roll, bara hon är snäll, då min pojke fått stryk förr och lätt blir skygg för andra möss om de är elaka
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Om jag skulle börja avla (vilket jag gärna vill) så vill jag ha foxes och whitebellies! ^^

Hej Pehpsii,
Kanske har jag en hane som är något för din syster?
Jag köpte loss honom för att han inte skulle riskera att bli ormmat. Han är ca 4-5 veckor, handtam, jättesöt och snäll, vit med svarta fläckar och satin (kallas det visst). Satin är tydligen mkt. mer glänsande/skimrande?
Nåväl, jag är tyvärr superallergisk mot honom, får formliga astmaattacker :( Har även katter (skogisar, de enda jag tål för min allergi), som hoppas på att få äta upp honom, så han behöver verkligen ett nytt bra hem hos någon som förstår sig på möss. Jag bor i Helsingborg jag med.
Hoppas att du eller din syster kan erbjuda honom ett gott hem.
Bur med alla tillbehör + spån och fröer ingår givetvis.
Allt jag ville var att rädda denna näpna lilla varelse och så funkar det inte härhemma :(
Hoppas någon kan ta honom snarast, för detta är ohållbart.

Hoppas att Pehpsii kan ta hand om honom. Vi andra bor lite långt bort tyvärr…

Jag vill skaffa en mushona som inte kan få ungar till Jasper, som du sa Grodan. Fast inte just nu.. kanske om ngn månad eller så.

Jag vill ha både fläckiga hanar och honor härhemma gärn lite större i typen med fina öron…
Söker möss till salu i Dalarna, gärna honor (till sällskap).
Ni som har kan ju skicka mig ett mail. 

Nu har jag sett över vårt "musbehov". På önskelistan står några nya avelshonor:
1. Agouti - Jag vill ha en tjej som kan ersätta får vackra Vattnadals Giltine, som är agouti, satin korthår och engelsktypad. Av olika anledningar har vi inte hunnit avla på henne, men nu när hennes systrar börjat få tumörer kan det ju vara lika bra… En av Grodans holländska avkommor sitter här hemma och väntar på denna önskade tjej.
2. Berkshire - Jag vill ha en hona till vår goa berkshirehanne. Suddenly är svart, men färgen på frun har inte så stor betydelse bara hon är snäll och go och inte har nåt sjukt bakom sig.
3. Even - Vi vill också ha en eventecknad hona. Gärna svart eller blå. En fin evenhanne kan eventuellt också vara välkommen.
4. Siames - Och så vill vi ha en riktgt vacker siameshona. Vår siameskille Dennis väntar på henne. Blir vi av med lite av vårt pojköverflöd kan det också vara aktuellt med en riktigt fin siameshanne.
Vet ju inte vad som finns kvar av de möss som annnonseratas ut här senaste tiden. Men om nån har nåt av det vi vill ha, så hör av er.

Vill nån gång under våren/sommaren köpa
1. en (eller två) trevlig och snygg korthårig (gärna satin) choklad tan eller helchoklad hona som småningom skall få bli sambo till Galder.
2. snälla riktigt helsvarta möss av bra typ med flera generationer svart bakom sig, både tjejer och killar av intresse.
Kan tänka mig att försöka fixa också längre transport från olika landsdelar eller Finland. Om nån har lämplig så är mitt tel nr 08-7785827
Jag vill ha minisar!!!!!! Både till avel o sällskap.
Helst den riktiga svenska minisen som är svartvit o lite annorlunda i typen.

Min syster söker en hona
Helst rödögd, hon älskar sånna.

#40 Vaddå? Är det fel med rödögda möss??? 

#41: Hon VILLE HA rödögda möss. Jag har en med rubinröda ögon och hon är bedårande.

#41 nej, inget fel på dom xD
#42 Japp, Det är min töd med :P
Men jag tror hon skulle vilja ha en Agouti bläsad :P

Söker som sagt snäll hona, gärna satin, kommar ha sällskap av en flicka jag får om ett par veckor (ni får hjälpa mig med färg då när jag tagit kort, hon är typ grå-beige satin). Som sällskap och ta kull på med Pin (ev Iko, lite osäker på hans temperament).
Gärna satin, hälst med pannfläck/bläsad eller annan huvudteckning, inga röda ögon.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/