Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 2681 ggr
MP160
0

Aningen kyligt ute

Hur kallt har ni det mus-ifokusare? Hur mycket snö har ni? Har ni nån snö? vinterbilder? Skrattande

Mymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rimbo -8 grader och solen skiner. Hade -16 inatt..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

MP160
0

#1 Men så söta!

I enköping är det runt -15 just nu, vovven tycker det är svinkallt om tassarna så hon hoppar runt på 3 ben titt som tätt på promenixarna :P

Mymlan
0

#2 Min lilla Gizmo *svarta chihuahuan* total vägrar gå ute nu samt total vägrar göra sina behov ute, man kan ju förfrysa snorren, juh..

Evelyn
0

Här i Sundsvall har vi både snö och kallt! :P

Just nu är det dock lite varmare och bara -10 (tror vi haft -22 som kallas för några nätter sedan) och snön har packats ihop/sjunkit ihop och är väl nu kanske bara 20 cm, istället för 30-40 som den var innan.

Enl. väder prognoserna ser det dock ut att komma mer snö och bli kallare igen framöver, vilket både jag och Jackson ser fram emot! :D

Evelyn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan bjuda på ett videoklipp från första snön också! :P Kom ca 20 cm över natten och innan dagen var över hade det nog kommit 20 till :)

MP160
0

#4 så din vovve gillar kylan? Tungan ute Jag slog på stort å köpte termobyxor och ny jacka å hela köret just för att jag skulle orka fortsätta med Myrans långpromenader även när det är svinkallt men nä, 20 minuters promenad det är MAX tycker bruden medans jag för första gången på år faktiskt vill vara ute lääänge :P

MP160
0

#7 Hahah, vilken lycka Skrattande

MP160
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Myran njöt också av snön innan det blev -10 :P

Evelyn
0

#6 Ja, att han gör! :D Kan vara ute hur länge som helst och vill inte gå in! ;) Enda gångerna han tycker det blir lite kallt och tivs bättre i täcke är när vi kör "sitt/ligg stanna kvar"-övningar då han får sitta/ligga mycket och länge i snön och inte rör lika mycket på sig :)

Annars är det full fart i snön! :D

Binajis
0

Bor ju i närheten av Evelyn men liiiite mer norrut. Här ligger det på stadigt -18 idag. Settern älskar snön och även vinthundarna! :)

Eller nja, gammeltanten på 13 ligger helst inne. Men ibland förvånar hon och är ute i säkert en kvart innan hon behagar komma in, även när det är som kallast Glad

Bjuder på en bild på en springsugen whippetkille. Tyvärr en väldigt blå ton i bilden, som jag tyvärr inte kan ändra på den här datorn.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

MP160
0

#9 lite avis Skrattande

Evelyn
0

#7 Men visst! Skitskoj tyckte han! :D

#8 Haha, söt! ;)

Evelyn
0

#10 Jasså, har ni så pass? Kanske har kallare jag med, har ingen termometer så jag jämförde de olika väderstationerna som alla sade samma sak (-10 - -11) och utgick från dem ;D
Söt kille på bilden ivf! :) Hur många hundar har ni? salukin, whippeten och de två settrarna.. har ni fler?

Binajis
0

#13 Väderstationerna brukar glömma bort lilla Svarvarböle :] Idag har jag ingen lust alls att gå ut, och då är det rätt jobbigt att ha en setter som säger "Åh, matte! Det är jättejättekallt ute! Jippieeee! Kom så går vi ut. Kom nuuuuuu!!!".

Just nu är det 7 hundar här hemma. 1 galgo (gamlingen), 1 saluki och 4 whippets (varav två tar vi hand om åt en kompis som ligger på sjukhus) och 1 setter :) Den andra settern bor hos pappa och är bara här ibland, så han räknas inte =)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

axilur
0

Det var lite pinsamt idag när jag gick förbi en jätteglad Siberian husky och min Ridgeback hoppade på tre tassar för att hon hade fått snö mellan trampdynorna…

/Anneli

StillaSinnet
0

i morse hade vi -22 här men nu är det bara -17.6….

