Grenar
Jag har nyss tagit hem en gren jag tänkte ha i mössens bur, och nu undrar jag: kan jag sätta in den direkt? tänkte att det är ju minusgrader ute och grenen är frusen, då borde det väl inte finnas något levande på den, eller?
jaag skulle låta den tina upp, det finns väl risk att de kan ha gått i ide under barken, har läst att en del insekter/kryp gör det
uhh, äckligt D: men okej.. var? vill inte ha kryp inomhus
Jag brukar alltid skölja av grenar jag plockat utifrån. Samt även lägga dem i ugnen i 130 grader i ca 30 minuter - då dör allt och alla ägg och sporer förstörs.
bästa är ju ugnen som grodan säger

Helt sant. Jag fick såna där små fjärilslarver av grenar jag plockade in alldeles nyligen. XD
#5 då hade jag rätt att man kan få in saker via grenar då, inte roligt att få det, tror att jag fick in ohyra via det sättet eller då jag avlivade en sjöfågel som flög rakt in i rutan på bilen den ohyran som tog mig över 1,5 år att bli av med, och än idag ser jag små prickar komma krypandes men de är stort sett borta nu såg väl 2 st för 3 veckor sedan men sedan dess har jag inte sett någon
oj, okej blir ugnen för den pinnen :D

Usch. Jag var orolig att vi fått fågelkvalster ett tag också. Verkar vara nåt annat, dock. Äckliga små kryp. >.<
#8 jag tror fan att det var fågelkvalster jag fick in för det var sådana som även gick och käkade på mig
usch, vad obehagligt! bara tanken gör att det kliar på mig D: