Går det bra att blanda.....................?
Hej nästa vecka kommer 2 mus flickor hit.Har hört att spån luktar väldigt mkt.Så jag undrade om man kunde blanda toa-lätt och spån.Eller att bara ha toa-lätt?
Eftersom jag vill ej ha 3 olika sortes ströer här hemma då mamma blir galen när det rymmer.Har ju hamstrar som har olika ströer eftersom jag har långhår och korthår.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Självklart går det att blanda. När mina burar är smutsiga ser det ut som om jag blandat… De har aspflis och så får de papper och kartonger att bygga, leka och boa med. När det gått en vecka så är alla kartonger och allt papper i små bitar (ok inte i alla burar men ändå), så nog uppskattar mössen att ha flera olika material i buren…
okej tack för svaret:)
//Nova
Brukar möss ha sand att kissa i som hamstrar?
//Nova
Det är inte vanligt men om man märker att mössen går i ett hörn och kissar så kan man ställa en skål med specialströ där. Vet inte om just sand är så bra dock… Jag har inte testat någon sand alls till mina möss.
Toalåda är bara till för att kunna byta ut oftare eftersom det är den som luktar värst, om mössen är duktiga på att använda den, och i toalådorna har jag typ samma eller ett annat strö som i resten av buren.
okej då vet jag:)
//Nova

Jag hade sand hos några av mina (fin sand som man brukar ha i fågelbur) på försök, för att de hur de skulle reagera. Jag tänkte att de skulle gräva lite eller nåt. Men det blev just att de använde den som toalåda. Så testa kan man alltid, men möss har alla små egna personligheter och vanor, så… XD
Jag vet en tjej som testade sandlåda till sin mushane. Jag vet dock inte vad för sand hon gav honom, men hon tyckte inte om att han satt och åt på sanden hela tiden så hon slutade med det.
sp¨ån luktar inte! jag har det.
#8 Har jag spån till mina så stinker det efter ca 2 dygn.. Sedan är kutterspån dammigt.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you