Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1797 ggr
fiffiluren
0

Väntar på svar

jag har idag skickat ett medelande via en annons till en männsika som hade ett par akvarium till salu, grejen är den att jag har ingen som helt aning om hon har fått det.

Hur länge bör man vänta med att skicka ett medelande till? Tänkte skicka till telefonen nästa gång, kanske till och med ringa.

Jag gör verkligen aldrig sånt här (sist jag köpte en bur av privatperson var tre år sen). Och jag vill ju inte "spamma ihjäl" henne  heller.

Tror ni jag kan skicka nåt i morrn, om jag inte får svar?

Alltså helt seiöst, jag mailade henne för drygt 7-8 timmar sen och jag är redan sönderstressad av att inte få svar XD hur sjukt är inte det.

men det hänger lite på också om jag ska skaffa några fler möss, får jag inte nåt av akvarien så är det inte säker att jag utökar flocken, även om jag har plats för en till.

pladdringt inlägg, vet inte varför jag skriver det egentligen, men jag vill väl kanske veta hur man skriver för att inte verkar för påflugen eller efterhängsen när man svara på en annons.

Ellenfyrkant
0

Haha! Jag är ganska van annons-mejlare. Vissa svarar samma dag, endel tar upp till en vecka på sig. Min erfarenhet är att man oftast får svar inom 3-4 dagar.

Är du rädd att akvariumena (kan man skriva så? O.o) ska hinna säljas är det säkraste kortet att lyfta luren, knappa siffror, grön lur.

Mvh Ellenfyrkant

fiffiluren
0

risken är ju den att dom redan är borta, annonserna är över två veckor gamla :S om jag räknat rätt.

Nä det jag är mest rädd för är väl att dom är sålda redan och att hon därför väljer att inte svara, så har jag inte hört nåt i morrn så blir det nog till att ringa.

Och jag som har så satans svårt att prata i telefon X( men det ska nog gå bra

Ellenfyrkant
0

#2 Det brukar inte vara så farligt som man tror. Men jag hatar också att prata i telefon. xD Är alltid rädd att bli dömd för någon jag inte är på ett negativt sätt, blir lätt nervös och osäker. Och eftersom jag är duktig på att uttrycka mig i skrift föredrar jag det. Glad Lättare att prata när man själv ska sälja ngt.

Mvh Ellenfyrkant

fiffiluren
0

det jag har störst problem med är väl att jag väldigt ofta inte hör vad dom säger i andra änden, tror att dom säger något och sen svarar något korkat XD och så känner man sig bara ännu dummare av att säga "Va?" var och varannan minut

Ellenfyrkant
0

#4 Hahaha, hörapparat nästa ?

Mvh Ellenfyrkant

fiffiluren
0

kanske det, har flera i min släkt som hör väldigt illa (hos några är det selektivt) andra är närapå stendöva, så jag vet ju vad jag har att vänta mig :S

Nä, men jag tror ett problem kan vara dåligt ljud i telefoner (har för bra erfarenhet av dom) och att folk pratar bredvid högtalaren så att det bara blir mummel

ivanhoe81
0

#5 det hjälper inte alltidmed hörapparat ens då vissa pratar, har det och jag hör inte allt men så är jag ju hörselskadad med :p

Ellenfyrkant
0

#6 Future I can see u. Flört Eller "Ursäkta, kan du dra det igen, på svenska tack?"

#7 Det var lite på skämt.

Mvh Ellenfyrkant

ivanhoe81
0

vet det, skrev bara att det inte alltid hjälper med hörapparat

Ellenfyrkant
0

Lycka till iaf! Du kan ju skriva om det blev ngt. Flört

Mvh Ellenfyrkant

MP160
0

Haha åh, Fiffiluren jag vill bara krama dig! Blir precis likadan när jag mailar på annonser, det är så jäkla jobbigt! xD

fiffiluren
0

tack MP :) Sitter fortfarande och väntar på svar, ska nog ringa henne i em och hoppas att hon har kvar åtminstånde det ena

Nali
0
fiffiluren
0

#15 tyvärr är det där 120 mil ifrån mig så även om hon hade haft kvar något så hade jag inte kunnat köpa det

Nali
0

synd, har du fått svar från den personen du kontakta?

fiffiluren
0
Nali
0

Lycka till! :)

fiffiluren
0

fegade ur med att ringa Skäms så jag skickade ett sms i stället

Edit: är jättenervig just nu, helt utan anledning egentligen

Nali
0

något svar från personen? börjar bli nervös här hemma själv heheheh.

