Rött te
Hej!
Tycker mig ha läst någonstans om att man kan ge mössen rött te. Är det någon av er som gör det? Är själv ett stort fan av Denna dryck och undrar då, hur ger ni mössen det röda tet? Som dryck? Eller tort? Någon favoritsort?
Hallonbladsté är bra för äldre dräktiga honors livmodersmuskulatur, vet jag.
/Anneli

Är det då i dryckform eller ger man bladen?
Dryckform åtminstone, jag minns inte om man kan ge hela blad eller inte.
/Anneli
Rooiboste har jag gett mina möss när dom rosslat som lite hjälp. Det har varit poppis bland både möss och råttor. Kika på lådan dock, det ska inte innehålla något svart te vilket vissa rooiboste gör… Koka upp det med en vitlöksklyfta och tillsätt en liten klick honung 

Tack tack:) kan ju vara kul och prova för en extra antioxidant boost:)
Jag har inte testat Roibos te till mina gnagare. Jag har lagt av med alla de där försöken att fixa till Rossel och snuva med dryck. Bäst resultat har jag sett av varierad kost med supernyttiga obehandlade råvaror.
Hallonbladste däremot det fungerar ypperligt. Det stärker livmodersmuskulaturen och gör att den arbetar bättre vid sammandragningar och förlossning och blöder inte lika ymningt. Dock måste hallonbladste ges varje dag hela dräktigheten. Det finns även rön om att det inte skulle vara så bra för möss och råttor, men jag har haft god nytta av det så jag rekommenderar det verkligen till äldre honor (10-14 mån) som kanske får sin första kull eller en kull mycket långt efter sin första. Men hallonblad kan ges i annan form, kolla hälsokost och ev veterinär. Homeopat kan också veta. 

Var får man tag i hallonbladste? Finns det i vanlig mataffär?
hallonblad plockar man ute på våren när de kommer, torkar och så kokar man upp vatten o gör te… GRATIS!!!!!!!!!! 

Ahmen ahmen ahmen, för oss som totalt misslyckats med vår wiccahet dåå? T_T Jag kommer lyckas ramla in i ett törnesnår, bli uppäten av en björn och komma hem och upptäcka att jag plockat giftek!

Jag hade inte tänkt detta som nån behandling utan som en del av den hälsosamma kosten. Dock gillades inte teet av musen så…:D där fick man för att man ville vara snäll:)

Apropå dryck som del av kosten… jag minns nu att jag hade en skum kanin som diggade coca cola. o_0;; Hon gillade magnum double också om jag inte missminner mig. Onyttiga lilla troll. XD
#11 Hahaha, what the hell?! XD

#12 Jag vet. O_O As-skumt! XD
#9 LOL
finns på hälsokost att köpa 
jag tycker det är plättlätt att plocka lite blad på våren vid varje hundpromenad…

Pro… menad? o-o Man kan inte gå ut efter vintern! Man blir mördad av insekter och vilda djur innan man kommit över tröskeln. *Kikar fram från under ett bord* Nej, men jag ska kika efter hallonbuskar i vår och se om jag kan plocka lite blad.
#11 Magnum double! /drool. Den finns inte kvar längre va?
/Anneli

#16 OMGDOMÄRSÅONDSKEFULLATABORT! T_T *Gömmer sig i närmaste buske* (ergo, det sämsta gömstället nånsin…)
Nej! Vi borde göra en petition för att få tillbaka den! Det var den enda glass jag åt. SÅÅÅ GOD! Och så hade de Magnum double chocolate. Fan det var ju dubbel choklad på doublen till att börja med, var väl typ fyrdubbla på double chocolate. XD Men jag slår vad om att den, som många andra godsaker, försvann i samband med ramaskriet om transfetter. =/

Djur och matvanor:) jag hade en häst som blev het tosig om jag skalade apelsin i stallet. Han skulle ha!!!!!
Haha, som gammelkatten och broccoli, han SKA ha! 
#18 Doublen var det godaste glass jag nånsin ätit. Jag och pappa köpte typ en om dagen där i början. Åååh… Saknar.
Och som min gammelkatt och röd paprika…
/Anneli
#21 VAR… finns den inte längre? En fd arbetskompis sa att det inte var glass utan godis… Magnum Caramell Double… mums… karamell är smaskens
jag hade en ponny en gång för länge sedan, i 8 år, som älskade Coca Cola och varmkorv… ja, jag bjöd henne inte frivilligt på det men som ni skrev "Hon skulle HAAAA…!!!"

#22 Det är så skumt att de typ hade Double Caramell, Double chocolate och vanlig double. Alla var ju liksom… fem lager karamell och choklad. XD Men nej, den finns inte kvar längre. T_T Jag sörjer den fortfarande!
Varmkorv? En häst? XD Det var en kul 'craving'.
#23 kola och karamell är farligt… tror det är närbesläktat med typ heroin el dyl 
jupp, hon åt även rå fisk (strömming tror jag, minns inte, är inte så bra på fisk och äter inte själv så mkt fisk) - jag tyckte det var helkonstigt men så fick jag reda på att islandshästarna på Island brukar få rå strömming (kan vara fel fisk nu, obs!) när det råder kalla förhållanden…

Whuuut? ;P Nu driver du Grodan! Jag leeever ju på kola och karamell. Mmm….
Men vad kul ändå! =D Man tror ju att hästar liksom bara käkar gräs… mer gräs… och gräs. Inte protein. Nu har vi lärt oss nåt annat. ^.^
#25 precis… det är så jäkla beroendeframkallande…
Visst är det knasigt med hästar o den där fisken… antar att man kan söka på island o islandshästar o kanske få reda på mer… de jag träffade på island hade flockar med 200 hästar gåendes fria på ängar och när det var kallt gick de ut en gång i veckan med en hink m fisk o matade hästarna