Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 3031 ggr
[YlvaP]
0

Omplacering av två möss

Hej. Jag har tänkt om och vill inte ha flera möss. Det var på tal om detta men nu har jag tänkt om alltså.

Finns det någon i närheten av Norrtälje/Hallstavik som kan tänka sig att ta hand om dessa två möss.

Hade den på annons hemma på Åland men dom ångrade sig i sista sekund.

Skulle vilja bli av med dom innan jag åker hem den 27:e december. Kan ev. stanna kvar till den 28:e om det behövs.

Dom är födda i början av oktober detta år.

Muszimba
0

Färg, kön? Bor i Stockholm.

[YlvaP]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flickor, Färg vet jag inte vad det heter men lägger upp bilder på dom.

[YlvaP]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra tjejen.

ivanhoe81
0

gud så fina tur att jag bor för långt bort från norrtälje annars så hade jag tagit dem men jag har redan för många möss här hemma ju

Mymlan
0

#2 Den musen som har rumpan mot kameran tycker jag ser mager ut, eller så luras bilden..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[YlvaP]
0

Det är nog bilden som luras. Men den musen lever inte ändå då vi var tvungna att avliva henne.

Grodan
0

Vänta nu. Du ska göra dig av med mössen? Varför? Ska du sluta vara musägare? Om ja, berätta gärna varför.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[YlvaP]
0

Ja jag tänker sluta vara musägare. Varken jag eller flickorna orkar hålla på och pyssla med dom. Det blir att vi ger dom mat och tar upp dom en liten snabbis. Jag som vuxen orkar inte ta hand om någon än dom i familjen just nu och barnen är väl för små att ta en ansvar för dom.

Det är inte rätt av oss att hålla dom här om dom kan få det bättre någon annanstans.

Mymlan
0

#8 Hur gick det, fann de ngt nytt hem?

[YlvaP]
0

Nä ingen nappade. :(

Novis10
0

Bor också i stockolm.Men jag vet ej om jag får ha möss av min mamma och jag har tyvär ingen ledig bur här hemma:(

Jag har burar men tyvär inga lediga eftersom hamstrarna bor i dom:/

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

[YlvaP]
0

Det kommer med ett akvarium till dom om man vill.

Novis10
0

Hur stort är akvariumet?

//Nova

[YlvaP]
0

Akvariet är 60*35*40

lång*bred*hög

Novis10
0

Jag tror ej att det blir nått eftersom vi ej har någon bil och så.Och det blir väldigt svårt att transportera akvariumet utan bil:/

Men jag hoppas att dom får ett bra hem :)

//Nova

Mymlan
0

#15 Det är inte så svårt ta akvarium på en pirra och ta det kommunalt. Vi har tagit ett akvarium från Tumba - Rimbo som var 124 cm på längden. Det man behöver är pirra, spännband, ngra tidningar alt frigolitbit. Sitter man o tänker det är så krångligt, besvärligt ja, då blir det så oxå.. Vi har även fraktat en 32 tums tjock tv *50kg* på samma sätt.. Jag har ingen bil inte R heller..

Man kan även fråga på djurtransport om det finns någon där som skall åka och kan ta akvariet med sig..

Nu är ju alla olika och inte så galna som jag men allt går bara man vill..

[YlvaP]
0

Jag kan komma till stockholm men inte söder över. :D

Novis10
0

Vi bor i brandbergen.Håller ej red apå om det är söder över.Sedan som jag ar nämnt så måste jag prata med min mamma först eftersom jag bara är 11 år:)

//Nova

Mymlan
0

Brandbergen är väl söderut i alla fall från mitt håll.

#18 Även om det kanske inte blir dessa möss så ska du se en dag kanske du har egna möss.

Nali
0

Finns hon andra tjejen gråvita kvar? riktigt fin! :)

[YlvaP]
0

ja båda finns kvar.

MoaP
0

jag har tagit hand om mössen på sistone mössen luktar lite illa men vår hamster luktar inte illa men har tagit hand om dom båda hamster och mössen.

Hej! Checka in mig på mina 2 YouTube kanaler!

http://www.youtube.com/user/Moa100000 det är min musik kanal

http://www.youtube.com/user/MinecraftBuilderXBOX min minecraft kanal

och bloggen till minecraft finns också ;P

http://www.minecraftxbox.bloggplatsen.se det är min blogg så

allt finns i ett! :)

Littlem
0

Dom är ursöta men kan inte fixa nån transport hit under närmsta månaden vad jag vet =/

Mymlan
0

Jag tycker inte mina flickor luktar ngt, mina hanar luktar lite mer.

[YlvaP]
0

Vi har väl fått några måndagsexemplar. Nä men skämt å sido. Det luktar faktiskt starkt fast vi byter spå ofta. Men dom dricker massor också.

fiffiluren
0

Dricker dom mycket borde det lukta mindre då det blir mer utspätt, vad har ni för bottenmaterial? Olika material döljer lukten olika bra.

[YlvaP]
0

Vanligt spån.