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Hyeonmu
0

Vi hade minus -18 i natt i alla fall. Jag vägrar gå ut tills det blir varmare. o_o;; Inga bilder för ovanlighetens skull. Ska försöka knäppa några fina på den snötäckta skogen… genom fönstret. Stackars vovven har dubbla tröjor när vi går ut men måste nog ha skor snart. Han ställer sig alldeles still och skakar och lyfter en tass i taget från marken för att värma den.- ={

Vattnadal
0

-17,5 imorse när jag gick ut med hundarna. Bara 10-12 minus under dagen. Snö, tror det har sjunkit ihop till dryga 30 cm i fårhagen nu.
I lördags försökte vi köra 11 km rundan med hundarna. K först med 7 hundar framför sin släde, sen jag med mina 5 framför min släde. Det var knädjup snö, givetvis ospårat, så de ca 5 km vi körde tog nästan 1 1/2 timme. Vi gav nämligen upp och vände när Vittra (hängörat, dvs vår golden) lade sig ner och vägrade fortsätta. För jobbigt, sa hon.

Kylan bryr sig ingen av hundrana om, så länge vi rör oss. Vidar struntar i att han är mest husky med lite grönländare och bara en gnutta schäfer. Han kan frysa, och vägrar hundgård extra mycket nu. Nej, dra släde eller gå på prommis ska man, sen ligga i sängen/soffan inne i värmen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Muszimba
0

Vi hade -17 vid bilen klockan 5:45 igår morse och ca 1 timme senare var det -14 i södertälje där min kille jobbar. Idag är det minst -17 vid bilen då tempen vid lägenheten säger -13 och igår sa den -10.

Mymlan
0

Idag har jag här i Rimbo -10 grader

Pemsan
0

Skåne bjuder på 4-5- ungefär.. Inget att gnälla över med andra ord. Ett par dm snö och lite vind. Helt ok. Får dock hålla lite koll på snö och vind då det tydligen ska bli liiite besvärligt under dagen. Katten har blåvägrat att gå ut sista veckan. Misstänker att han stannar inne till April eller nått…

BarbieBrownHair
0

Utanför örebro har vi haft 20 minus grader på morgonen typ från klockan 7-11 ! :S

MP160
0

Enköping bjöd på -16 hela dagen fast det kändes som betydligt kallare, var så det gjorde ont i hela ansiktet på väg till och från skolan…. Hunden fortsätter ha jätteont i tassarna av kylan så jag har köpt bebisvantar som ska modifieras om till hundskor ikväll Skrattande

Ratata
0

Fick en brainfreeze när jag andades in genom näsan medan jag var ute och gick i morse. Då tycker jag att det är ganska kallt…

StillaSinnet
0

Vi hade -22 i Degerfors i morse.

Under förmiddagen kröp tdet upp mot -20 så då klädde vi på dagisbarnen och gav oss ut till pulkabacken.

Strålande sol och vindstilla, hur skönt som helst Skrattande!

Vattnadal
0

-21 nu, och det verkar inte bli varmare direkt…

Blir en kopp the nu, och troligen tidig sänggående, är trött och frusen.

MVH Elin

[Thiah]
0

Esbo, finland låg idag på -3 som mest. Otroligt förvånande då vi haft runt 13-17 minusgrader.. Häromdagen var det -9 och man tyckte det var varmt Skrattande

[YlvaP]
0

Håller med Thiah. Jag bor på Åland och idag var det milt. -1 - -3 och bara för någon dag sedan var det typ -13.

StillaSinnet
0

Det är ju värme på väg vi har redan -8.1 men det ska gå upp till nollan fram emot måndag. något jag inte tycker om…hellre fruset, vitt och rent än kladdig blöta…isch… Dessutom kommer blåsten tillbaka. det får vara vilket väder som helst egentligen bara det inte blåser!!!!

ajanki
0

Här har vi haft runt -18 i flera dagar men i dag är det bara -5!!

Men sloughin och släthårspojken gillar både snön och kylan! Värre är det med italienarna….dom får man tvinga ut och stänga dörren fort!

Binajis
0

Nämen ajanki, har du en massa vinthundar med? Glad vad kul!

Dessa stackars benrangel, som bara fryser hela tiden..! Flört

Vattnadal
0

Idag pendlar det mellan 8-9 minus, känns riktigt varmt! Det snöar oxå, gick från några singlande flingor till kräksnö, nu är det ett mer måttfullt snöande. Hoppas det mattas av snart, för om 2 timmar ska jag köra ner till 08:a-land och gå på hundkonferens och mysa hela helgen!

MVH Elin

Mymlan
0

Här i Rimbo har vi idag -3 och det snöar..

ajanki
0

#31 Japp, vinthundar i massorSkrattandehar fött upp saluki i över 20 år och italienare är jag nybörjare på, hade min första kull för snart 3 år sen.

Och vilken jättefin whippet på bilden! Hade en whippetkille för mååånga år sen!

