Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1355 ggr
[Kamillah]
0

2 Musflickor köpes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att jag blivit av med mina möss för ca. 2 månader sedan så är jag nu redo att skaffa nya sötnosar då jag saknar dem så himla mycket.

Vill ha 2 mushonor, svensk eller engelsktypade spelar inte så mycket roll, får gärna vara blandade.
Ålder spelar heller inte så mycket roll, om det finns några äldre möss där ute som söker nya hem så tar jag gärna emot dem.
Det som spelar roll är först och främst såklart deras temperament och sen har jag kollat på massor med bilder och blivit kär i vissa hårlag och färger osv :)
Det som är intressant gällande utseendet är blue burmese, fawn, red and yellow, texel, långhårig, broken, variegated.
Såg en fin bild på en vit mus för jättelängesen med någon/några småfläckar som var argente/fawn/red and yellow så om någon har det så skulle det vara jättekul.

Om ni har något annat än just det jag nämnt så får ni gärna hävisa till eran annons eller skriva här med bild ändå, man vet aldrig, söta och snälla möss finns ju överallt.

Jag bor söder om Stockholm och kan endast åka kommunalt och hämta så de måste finnas i Stockholm om transport inte kan fixas.

Bifogar en bild på hur mina förra möss bodde, och alltså hur de nya då kommer att få bo :)

[Kamillah]
0

Här är en bild som exempel på hur den vita musen med fläckarna såg ut, dock hade den mindre fläckar och kanske någon annan nyans på färgen. (Tog den här bilden igår från någonstans, säkert från iFokus, om det är din hoppas jag att det inte gör något att jag använder den som exempel)

[Kamillah]
0

Exempel på blue burmese (Tog den här bilden igår från någonstans, säkert från iFokus, om det är din hoppas jag att det inte gör något att jag använder den som exempel)

[Kamillah]
0

2 andra bilder jag hittade på söta färger/teckningar jag kan tänka mig

(Tog de här bilderna från pixbox, om någon är din hoppas jag att det inte gör något att jag använder den som exempel)

StillaSinnet
0

Ta en titt på min hemsida så ser du vad jag har på gång. Jag har inte burmese, men silver blue.

jag har recessiva röda på gång, men det tar tid. Just nu parar jag för att få fram bra avelsdjur som på sikt kan ge snygga recessivt röda.

de fläckiga jag har är splash och på sikt tricolor.

Jag kommer ta en kull texel också här i feb-mars.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Kamillah]
0

Kollar in din hemsida!

dragonstar
0

Jag har två damer som letar hem Dom är upplagda i en egen tråd här.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Kamillah]
0

putt! Har nu tingat en mus som är leveransklar om 2-3 veckor! Söker fortfarande kompis till denne :)

Grodan
0

Jag har några musor i Shorthair. Agouti Tan, Black Tan, Pew, Bone, Beige (Reversed Siamese). Ska till Farsta på söndag, kan ta med någon då och möta upp.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Kamillah]
0

#8 har du bilder på dessa? Och kan inte ta emot musen förräns om 2-3 veckor då den andra är levensklar och kan tas upp till sthlm från skåne, så en av dem slipper vara ensam i mer än någon dag bara :)

Grodan
0

#9 aha… ok, men kan fixa bilder - har ju 2-3 v på mig Skrattande

bor du omkring farsta området?

[Kamillah]
0

#10 Vad bra då :) Jag bor söder om stockholm i Tumba, men jag kan ta mig till farsta.

Grodan
0

just, vi pratade om att träffas nån gång ang en bur…

[Kamillah]
0

#12 Haha kommer jag inte ihåg :p har dock vart på burjakt många ggr och också sålt några burar

[Kamillah]
0

putt! (pmar grodan)

alkemistens
0

Jag har en dräktig hona som kommer få sina ungar inom det snaraste. Hon var dräktig när hon kom till oss och nu hoppas jag att jag hittar hem till alla.

Nu vet jag ju inte vad det är för färger på ungarna, men jag tänkte att jag chansar att skriva till dig ändå. Det såg ju ut som att mössen som flyttar till dig får det underbart!

Jag bor i Hudiksvall, men leverans till sthlm går att ordna!

Här har du en bild på mamman. Hon är väldigt social och snäll:).

Ungarna kommer vi pilla väldigt mycket på när de är tillräckligt gamla, så att de blir tama redan från början.

[Kamillah]
0

Hej! Jättesöt mus :) Men ungarna har ju inte fötts än och jag behöver hitta en till mus på en vecka nu, annars hade jag nog gärna tagit en av dina möss!

Mymlan
0

#16 Kolla med Ajanki här på MIF hon bor i GB G men skall upp till stockholm nu den 24/1. Hon har kanske en hona åt dig..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

ajanki
0

#17 Vi har varit i kontakt men hon fastnade inte för några av mina tjejerFörvånad

[Kamillah]
0

#18 Ja hade lite tid på mig så ville kolla runt, alla dina som var till salu var väl argente och argente bandad? :) Ska nog åka och hälsa på Grodan!

ajanki
0

#19 Förstår att du vill kolla runt!

Nej, alla var inte argente eller argente bandade, fick du inte mailet med bilder?

Ja, hälsa på Grodan, hon har fina möss!

[Kamillah]
0

#19 Jo jag fick mailet, kollade igen nu och såg att det var 2 andra också som inte var det :) Men jag ska nog besöka och se mössen istället, så mycket enklare att bestämma sig när man märker av deras temperament och kan hålla i dem

[Kamillah]
0

putt putt!

[Kamillah]
0

puttar upp, behövs fortfarande 2 möss nu då det körde ihop sig med den jag tingat.