Mymlan
0

Jag använder hampaströ men även papperspellets, och tycker det luktar nada hos mina tjejer. 
#25 hur ofta rengör ni? Använder ni spån? testa annat bottenmatrial t ex remiss papperspellets sedan har Konsum/Ica bland kattsanden en påse med papperspellets *minnet mitt har kraschat för tillfället så minns ej namnet på den*..

När ni är till Hallstavik så kan ni på Granngården i Rimbo köpa papperspellets *Remiss* för 150:- kostade det då jag köpte av dem sist..

Hamster honor de kan jag säga de stinker illa då de brunstar, då luktar mina muspojkar godare..

[YlvaP]
0

Hihi. Min hamsterpojke har jag bara känt lukt i hans kisslåda om jag hade spån i men nu har jag "grus".

Hur stor är den där Remisspåsen? Vi har inget sånt på Åland. Inte ens i djuraffärerna. Bara vanligt spån finns det att köpa. Vi verkar vara efter här. Haha.

Mymlan
0

#29 De är på 55 liter, jag har ingen bild på sådan påse, ngn annan här kanske har.. Hur ofta är du eller din man till Hallstavik? kanske ni kan ta det med er hem då.. Bil är kanske då att råda ha över om ni ej har en Pirra och kan ta det på..

Hade jag inte varit landkrabba, haft en rädsla ang båtar sedan Estonia o haft råd så hade jag kunna tagit en tripp över med en säck..

[YlvaP]
0

Jag är inte så ofta för det är jobbigt psykiskt att åka och vistas med andra människor. Vi har bil. Mannen åker fler gånger än mig till Sverige men nu kommer det att drja minst 4 veckor innan vi/han åker dit.

Novis10
0

Har dom hittat något hem ännu?

//Nova

[YlvaP]
0

Nej det har dom inte.

Novis10
0

är du på ålad just nu eller?

//Nova

[YlvaP]
0

Jo det är jag. Men om du vill ha dom så kan jag komma till Stockholm.

fiffiluren
0

det är vanlig Toa-Lätt som finns i mataffären, men som jag har uppfattat det luktar Remiss mindre och dammar mindre än den. Men det varierar också jättemycket mellan påsarna. Jag själv har inget luktsinne så jag kan själv inte säga hur jag upplever det, men jag har Toa-Lätt i buren och ibland en låda med kattsand (då kissar dom mestadels i den) sen har jag också tidningspapper på hyllplanen som byts ut när de börjar bli blä-iga

Sen brukar Wellpapp rekomenderas, det är ett strö gjort på kartong eller nåt som ofta finns hos Granngården

Novis10
0

Jag vet ju inte om brandbergen ligger söder om sverige:/

Så jag vet ej ska fråga mamma nu och se vad hon svarar :)

//Nova

[YlvaP]
0

#36 Hmm undrar om vi har något sånt fast ett finskt märke. Typ pelletsliknadne kattsand finns att köpa. Men fastnar inte dom små tassarna när dom går på sånt?

#37 Gör så.

Novis10
0

Asså så ni ej missförstår mig så frågade jag om jag fick ha 2 möss.Hon sa att hon skulle tänka på det tills imorgon:)

Någon som vet om brandbergen ligger söder om sverige?

//Nova

[YlvaP]
0

Den ligger söder över.

Novis10
0

Så synd då kan du ju ej frakta hit det ifall jag får ta mössen :(

//Nova

[YlvaP]
0

På nåt sätt kan jag göra det men inte med bilen. Det får bli kommunalt sista biten.

fiffiluren
0

Nejdå dom har inga problem att gå på det :) Men många upplever att det kan bli lite hårt och blandar då ut det med wellpapp,  tidningspapper eller spån

[YlvaP]
0

Okej. Kanske värt att testa det. Mitt spån är ändå slut nu efter dagens byte.

Muszimba
0

Brandbergen ligger i södra stockholm, halvvägs till nynäshamn. Så det är ca 1,5 mil till centrala stockholm.

Novis10
0

Hej Ylva min mamma sa att vi kunde ta dom.Men hon undrar vart på åland du bor.Eftersom hennes kille bor på åland och han skasnart komma ner.Och därför undrade hon eftersom då kanske han skulle kunna tagit med dom.Han har en bil.Men hon har inte frågat honom ännu:)

//Nova

[YlvaP]
0

Hej jag bor i Eckerö men jag kan ta mig till Mariehamn med dom om det skulle vara lättare för honom. :D

MoaP
0

JIPPI dom säljis

Hej! Checka in mig på mina 2 YouTube kanaler!

http://www.youtube.com/user/Moa100000 det är min musik kanal

http://www.youtube.com/user/MinecraftBuilderXBOX min minecraft kanal

och bloggen till minecraft finns också ;P

http://www.minecraftxbox.bloggplatsen.se det är min blogg så

allt finns i ett! :)

Novis10
0

Ja det skulle vara toppen Flört Ska  bara berätta det för min mamma så får hon ta det med hennes killeGlad

//Nova

[YlvaP]
0

Gör så. :D

Novis10
0

Hon ska ringa sin kille idag för det blev inget med det igår:/

//Nova