Fryser..eller hurFlört

Ratata
0

#30 Åh vad fina hundar!

Grodan
0

Jag vet inte hur kallt det är här, men när det var som kallast frös snoret i näsan och korven lyfte konstigt på tassarna och såg knäpp ut.

Iller däremot bryr sig inte.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Charlie2006
0

Här i Rävlanda har vi -0.8 oxå snöar det, rätt behagligt tycker jag :). Men i veckan hade vi -19.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

MP160
0

-3 och snöfall, rätt mysigt ute :)

ajanki
0
[YlvaP]
0

Plus 1 och lätt snöfall.

ajanki
0

Plus 3 och det snöar för fullt…

Mymlan
0

+-0 Här, inget snöande här än men det kommer enligt aftonbladets väder..

Grodan
0

#40 Skrattande iller + snö = kärlek

han är så söt och gör små "illergångar"… lixom bara sätter ner huvudet och borrar sig in i snön när han går = illergång

Vattnadal
0

Idag mulet och bara -3, så jag passade på att utnyttja all snö med en slädtur. 5-spann, och det gick så satans fort i början att jag fick bromsa för att Vittra skulle hänga med. När det blev oplogat och bara hjulspår åt hundarna där en med gick i, gick tempot ner och det blev jobba hårt för dem istället. Sen sista biten hittade vi ett skoterspår att följa, då fick jag oxå jobba hårt, för hundarna var trötta. 8 km på 40 min idag, samma sträcka med 4-spann utan den djupa snön bitvis har vi tagit på under 30 min.

Imorrn ska det bli kallare igen, sägs det.

MVH Elin

[nataschaj]
0

#38 va för katt ras är de där??? Vacker i alla fall…(hoppas ja ser rätt så att de är katt….massa massa päls.) Skäms

Här i gbg är de massa massa snöö…dock ingen aning om hur kallt de ida..

Hundarna fick försig å hoppa ned från ett berg, mer än 2m ner i snön… haha ja blev skraj men inget hände dem.

Vattnadal
0

-10 imorse, sen -15, nu bara -13. Blev en megakort prommis med Vidar och Vittra, först för att vi redan varit ute och lekt med resten av hundgänget i hägnet och var kalla, sen för att det sprang rådjur på vägen som pulsade upp i snön. Hade bara koppel på Vidar, och han blev bäng ändå, så vi gick hem. Hinner med en kopp the och en macka innan jobbet istället nu.

MVH Elin

MP160
0

-10 idag, wei!

axilur
0

#46 Ser ut som min birma, tycker jag. Blåsköldpadda, så en hona vill jag påstå att det är också. Flört
Rätta mig om jag har fel.

/Anneli

Charlie2006
0

#49 Färgen är ellerfall rätt Flört. och ja en liten Elektra har vi här på bilden :). 

#46 Tjejen är en Ragdoll Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Mymlan
0

-10 här i Rimbo idag..

axilur
0

#50 Misstänkte det också, hehe.

/Anneli

MP160
0

-8 idag och sjukt tråkigt väder, mulet och blä Rynkar på näsan

axilur
0

-7 här och det snöar stooora flingor. Kyss

/Anneli

ajanki
0

#44 Åh, det skulle jag vilja se, hans illergångarSkrattande

Här har vi nu minus 8, det är ju hanterbart…

Vattnadal
0

Sen nån gång på seneftermiddagen har vi haft -6 tom upp till -3, nu kryper det lite neråt igen. Snöade massor ett tag (bara för att jag trotsade feber och åkte till Ljusne för att hämta paket och handla lite), och kändes rätt behagligt.

Fast K säger att det ska bli kallare igen, det varma varar visst inte så länge. -16 i förmiddags när jag tog hand om djur och hade hägnspring med hundar…

MVH Elin

Mymlan
0

-5 grader här i Rimbo ikväll..

Littlem
0

-15 är det nu i Umeå. -20 var det imorse när jag va på väg till jobbet. Lite för kallt!

Grodan
0

Ni med dåggisar, har ni skaffat hundskor till dem?

[Emmla]
0

inte så farligt kallt här i Stockholm -13° =)

MP160
0

#59 jag har gjort om ett par bebisvantar till hundskor men hittills har hon inte behövt dom. Nu när det börjar krypa ner mot 20 minus igen så kan dom nog komma till pass dock :P

StillaSinnet
0

-23 i morse, strålande sol, vindstilla och helt magiskt vackert! Nu (14:50) är det -20.2. jag hoppas på fortsatt klart väder så jag får en möjlighet att se total månförmörkelse i kväll, men det ska ju bli molningt och aningen mildare.

