Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2246 ggr
jauchzet
0

2 mushonor sökes i gbg!

Jag och min pojkvän skulle vilja köpa två små damer så att våran lilla Bacon slipper vara själv. Färger och varianter spelar ingen stor roll, men vi vill inte ha nakenmöss.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
enbartmalin
0

Ni har Ajanki, ca 1 timme från gbg

Hälsningar Malin

ajanki
0

Det stämmer jag bor en mil utanför Vårgårda!

Har bara en tjej som kan flytta nu, och så har jag en kull som är en vecka. alltså flyttklara om ca 4 veckor.

jauchzet
0

Tyvärr så har vi ingen bil så vi har ingen möjlighet att kunna komma och hämta dem även om vi är intresserade… :(

ajanki
0

#5 Det tar inte så lång tid med tåg mellan Vårgårda och Göteborg, 45 minuter!

Transport går alltid att ordna när det är så nära, har en son som bor I Göteborg och vi hälsar på varandra ganska ofta, så som sagt är du intresserad så går det att ordna!

StillaSinnet
0

pst: Ajanki, lägg upp bilder på dina fjun till jachzet. de är oemotståndliga ju!

Jachzet: satsa på djur från Ajanki om ni inte hittar någon annan bra uppfödare. gör inte det smidigaste men minst genomtänkta valet att handla på närmaste djurbutik för att "slippa" krånglet med att vänta eller resa. Djur är värda att planeras för, vänta på och hämta hem.

Jag har hämtat möss i Tyskland. Vill man så kan man Skrattande

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 OkejGladhär är en bild på bebisarna jag har nu, taget i går kväll och det är två kullar.

Den bandade abyn ska stanna här!

jauchzet
0

AJANKI:

Åh, nu när jag ser dem måste jag ju säga att det är svårt att stå emot. Och jag har ju gärna velat ha möss ifrån uppfödare istäklet för zoo så att man vet att de är avlade ifrån friska djur… Vill ju att våran fina Bacon ska få trevliga kompisar.

Haha, kanske lite svårt att peka ut vilka vi är intresserade av just nu dock… men två tjejer vill vi ha. Färg osv. spelar ingen direkt roll för oss, men helst inte med röda ögon.

Ytterligare en fråga… Våran Bacon är ju helt ensam nu och verkar inte direkt njuta av det. Är 4 veckor lite lång tid att låta henne vara ensam under?

enbartmalin
0

#9 Hur gamal är hon och när dog vännerna?

Hälsningar Malin

jauchzet
0

Hon är nog inte riktigt ett år än (från zoo), och hennes vän dog i torsdags efter att ha varit sjuk i en månad…

Först verkade hon väldigt orolig och stressad, men jag tyckte att hon verkade mindre rädd och mer avslappnad idag…

enbartmalin
0

#11 Självklart mår hon dåligt av att sitta ensam, men du kan lindra det mycket genom att hålla henne sysselsatt och genom att hålla henne massor av sällskap. Ge henne lite ny inredning att plocka med osv.
Om du gör det kan du vänta 4 veckor med att ta hem en kompis.

Hälsningar Malin

jauchzet
0

Okej, skönt att höra. Vi försöker att låta henne vara med oss mycket mer än tidigare. Hon får undersöka nya platser i lägenheten osv.

Vi var och letade efter kompisar till henne i zooaffärer igår, men det fanns inga möss någonstans… Dom skulle få in nya ungar om ca 2 veckor, men då kan vi lika gärna vänta på Ajankis bebisar!

enbartmalin
0

Ajankis möss är värda resan och väntan ;) Tro mig, jag bor i skåne och fick resa långt och vänta länge :P

Hälsningar Malin

StillaSinnet
0

#13 jätteklokt val!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
0

#13 Vad kul! Jag lovar att uppdatera dig med bilder på dom små, det kommer ta nån vecka innan jag är hundra på könen.

#14 TackSkrattande

#15 Tycker jag ocksåFlört

jauchzet
0

Det låter jättebra! Känns tryggare att köpa från en uppfödare än från zoo. Skönt att få längta lite efter att få hem dina söta muslingar också! Flört

Har du några bilder på föräldrarna till kullarna?

ajanki
0
ajanki
0

Pappa Webes

Och som jag ser redan nu så är så gott som alla bebisarna svartögda som pappa

jauchzet
0

Åh, vad söta! Skrattande

ajanki
0

En nytagen bild på bebisarna!

jauchzet
0

Vilka gullsnuttar dom är! Ser hemskt mycket fram emot att lära känna två av dem! :)

[aammE]
0

#21 Är kanske också intresserad av en hona eller två!

jauchzet
0

#21 Vet du hur många honor och hur många hanar det är nu?