MP160
0

Men nu måste du väl ha fått svar? Förvånad

Ellenfyrkant
0

Haha, det har ju bara gått 2 dagar. Men ring om du blir osäker så lär du ju få svar direkt, om du lyssnar noga. Flört

Mvh Ellenfyrkant

fiffiluren
0

jag får ta och göra det, vet bara inte riktigt när jag kan ringa… Att jag ska göra det så besvärligt… XO

fiffiluren
0

Jag har fått svar!!!

hon ringe precis och sade att hon hade ett kvar, MEN det var en annan som också hade ringt på det och dom skulle eventuellt höra av sig idag, om dom inte gör det så har jag chans på det :)

ivanhoe81
0

hoppas du har tur och får köpa det då

Grodan
0

Apropå detta, så tycker jag det är så gulligt hur en del skriver på repti i sina annonser "jag önskar inte brevvänner"… hehe…

vill du ha grejen, ja, då ringer du och frågar när du kan komma o hämta det Skrattande så vill de flesta i a f att det ska vara o inte tusen jäkla mäijl o sms fram å tillbaka.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ivanhoe81
0

det finns de som har telefonskräck som jag, jag behöver ha en månad på mig för att orka ringa

men jag skriver bara och frågar om den saken finns kvar och när jag kan hämta

fiffiluren
0

jo, det är ju helt klart enklare, men jag är lite rädd för att prata i telefon, speciellt med människor jag inte känner Skäms

Grodan
0

Då får ni gå miste om saker som säljs via annonser eftersom de ofta kräver att man faktiskt ringer!

fiffiluren
0
ivanhoe81
0

ja jag har problem med att prata med folk jag inte känner heller men jag vet orsaken, jag har blivit hotad så många gånger så jag klarar inte av att ringa med en gång måste samla ork till det

Ellenfyrkant
0

Anledningen till att jag helst inte ringer är dels för att jag har lite av telefonskräck till okända människor. Men också att jag inte styr själv över när jag kan komma och hämta. Så behöver först höra om det finns kvar och sen bestämma när det funkar. Känns så veligt att ta det på telefon och ringa upp flera ggr fram o tillbaka. Blir lättare när man har egen bil, körkort och så. Då tror jag det kommer bli skillnad på mina annons-mejl för sååååå läskigt är det inte. Flört

Mvh Ellenfyrkant

Mymlan
0

Jag tycker det är ur jobbigt att ringa till folk men då jag väl har dem i örat så kan jag prata ihjäl folk om det ej är folk jag får dra ur dem orden för då får även jag tunghäfta..

Jag mailar eller smsar hellre..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

fiffiluren
0

#37 det där känner jag igen :) precis samma för mig, väntan innan som svarar är outhärdlig

fiffiluren
0

Nu är det klart, akvariet är mitt om det ser bra ut! Det var i jättebra storlek också runt 40*80 i bottenyta :D

Ska hämta det i morrn när jag får tillbaka bilen från verkstan!

Hyeonmu
0

Grattis! =D

Nali
0

Grattis! Skrattande

Grodan
0

#39 WEEE

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det hemma! Och det var inte det av dom två jag trodde att det skulle vara, så det här är helt och rent, syns nästan inte att det har bott både råttor (mutter) och gerbiler i det.

bilden är asdålig, vi har så taskigt ljus i vardagsrummet, men jag ska helt klart fota det när det är inrett och inflyttat och allt det där. Sen ska pappa göra ett lock till det så att inte Neo får för sig att hoppa ner i det :)

Ellenfyrkant
0

Fint! Storlek ? :)

Mvh Ellenfyrkant

alkemistens
0

Blir ju kanon det:). Några av småttingarna har öppnat ögonen idag. Så söta!

fiffiluren
0

det är 40*40*80 cm, en jättebra storlek, och så har jag ju tänkt uttöka flocken senare i mars så Glad (fast det var väl kanske den egentliga anledningen till att jag till slut köpte akvarietFlört)

Måste bara klura på hur jag ska göra när jag hämtar de nya tjejerna, tänkar inte åka enkomt för å hämta mössen den här gången som jag gjorde förra gången, utan jag ska nog fara ner till min kompis i Älvsbyn och bo där ett tag, det är ett tag sen sist nu Glad. Men då sitter jag och funderar på vilken bur jag ska ha med mig, jag har bara en bur utöver akvariet som rymmer fyra möss och det är en gallerbur, och de nya tjejerna vet jag inte om de kan sitta i gallerbur. men det ska nog lösa sig Glad

tänkte inte släpa med mig akvariet ner, det får stå kvar hemma

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ni kan ju få en prt sc av annonsen, där syns det hur akvariet ser ut :)

Ellenfyrkant
0

vad fick du getala för det ? Glad

Mvh Ellenfyrkant

fiffiluren
0
Ellenfyrkant
0

Najs bajs!

Mvh Ellenfyrkant