[Emmla]
0

#62 var bor du? :O

Mymlan
0

-13 i Norrtälje då jag var där idag..

Bild tagen Rimbo busstation

Charlie2006
0

-19 idag här i Rävlanda, och attans vad kallt det är när blåsten ligger på Tungan ute. Snöade även idag, som det gjort i några dagar.

Min hemsida

//Frida

Vattnadal
0

#59 Vi kör med fleecetossor på de som får köldkramp, ömma fötter vid barmarksträning eller hård skare, samt Vittra som får isklumpar mellan tårna av snön. Köpte de första, syr egna nu.

MVH Elin

Grodan
0

#61 jo små barnvantar och strumpor har jag fattat är rätt bra att ha tillgång till… Skrattande

#66 låter bra… min hund trampar dock i sitt kiss med baktassarna så fleece är inge kul då… provade med små strumpor idag och de på baktassarna fick jag slänga efter första kissen… sen fick han hoppa på tre ben då baktassarna frös/krampade… det är så jäkla synd om min hund nu

StillaSinnet
0

#63 jag bor i Degerfors, mellan Ötebro och Karlstad. Kylan beror mer på det klara vädret än på lokalisation. Nu har det mulnat på lite och tempen ökar sakta. Tyvärr innebär det mer snö som jag inte alls än intresserad av.

[Emmla]
0

uhuh, kaninernas vatten fryser :(

StillaSinnet
0

#69, ja…och min djurstuga har blivit kallare än jag önskar! I går när vi hade minus 23 här så var det bra 14.5 inne i stugan. Tur att mössen har värmemattor, rikligt med bomaterial och stängda terrarier så de kan hålla värmen. däremot upptäckte jag att ensamma hanar i labburar fryser…speciellt min Nudehane Hercules :(… Nu får han stå över elementet.

[Emmla]
0

#70 ucsh ja, :( men hur märker man om dom fryser, skakar dom?

MP160
0

Myrispyris med sina skor, haha Tungan ute

Idag har vi runt 22-23 minus, sjukt kallt. Näsborrarna fryser ihop när man andas med näsan och jag skojar inte!

Vattnadal
0

#69 Jo, det är ett himla pysslande med vatten när det är kallt. Maken ger nytt vatten åt hundarna ute, fåren och hönsen när han går upp. När jag kommer med frulle åt alla har fårstallet ingen is, för de har varmt då de värmer upp själva. Utehundarna måste få isen krossad, hönsens automat måste meckas med och kaninerna får nytt vatten. Fåren i stallet får isen krossad.
PÅ kvällen är det dags igen, nytt vatten till de flesta, eller korossa is och fylla på med lite varmt.

MVH Elin

StillaSinnet
0

-24 här nu….satan i gatan!

Vattnadal
0

Bara 8 här, men med 2 dm snö till. Skulle leta julgran, men snön i skogen var aldrig mindre än knädjup, ofta till höften. TRots att Vittra simmade först och Vidar plöjde sen, var det jobbigt. Blev en liten söt gran nära vägen…

MVH Elin

[YlvaP]
0

-23 i Hallstavik. Burr. Skapade ett strömavbrott från huvudledningen.

StillaSinnet
0

-26 här nu men i mössens stuga är det 18 grader i rumstemp och så skönt i deras fluffiga bon på mysiga värmemattor. Själv sveper jag in mig i min OBH-nordica värmefilt *underbart*

Grodan
0

#70 Ah, jag känner igen det där. När jag bodde i källarvåningen på en gammal dragig villa belägen vid en sjö så blev det mycket kallt på vintrarna. I musrummet kunde det vara bara 10-15 grader. Inga hanar fick då gå ensamma utan gick med äldre hona. På den tiden var alla mina möss Texel och de höll sig varma mkt pga sin tjocka varma päls. Minns inte riktigt men jag tror att jag gav dem otrådig bomull att boa med i sina hus när det var riktigt kallt.

#71 De kryper ihop, blir kalla, apatiska eller äter frenetiskt samt är mkt hungriga på protein och fett.

#72 Naw. Är det skorna du gjort själv? Ser ju fina ut!

Idag fick Korven skor - inte de bästa men ganska billiga - och trots att de är aningen hala att hoppa och springa i så var han överförtjust. Ikväll är Korven en lycklig, än punglös och lite tandlös (en av de stora tänderna är bortoperade samt även pungen), hund. Bildbevis saknas.

