Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1669 ggr
[nono39]
0

2 frågor om möss- :P

hej.

1.Vrf darrar mössen när dom kommer upp till min hand?

bara ibland

2. Hur mycket ska dom äta? aså jag fyller hela matskålen varjedag och dom äter upp allt. men dom är så magra och är 3 månader gamla :P :S??

Mymlan
0

Möss ska alltid ha mat i skålen, möss har hög förbränning därav de äter ofta.. Brukar oftast skoja lite här hemma att ni äter mig ur huset..

Ge dem inte bara torrfoder utan ge dem även barnmat, barngröt, välling, frukt, grönsaker, mosad avocado med smör i var Noga med att inte få med något av skalet eller kärnan. Leverpastej, blodpudding, köttfärs, lite torrisar av hundmat..

Ja, du kan här på MIF hitta massor med trådar ang mat..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

enbartmalin
0

Tycket du fick ett toppen svar av Mymlan :)

Hälsningar Malin

Hyeonmu
0

Darret är omdiskuterat, men alla verkar överens (?) om att musen i alla fall inte är rädd eller arg på dig för att den darrar. =) Spänningar tycks vara den mest troliga anledningen. Huruvida musen är nervös eller trivs i handen får man försöka pussla ihop med resten av beteendet.

StillaSinnet
0

sk "tassdarr" brukar beskrivas som positivt. Det jämförs med att katten spinner.

Om de äter mycket och ändå verkar magra kan de ha mask och om du inte har avmaskat dem så tycker jag du ska göra det.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

enbartmalin
0

#4 Det kan ju disskuterad då jag har en mus som är livrädd för handen och ändå har tassdarr.

Som Hyeonmu så beror det nog på situation och på mus.
Tycker inte man kan jämföra det med en katts spinnande.
Tror snarare det handlar om spänningar i musen av olika anledningar.

Hälsningar Malin

ivanhoe81
0

jag tar det som positivt antagligen som kattens spinnande eller spänningar som släpper jag vet inte vilket