Musbebisar väntas
Nu äntligen har parningen tagit! =D Bebisar väntas mellan Piffi Allkrydda och en av Malin Faxlins siamesehanar som jag ännu ej vet namnet på. =) Båda är engelsktypade. Piffi har fått A och AB i petclass och det här är mest av allt en parning gjord för att jag ville föra vidare hennes temperament.
Jag hoppas på siameser i kullen, men förväntar mig mycket black.
Jag vet att en del är ute efter siamese så jag tänkte därför lägga upp det här för att ge en heads up. Sen ville jag skriva och hurra förstås - jag har väntat så länge på att hon ska bli dräktig. =D
Jag är väldigt selektiv med vem jag säljer till, dock, så det kommer inte bli tal om något först till kvarn. Det kan säkert sluta med att jag sitter med alla ungar kvar, men hellre det än att de kommer till fel hem. <=)
(Jag vet att jag pratade med en pojk på forumet för ganska många månader sen som ville ha siamesehonor. Nå, nu är äntligen några på gång! =3)
Här hemma väntas det också en kull, eventuellt iaf. Dock ingen planerad… Men ändå, värsta babyboom på mus och råttforumen nu :D

Tjaa, fast jag tycker det brukar kunna vara ännu värre babyboom här ibland. =D När de stora uppfödarna som vi har här börjar super-para. Hihi. XD
Men! Det börjar ju bli vår! Mössen kanske känner sig lite romaaantiska. ;D
Eller så är det vi som känner oss romantiska? ;D
oj, det kunde tolkas fel XD haha förlåt, menade inte så. Tänkte mer på att det är ju inte mössen som väljer precis om de vill para sig (A)
Haha jag håller med värsta babyboom.
väntar 2 möss-kullar här hemma i början utav feb och håller på att försöka para min kanin dessutom ^^
men jag hoppas att du hittar fina hem till dina musungar :D
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Åååh! Grattis Nea!! 

XD LOL - Det är lugnt, jag förstod. Fast! =D Min pojke och flicka har gått ihop i flera månader nu, så nåt måste ha hänt för att de skulle få till det. x3 Love is in the aiir~
Ojsan! =D Att du orkar! Jag fick lite panik för min löwenpojke börjar bli gammal och tänkte para honom nu, men så insåg jag att jag aldrig kommer orka med att både kolla, fota, kela med och hitta hem åt både kaniner och möss samtidigt. XD
Tack! =3 Hoppas det går bra med dina bebbar, kaniner och möss, också.
#7 haha mina två möss går ihop nu, antar att hon är på smällen, men säert kan man ju inte veta ^^
#7 haha, ja det kan bli lite tufft. Får se hur det hela går eftersom min kaninhona inte är den lättaste att få dräktig :)
#8 haha ja det kan bli riktigt babyboom här ju, bara fler och fler vars möss är ev dräktiga.
mina verkar lite tjockare om en 1v. ska första muskullen komma :D

Tack! =D Jag är så spänd! x3
Nej, ibland kan det ju ta ett tag. Pff. Möss som ska vara så snabb-parade. x)
Aha, aha. Jag hade en väldigt lätt-dräktig kanin för några år sen. Tre kullar på raken bara sådär. o.o;; Du får låta pojk-ninen hålla på en hel del, då. 
Parade min kanin för några år sedan, den första kullen dog, och på begravningen så ville vi ha med kaninerna (jag och ägaren till pappa-kanin var små.. ) Slutade med att de hade sex i en buske, och bara på den sekunden blev hon på smällen igen, haha. snacka om lätt-parad ^^
Min hona har förresten gått upp 3g på 6dagar, alltså sedan jag fick dem oh satte ihop dem samtidigt. Men det kan man väl inte se nu? bara extrakolla, för vikten går ju mest upp i slutet? right?
#11 ja dom brukar bli riktigt tjocka mot slutet.
men jag ser på foton sen jag fick hem mina tjejer(parade hos uppfödaren) och de var lite tunnare där och nu är dom lite rundare om magen^^
ska bli spännande med alla babyboom :D
till er ang kaniner, jag håller verkligen tummarna för denna kullen :P ger henne persilja och allt möjligt som ska sätta igång brunsten samt öka den.
hade tänk spara en ur kullen där.
Åh, det är så kul med bebisar :D av alla de slag.
har kvar både mamman och ena ungen av kaninkullen, den andra dog och den tredje var en hane så han fick säljas.. :)
Det är en speciell känsla när de föds hos en, och man är med hela deras liv..
Du får berätta hur det går sedan :D

Woah. "Älskling, jag orkar inte det här - låt oss skaffa en ny kull" XD Snutteniner.
Det kan ju vara så att hon lägger på sig fett för ungarnas skull, också. =3 Mina är alltid dumma och struntar i mina geggor - så går de ner lite innan de börjar gå upp. -.-U
Vi håller tummarna med dig! =D Visste inte att persilja ökade brunsten… det får jag testa när jag ska para nintjejen sen.
Verkligen. =3 Jag knyter an så mycket starkare till djur som jag känt hela deras liv. Jag hade en hemskt massdöd av kaniner för några år sen, alla mina egenuppfödda. Det var förfärligt. Nu bor kusinen till pappa kanin i alla fall här så det känns som att familjen i alla fall fortsätter. =')
åh, usch :( jobbigt, bra att de lever vidare iaf ;)