Är så sugen på att välja två… Skrattande

ajanki
0

Jag är inte hundra än, men har tagit bilder på dom jag tror är honor.

ajanki
0

Dom här tre är jag lite osäker över, när jag är hundra så fotar jag igen!

jauchzet
0

Åh, de är helt underbara. Skrattande Jag och min sambo har suttit och tittat på dem ett tag nu och kommit fram till att vi skulle vilja ha musen längst till vänster och musen längst till höger i det första fotot av dem som du tror är honor, om det inte var någon av dem som du ville ha kvar.

ajanki
0

Här kommer ett par helt nytagna bilder, försökte kolla könen och om jag såg rätt så är det endast dom här två som är honor…..så hoppas verkligen att jag sett fel!

ajanki
0
enbartmalin
0

Gud så söta dom är Anette :D

Hälsningar Malin

ajanki
0

#31 Ja, små söta krullbullar:D

jauchzet
0

#29 om det bara är dom som är honor så tar vi dom isf! Några av dina fina musar blir det iaf! Hoppas att du har sett fel dock… kan ju bli svårt att sälja alla annars…

Så, om det stämmer som du såg först så tar vi dom två som vi sa först, men annars dom enda två som kanske är honor…

ajanki
0

#33 Om det bara är två honor så vill jag inte sälja båda, ni får köpa en av dom.

Har en till kull som är "adopterad" jag tingade en hona som innan hon kom hem till mig blev tjuvparad. Jag fick hem henne och bebisarna när dom var två veckor, dom är nu på Tisdag 5 veckor. Lägger ut en bild på henne som ni får köpa om ni vill. Hon är fuzzybärare.

Dessa bebisar är väldigt lugna och snälla.

ajanki
0
jauchzet
0

Ja, men det funkar också bra. Den andra var ju också en jättefin tjej! Skrattande Det allra viktigaste för oss är att dom är lugna och har ett bra temperament. Om det visar sig att det bara är två honor i kullen så väntar vi tills du har bestämt vilken du vill behålla och så tar vi den andra. Utseende osv. är mindre viktigt för oss.

jauchzet
0

Har du fler bilder på din blogg på den sista tösen du visade?

ajanki
0

Ja, det finns fler bilder på henne där, tyvärr inte under en egen kategori, så du får leta dig fram…inläggen heter nåt med Hermosas bebisar och "din" tjej har halva svansen vit, på det sättet känner du igen henne från dom andra svarta!

jauchzet
0

Åh, okej, tack! :) Hur går det med utredningen av könen på dom små?

[aammE]
0

Jag ska åka till hon i Håstenslöv och hämta möss, jag bor ju i GBG så jag skulle ju kunna hämta åt dig också om du kollar i tråden "bebisar i Håstenslöv" så finns det ju där jättemånga fina! Glad

enbartmalin
0

#35 Gud så bedårande hon blivit Anette!

#40 Nu vill jag visserligen inte dissa mina egna möss :P
Men Anettes möss är underbara! Jag har själv möss från henne, otroligt trevliga direkt vid köpet!
Mina är lite poppigare, jag har inte lika mycket tid att hantera mina möss, även om jag såklart pillar lite varje dag så gott jag hinner :)

Hur skriver jag detta utan att vara otrevlig mot mig själv? :/ Hehe
Jag hade valt Anettes möss framför mina egna :P

Hälsningar Malin

jauchzet
0

#40 Åh, ja, det fanns verkligen många fina! När ska du dit isf? Jag är nog fortfarande mest inne på ajankis möss eftersom vi haft kontakt och jag är intresserad av Iris och Webes bebisar. Vi får se lite hur det blir med könen på dem. Om det bara är två honor så lutar det nog åt att jag köper den lilla fuzzybärerskan här ovan plus en av bebisarna.

Jag har iaf en ensam mus nu och jag vill inte låta henne vara ensam så länge till för hon mår inte super av det direkt.

Men av det av någon anledning inte skulle bli någonting av med att köpa av ajanki så vore det verkligen toppen om du kunde ta med två till mig! om det finns några kvar. det var lite rörigt att se vilka som var tingade…

jauchzet
0

#41 Haha, dina var iaf hur bedårande som helst!

