JA!
Hejsan.
Jag har önskat mig en mus två år i rad i födelsedagspriseent.
Men äntligen fick jag av mamma om jag betalade allt själv :D
Men jag skulle vilja ha tips på hur mycket tillbehören kostar
och hur jag kan sammla pengar snabbt ;)
SVARA :D
Bur är billigast om du köper av någon i andra hand. T.ex. på Tradera, Blocket etc. I affären kostar de en hel del. Tillbehör kostar lite olika. Matskål, vattenflaska, hus och leksaker kan man köpa, men förutom matskål och vattenflaska så kan man göra mycket själv också. Mina är helförtjusta när de får ett nytt hus i kartong :-) Fast det blir byte ganska ofta eftersom de gnager. Om man räknar burar och inredning som jag köpt så har jag spenderat ca 400 kr. Jag har köpt båda mina burar i begagnat skick. I affären har jag sett samma sorts bur som kostat 400 kr eller mer för bara en.
Mat och burspån blir en regelbunden kostnad. Jag har aldrig kollat vad jag lägger på det i månaden, men det blir någon hundralapp.
Dela ut reklam kan vara ett fint sätt att tjäna lite extra pengar.
Hoppas allt går bra för dig!

Om du har ett bra torg i närheten kan du slå ihop dig med några kompisar och sälja gammalt skrot. (Blir både billigare och mindre läskigt att vara flera) Fråga släktingar om överflödiga saker att sälja, ofta låter de dig behålla pengarna. Bor du i ett hus med soprum/container kan du ta för vana att kolla där efter saker som skulle kunna gå åt. Det är inte klokt vilka konstiga grejer folk köper!
Ta er till torget tidigt, så att ni får en bra plats, och så att ni hinner titta igenom efter billiga burar och annat intressant innan kunderna strömmar till.

Men tänk på att om man ska stå på ett torg - kolla om man måste ha tillstånd för att få stå där o sälja… bara ett litet tips innan man gör något *ler*

Jo, man bör ju hur som helst kolla vad det kostar att stå där innan… Antar att sånt står på samma ställe.