Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 1724 ggr
Kickan90
0

foder?

vart köper ni erat foder?
blandar ni själva ihop eller köper ni ett ihop satt foder för möss från ett fint märke.
eller hur gör ni? skriv gärna också vad som finns i.

vill gärna veta lite vart ni köper så att jag vet vart jag kan kolla till mina småttingar ^^

det var en i affären som sade att jag inte skulle ge mina möss så mycket mat, de ska ju ha tillgång till mat hela tiden ju?!
tar ni en vanlig hamsterskål, kaninskål eller vad tar ni och lägger maten till?

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Mymlan
0

Jag köper musli, vetekli, fink eller undulatfrön *händer att även parakitblandning slinker ner*, solros frön, alfalfa, helt bovete, hirs, Psyllium, linfrön *försiktigt utav*, oskalade sesamfrön, pumpa kärnor, rågflingor..

Jag köper inget foder på zoo till mina, tycker det är bara bortkastade pengar att ge dem deras foder som innehåller socker klumpar färgade i orange o grönt, sedan är jag rädd för få hem kvarnmott *ett helvete att bli av med* o andra småkryp.. Sedan vill jag veta vad jag ger mina små.. Jag har hamsterskålar men de gräver ut mkt.. Skulle skålar vara i disken så kan det hända jag tar marsvinskålar..

Möss ska ju som sagts alltid ha mat.. Ta med en nypa salt vad zoo butiker säger..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Kickan90
0

#1 okej tack, vart finns det att köpa foder som egen blandning då? :P

jo tack jag vet, de försökte sälja olagliga kaninburar till mig -.-' (dock en annan affär)

Medarbetare på

Mymlan
0

#2  Jag köper allt på konsum/ica/willys. Jag har även i havrepuffar/kuddar, osötad cornflakes.. Du finner det mesta vid disken/hyllan de har flingor..

Sesam, bovete, etc finner du där de har hälsokost.. Fink/undulat där de har djurfodret..

Kickan90
0

#3 jaha så de finns där :P har typ kollar på arken zoo o där fanns inget mer än gnagarblandning med färger (ger inte ens färger till mina djur) också papegjoablandning. men pellets äter de inte va? xD

alltså jag måste lästa på lite mer nu xD känner att jag blandar in kaninfakta xD

Medarbetare på

Mymlan
0

Ingen pellets..

Kickan90
0

#5 tack så mkt, då ska jag ut och leta med min kompis sen då :D

Medarbetare på