Tips?
Hejsan!
Den 24/1 ska jag få en jättefin hanmus från ajanki, min bur ser ut såhär just nu
finns: playgound, sandlåda (toalätt), matskål.
Vattenflaskan sätter jag dit imorrn när jag har klurat ut hur jag ska få fast den
sen kommer även en kruka men jord eller en jordavdelning att gräva i, Springhjul köper jag imorrn/denna vecka.
Nu undrar jag, har ni några roliga idéer jag kan ha i akvariumet, det är rätt så stort även fast playgrounden tar över mycket. Kvistar från fruktträd osv. kanske är lite svårt att få tag på nu? men har ni någon bra idé så lämna gärna en kommentar!

Wow! Jättefin!
inte lust att byta eller så? hehehe…
Måste fråga dig, hur fick du fast Vattenflaskan? Jag funderar på typ en clip-on grej (ungefär som klet eller vad det heter, vet dock inte hur länge det kommr hålla).
#2 det ser ut som att den sitter fast med hjälp utav ståltråd.
#1 jätte fint, nu vet jag hur jag ska inreda min bur ;P
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
# Tackar!

Det är en sådan flaska med ögla i toppen, har dragit ståltråd där och fast i ventilationsgallret på sidan.
Har andra lägre terrarium där har jag hängt dem från taket istället.
Annars finns det Sippy-flaskor vars hållare är självhäftande och kan sättas på insidan.

Så här såg ett av mina terrarier ut när det var nystädat för någon dag sedan. Syns inte så mycket på bilden men jag har en kakburk att gräva i, en upp- och nervänd clementinlåda i trä som de nu har byggt bo under och gnagt massa utgångar i. Repen har jag satt fast med ståltråd i nätet i taket, det klättras en hel del i dem. Pinnarna är från äppelträd.
Ville köpa mer bark i affären här om dagen men de hade bara så små fjuttbitar, vill gärna ha större då de blir mindre för varje vecka som går. Kul att skala av tydligen ;)
Oh vad fint! vet dock nt var jag ska få tag på äppleträds grenar osv. köper man det på plantagen eller någon annan växtaffär eller hur gör man?
Wow ni har så snygga idéer skulle vilja sno lite allt möjligt från er! 

Äppelgrenarna kommer från ett äppelträd ;)
Barken köper jag på hornbach.
#7 Du kan använda dig av grenar från: Björk, Rönn, Lönn *detta träd har ingen garvsyra*, Sälg, Vide, Al, Asp… Bara gå ut i skogen och ta en bra bit från trafikerad väg.. Låt sedan grenarna ligga där inga vilda råttor och möss kommer åt dem i 6-8 veckor så ev ohyra dör ut. Vill du ha mindre grenar kan du lägga grenarna i ugnen här får andra upplysa om hur många grader ugnen ska vara på.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#9 Brukar köra grenar på 120 grader. Har kommit fram till att det är där man får hålla sig för att grenarna inte ska bli kol.
Köp inte springhjul! :)
Det skadar musen och är inte ett dugg till nytta..
Hälsningar Malin
Man kan även köpa grenar i blomsterhandeln, om man inte har möjlighet att plocka själv, sedan kan man hitta en massa kul som te.x korgar, gardinringar och liknande på secondhand för en billig peng.
Så här har ett av mina akvarium sett ut.
#8 tack! =)
9# tackar tackar!
#10, då provar vi det!
#11 hur menar du att det skadar musen?
#12 tack! oooh vad fint! :)
Vad mycket fina tips du fått, ska bli spännade att se hur pojkens bur blir när du är färdig!
Tänkte tala om att din kille fått namn nu, han heter Qvarts. Sen får du såklart ge han vilket namn du vill, men så heter han i stamtavlan
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#13 Du kan enkelt känna hur en mus rygg mår efter kutat i hjulet. Ta på dig joggingskorna, gå ut böjryggen du får inte räta ut den, börja spring ta spring så med böjd rygg i ca 30 min.. Tala om hur mår din rygg? svara då på detta: Anser du då att det är försvarbart att musen ska må så?
Nu kan kanske detta tolkas som ett elakt svar men det är inte så menat och jag säger/skriver detta med glimten i ögat.
Bättre att musen/mössen får springa på ett bord där du t ex gjort en labyrint i den gömmer någon godisbit de måste söka upp, de tränar ju då kroppen och samtidigt får anv hjärnan.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#13 Tycker du fick ett bra svar av Mymlan.
Ett litet tillägg, en mus svans är en förlängning av ryggraden, det finns ingen hjul som är stort nog för att musen ska springa med hela kroppen inklusive svansen rak.
Där av Mymlans förslag att du ska prova springa med krökt rygg.
Du kan ha så mycket annat som aktiverar musen än ett hjul, bland annat kan du själv aktivera den genom att ha den ute, umgås med den.
Du kan ha en stimulerande bur med massor av rolig inredning, alla bilderna i tråden är tips på en väl inredd bur med massor att göra.
Hälsningar Malin
#14 Mjo ska bli jättekul att se hur buren slutar! :)
Jaha ja Qvarts, ja jag hade tänkt ett annant namn men Qvarts kan ju alltid bli ett mellannamn 
#13 Ja du har rätt, jag är väldigt ung dock så ryggen kanske gör ondare på dig men den gör ju inte så mycket mindre ont på mig för det, nej men då skippar vi springhjul! trodde det var bra och att dom gillade det men om det inte är sant så har du helt rätt!
förlåt skulle stå #15 inte 13
#16, tack tack :D jo runt i huset och aktiviteter ska vi nog hitta på! har läst jättefina tips här på MIF och buren blir nog kanon när jag gjort klart den!