Mymlan
0

-20 grader nu här i Rimbo

Grodan
0

grader hit o dit… här är det så kallt så att vildsvinen hoppar in genom fönstrena… hehe (obs! ni som läser tidning osv kan intyga att det faktiskt är SANT!!!)

jag har en jättebra termometer… en grön söt ödla som jag satt fast på utsidan av fönstret… den verkar mäta temperaturen på fönstret… typ 0 grader eller nåt säger den jämt… men den är söt

MP160
0

#78 yes det är dom! Vad var det för skor Korven fick? Satt dom bra? Vart köpte du dom? Myrans satt inte sådär jättebra trots att jag spände åt som en tok, gled av när hon hoppade i snöhögarna :P

Just nu har vi underbara -24 och jag ska strax klä på mig för en sista snabb kissrunda med vovve innan jag får krypa ner i den varma sängen

Mymlan
0

-14 här på morgonen..

StillaSinnet
0

I natt lade värmepumpen av. det var 16 grader här inne när jag vaknade, men i musstugan var det varm och skönt. Där är det ju ingen värmepump som krånglar där ute som tur är.

Ute hade vi -20 i morse men det är "bara" -17 nu.

Grodan
0

Men GAH sluta med era termometerhänvisningar nu! Skrikandes

#81 Ärligt, skorna är skit, men jag hade inte tid att vänta på flera veckors leverans och köpte bara det som fanns i den butiken jag passerade. De sitter sådär… De är jättehala, men Korven är så knäpp… han älskar att glida omkring i dem… han tar sats, springer och så "börnar" han… dvs han åker skridskor… eller hm… jag "börna" sa vi lixom om det när jag var liten… jag vet ärligt inte vad det heter när man tar lite sats vinklar benen lite brett och glider på snön… så gör Korven i a f - och jag har banne mig inte sagt att man kan göra så… det kom han på själv… finns bildbevis i kameran… (inte på Korvens börnande utan bara på hur ful han är när vi ska gå ut) ska kolla om det går att lägga upp dem…

MP160
0

#84 Hahaha! Störtskön vovve! Skrattande

Aviendha
0

Rena rama värmeslaget när jag vaknade i morse, -17 och nu -11. Nästan så man skippar jackan när man ska ut, iaf jämfört med -37 igårkväll :P

StillaSinnet
0

#86 ja, jag talade med en bekant som var i Kramfors och de hade -36 igår Förvånad!

Bor du där i närheten eller?

Aviendha
0

#87 Nope, är "hemma" i Sveg nu över julen (Härjedalen).

Hyeonmu
0

Åhh. Alla köper skor till sina vovsingar nu känns det som. Nu får jag dåligt samvete. |={ Domino har inte fått några än. Det har varit så fullt upp med julen. Och så bajsade han ändå väldigt lite i början av barfandet… iofs var ju promenaderna lika långa, men, öh… vi låtsas att det var logiskt! O_O

MP160
0

#89 Taha, Myran får knappt ha sina skor för min mor, hon tycker jag är hemsk som tar på henne skor och skäms över att gå ut tillsammans med mig och Myris Tungan ute

Vattnadal
0

#88 Hoppas värmeböljan håller i sig, vi ska upp till stugan (Remmet, nån mil förbi Sveg) till nyår. Blir bara korta turer utanför dörren om det är kallare än -15 för mig. INgen släde om det är kallare än -10 tror jag.

MVH Elin

StillaSinnet
0

#91 ha det bra Elin! Sveg är ju känt som Sveriges köldhål no1. Jag håller tummarna så ni kan köra lite med voffarna :)

Aviendha
0

#91 Du kommer nog i rätt tid, det ska milda på mot nyår, någon mummlade tom. om plusgrader Foten i munnen Hoppas på det iaf, har inte hunnit med varesig skidor, skoter, snöfoto eller någon utomhusaktivitet alls pga. kylan som varit sedan jag kom upp hit.

Vattnadal
0

Krister kommer att köra hund oavsett kylan. Han får anpassa turen efter kylan, dvs välja rätt hundar, ta rätt utrustning och mycket snacks åt hundarna och vatten i kylväska. Han stannar inte inne bara för att det närmar sig -30 eller mer dagtid.

För mig blir det snabbt som katten ut på dass, korta rastningar med mina hundar och sen vin och praliner på sängen med fl och bra böcker om det är som förra året…

Håller tummarna att Aviendha har rätt!

MVH Elin

[Thiah]
0

Igår var det snöstorm och runt -10. Veckan innan har varit -15 till -21 dagtid.

Igår var jag och Lucifer ute och yrade i snön…

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.