Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 968 ggr
MP160
0

Januarimusen 2011

Posta bidrag

- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -

i denna tråd

till och med 25/112!!!

Mouse of the month; January!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until December 25th!

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/12. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är Angelika, hon är en nyfiken tjej med massor av tassdarr. Angelika och hennes systrar är två månader gamla och letar nya hjärtan att ta med storm!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Hyeonmu
0

Här har vi Puffy, eller 'Kalas Puffy' som jag döpte om henne till när jag fick henne. Hon och hennes syster var mina allra första uppfödarmöss. Jag hittade dem av en händelse i en annons på blocket och tyckte att de var de vackraste möss jag sett.

Att gå bara på utseende är riskabelt, men så fort jag fick dem i min hand visste jag att det här var otroligt fina små möss. Puffy var lite tillbakadragen till en början och fick stå i skuggan av sin syster, som gärna hoppade upp i handen för att sen utforska matte.

Men så en dag när buren skulle städas och jag plockade upp Puffy så bara… kändes det så rätt. Hon sprang inte iväg upp för armen, skrapade inte mellan fingrarna. Hon bara satt där och tittade lugnt och nyfiket på mig. Jag klappade henne lite försiktigt och satte mig med henne en stund. Hon ville inte gå någonstans, utan gosade in sig i mattes hand. En så lugn och trygg mus har jag aldrig haft och jag är rädd att jag aldrig kommer att få det igen.

En otroligt näpen mus. Nya burkamrater var aldrig ett problem. De bråkade aldrig med henne och hon aldrig med dem. Och aldrig ryggade hon för mattes hand i buren igen efter att vi hälsat ordentligt den gången. Trots att burdörren rasslade och alla burkamrater sökte skydd satt hon kvar och tittade upp förväntansfullt. "Knasbollar! Det är ju bara matte som kommer för att gosa eller ge oss godis, ju!"

Mysigaste musen någonsin, och jag saknar henne något fruktansvärt.

[FRllDA]
0

Även om löven ligger begravda under 40 cm snö här hemma så tröttnar jag aldrig på att se lilla Gucci bland alla höstlöv! Mycket gosig och mycket älskad liten varelse :)

ajanki
0

Det här är Sniff, en liten fuzzykille som tagit hela familjen med storm med sitt underbara sätt!!

Så fort han ser att nån av oss kommer in i rummet så vill han upp, hoppar direkt upp i handen när man sätter ner den.

Han är med på precis allt, han tycker att det är så kul att vara uppe och när jag tycker att det är dags för han att gå tillbaka ner i akvariet så klamrar han sig fast och vägrar släppa….

Mysiga, snälla och goa Sniff!

enbartmalin
0

Ilithya är en nätt liten tjej här hemma.
Hon är först upp på allt som hamnar i buren, vad det än är, låda som hand. Hon vill alltid vara på högsta punkt.

En tös som på senaste tiden kommit mig nära hjärtat.

Hälsningar Malin

StillaSinnet
0

Chilloutarea's Pastell är en Amberhane från tyskland som har färdats lång väg. Han har gått ihop med ett par hanar men går nu själv och även om han är ensam i sin bur så verkar han nöjd med sitt liv. Han myser och knastrar tänder när han kommer upp i handen. Det här är en hane som jag har fastnat mycket för. Jag hoppas att han kan tillföra en del i avelsarbeten också, både vad gäller hans genetik och hans temperament :)

Även om han inte är champagne passar han ändå i nyårsglaset Kyss

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

MP160
0

röstningratråd kommer senast ikväll, ursäkta den lilla förseningen!