Min favoritmus var en extremt poppig mus, men tänk vad underbar hon blev med lite hantering… :)

Jag är ju som du nog såg i mitt förra inlägg mest intresserad av ajankis eftersom vi pratat och jag förälskat mig lite i bilderna… Flört

enbartmalin
0

#43 Ja hantering är A och O i mina ögon :)
Skulle det blir någon käpp i hjulet när det gäller Anettes möss får du självklart höra av dig, trots det jag skrev ;)

Hälsningar Malin

jauchzet
0

#44 Tack! Jag är nämligen VÄLDIGT angelägen om att inte vänta för länge med nya möss eftersom det inte är rätt mot den honan som vi har kvar.

Anette: Har vi en deal om att jag kan köpa två honor ifrån Iris och Webes bebisar OM det finns fler än två honor, och en hona och lilla fuzzybärerskan om det bara är två? Kanske att jag till och med är inne på att verkligen köpa fuzzyn även om det finns fler honor…

ajanki
0

#41 Ja, visst har hon blivit fin!

Tack för berömmet om mina möss, men dina är ju precis lika fina&lika härliga i sättetGlad

#40 Vad snällt av dig att erbjuda dig att ta med möss, du kanske kan ta med nån till migFlört

#45 Självklart har vi en deal, du var den som tingade först, är det fler än två honor så får du köpa dom två och fuzzybäraren får du köpa om du vill.

Om du är orolig över att din tjej sitter själv så ska du kanske ta fuzzybärartjejen direkt och den/dom andra när dom är klara?

Jag ska eventuellt till Göteborg på Tisdag och kan ta med henne då ifall jag åker.

jauchzet
0

# 46 Jag är upptagen på eftermidagen på tisdag, men om du kommer redan på morgonen hade det varit toppen om du kunde ta med henne!

Det lutar nog åt att jag köper tre möss av dig. Jag vill gärna ha henne pch två bebisar om det finns fler än två honor, men jag måste räkna lite på måtten i deras bur först så att det inte blir för trångt för dem…

Vad är minsta tillåtna måttet för fyra möss?

enbartmalin
0

Mista tillåtna yta är 0,09 kvm.

Hälsningar Malin

jauchzet
0

Tack! Jag kollade på jordbruksverkets hemsida också, och trots att jag är extremt dålig på matte lyckades jag räkna ut att det är okej att ha fyra möss i den buren jag byggt! Flört

ajanki
0

Jag kommer åka till Göteborg redan i kväll. Ska jag ta med henne?

jauchzet
0

Väldigt gärna! Jag kan hämta henne ikväll också eftersom jag är ledig idag! Har du tid att mötas upp redan idag?

ajanki
0

Ja, jag har tid att mötas i dag. Jag är framme kl 18.57 på centralen, vore ju toppen om du kunde komma då!

jauchzet
0

Vad bra! Då kommer jag och möter dig! :) Vi kanske kan mötas utanför pocketshop inne på centralen? Jag tar min röda fjällräven-ryggsäck så att du har nåt signalament att gå på! ;)

Jag skickar mitt telefonnummer i ett pm också.

enbartmalin
0

Hur stor är buren du tänkt dig?
Även om jordbruksverket säger att det är lagligt betyder inte att det är lämpligt… :/ :(

Hälsningar Malin

jauchzet
0

Nu blir det bara två möss från Anette och inte tre.

Buren är 40 cm lång, 28 cm bred och 47 cm hög och har 1½ våningsplan.

jauchzet
0

#54 Vad rekommenderar du för storlek till 4 stycken? Jag kan ju bygga ut.

[aammE]
0

#46 Självklart.

enbartmalin
0

#56 Jag skulle rekomendera ungefär 60(längd)x40(bredd) och gärna lite höjd så du kan bygga upp med grenar :)

Om man inte bryr sig så mycket om hur buren ser ut rekomenderar jag den största sammlan(Ikea), den är rymlig och har massor av möjligheter att bygga i. :)

Hälsningar Malin

jauchzet
0

#58 Tack för tipset! Får nog bli en sån! Kul om man kan bygga mer på höjden också! :)

enbartmalin
0

En sammla är ju inte så dyr heller, så att bygga och förstöra lite gör inte så mycket i mina ögon :P
Tex, om man vill limma fast hyllplan osv ;)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

130L Samla

Denna(130L) har jag 2 av, hade jag haft plats hade jag haft fler, eller endast sånna :P
Utöver dom har jag en hel del 65L(65L)

Hälsningar Malin

jauchzet
0

Buren vi har nu är också gjord av sånna där plastlådor, men en större är nog bra.

Nu har jag fått hem två av Hermosas ungar från Anette och dom är riktiga yrväder. Vår gamla hona ser ut som en stressad mamma som försöker hålla koll på sina barn… Tungan ute

enbartmalin
0

Så underbart :D

Hälsningar Malin