Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 982 ggr
Nali
0

Är det ok?

Idag fick jag hem Milo! =) inte lyckats tagit någon bra bild än (hehehe).

Jag undrar, han kom hem så la jag ner han i akvariumet och han utforskade allt 5 ggr om och sen började han gräva runt, jätte nyfiken kille!

men efter 10 minuter gick han och la sig för att sova, nu undrar jag är det ok att jag pillar på honom?

Jag skulle helst vilja ha han vaken vid den här tiden då jag är i skolan mellan 8:10 till max 15:20 och det skulle va bra om han sov då istället så jag kunde leka med han när jag är hemma osv. hur gör man för att vänta dygnet ?

Nali
0

vända dygnet*

Ellenfyrkant
0

Möss är redan delvis dags-aktiva så inte behöver du vända på hans dygn. Han bör få bo in sig, utan att du är och grejjar med honom i 1-2 dygn för att han ska kunna känna sig trygg i sin nya miljö.

Mvh Ellenfyrkant

Nali
0

ok tack! :)

Kickan90
0

Du fick bra råd utav #2 där :P
mina är mest vakna mot natten tycker jag ^^
visst är de vakna ibland och springer runder i buren på dagen men tycker att de gör de mer mot kvällen ^^ förutom min hane som tycks alltid vara vaken och nyfiken ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Grodan
0

Haha, jag tycker gott du kan pilla lite på honom. Jag tycker inte möss visar stress och rädsla i och med flytt, inte som t ex råttor och taggmöss (har bara erfarenhet av dessa). Vad gäller dygnsrytmen så kommer han att anpassa sig till den tid då det händer saker omkring honom, när du matar och pysslar om honom. Möss sover ju aldrig djupare än att de snabbt kan vakna och kolla vad som händer.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
0

Förutom vissa små gynnare! =D Jag hade några bröder som var sååå slöa när man väckte dem att jag flera gånger trodde att de var sjuka, eller t.o.m. döda när de inte rörde på sig. Men sen var de pigga och aktiva några minuter senare.

Nali
0

#5, ja nu är det ju så att lyfter man upp playgrounden så vaknar han till direkt och springer runt och leker men sen när man ställer den tillbaka kryper han ner igen och sover antar jag, tror han är mest aktiv på natten då jag vaknade och såg att hans bur var i kaos, massa tunnlar och flyttade grejer Skrattande

#6 hahahah xD ja död är han då inte, riktigt nyfiken typ men verkar att gilla o sova, han la ner en tass i min hand förut men sen så tyckte han väll att det fanns något smalare område som var mycket roligare att gå igenom! :)

ajanki
0

Åh, vad kul att ni verkar trivas ihop!

Ge han en puss från gammelmatte!

Nali
0

jodå han satt på min axel för någon timme sen och hade jättekul, han gillar verkligen att krypa bakom mitt hår! Skrattande

Aj Aj kapten! :)

Grodan
0

#6 haha, jag tycker det är hyffsat ovanligt att möss sover så djupt, men jag för kanske lite mer oväsen än vad du gör så att mina möss blir varnade bra lång tid innan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nali
0

hahahah, eller så gillar han att vara där helt enkelt men han är absolut jätte aktiv från 23 till ungefär 6 på morgonen och sen ev. en del under dagen, varje morgon jag vaknar så är det nya tunnlar och mer kaos i buren Skrattande

Nali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag lyckats tagit lite nya bilder på Milo och pussat han från gammelmatte =)

Nali
0

.

Nali
0

Nali
0

Nali
0

Nali
0

Nali
0

Nu finns ett album av Milo istället på min profil, tänkte så att jag nt bombar med bilder här :)